eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwe praktyki firmy Sony PolskaRe: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Date: Tue, 07 Oct 2014 17:20:32 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 44
    Message-ID: <m110c8$mtb$1@news.icm.edu.pl>
    References: <m0jvtc$li8$1@news.icm.edu.pl>
    <542db670$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0keol$6cn$1@news.icm.edu.pl>
    <542dc1de$0$3174$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0khgp$hpv$1@news.icm.edu.pl>
    <542dcfb6$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0m98m$us$1@news.icm.edu.pl>
    <54318829$0$18086$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-202-51.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1412695240 23467 89.69.202.51 (7 Oct 2014 15:20:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Oct 2014 15:20:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.1.2
    In-Reply-To: <54318829$0$18086$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:905096
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-10-05 o 20:06, Piotr Kosewski pisze:

    >
    > Zacznijmy od tego, że prawna ochrona konsumenta w Polsce jest bardzo
    > rozwinięta.

    Pod warunkiem, że konsument nie prowadzi działalności gospodarczej bo
    wtedy staje się wykluczonym prawnie.

    > Np. to, że przeciętny Polak może zgłosić do UOKiK, że go obcierają
    > buty, i jakiś urzędnik się tym zajmie, jest w ogóle sytuacją
    > niespotykaną w wielu "krajach cywilizowanych".

    Niestety w dzikich krajach trzeba utrzymywać instytucje do oddziczania
    jeśli celem ma być ucywilizowanie do poziomu UE.

    > No ale efekt jest też taki, że mamy ileśtam razy więcej urzędników niż
    > te "cywilizowane kraje", co też Polakom strasznie przeszkadza...

    Aj tam... UOKiK coś wnosi i pewnie jest się w stanie sam utrzymać z
    wlepianych milionowych kar. Chociaż znając życie, to całość weźmie
    prezes a dla pracowników nie starczy...

    >
    > Z kolei prawdą jest, że w bogatszych krajach łatwiej jest dostać
    > jakąś zniżkę albo wymienić towar. A wiesz czemu? Bo - uwaga - są
    > bogatsze...

    W Polsce też można dostać rekompensatę o ile nie jest się
    pod-człowiekiem w postaci przedsiębiorcy.

    >
    > Jeśli nie odpowiada Ci to, jak traktuje się klienta w biednej Polsce,
    > to możesz kupować sprzęt w bogatych Niemczech. Co to za problem? :)

    No to już Ci wyjaśniam bo nosiłem się z takim zamiarem. Jeśli coś się
    zepsuje, to marki takie jak Sigma, Tamron, Sony i pewnie dużo innych
    umywają ręce. Honorują sprzęt z dystrybucji polskiej. Gdybym mieszkał w
    "cywilizowanym kraju" to mógłbym sobie pozwolić na zakup w Niemczech i
    serwisowanie w Hiszpanii np.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: