  • Data: 2014-10-08 00:37:29
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-07 21:56, Marek wrote:
    > Jakiego narzędzia używasz do rozdzielania wsadowego zdjęć w/g danych z
    > EXIF?

    To chyba potrafi każdy solidny program do katalogowania i edytowania
    zdjęć. Patrz: Lightroom.

    Można też ustawić automatyczne profile, więc każde zdjęcie zostanie
    przycięte przy pierwszym otwarciu.

    > Pytanie brzmi: ale po co??? Chyba masz za dużo czasu wolnego.

    Tworzysz te wszystkie wątki i jeszcze ludziom sugerujesz nadmiar
    czasu wolnego. :o

    Solidna obróbka zdjęć to potwornie czasochłonny proces. Jeśli
    tak boli Cię może minuta spędzona na przycięciu (bo nie chcesz lub
    nie umiesz tego zautomatyzować), to co Ty potem robisz z fotkami?

    Najlepiej to w ogóle ustawić JPEG+AUTO i srrru...

    > Preferuję szybko, łatwo, przyjemnie. Bez komplikowania zbędnego. Jeśli
    > trafiłbym kiedyś na obiektyw, który da większą powierzchnię niż APSC i
    > mniejszą niż FF, to być może w jakiejś szczególnej potrzebie ręcznie
    > sobie coś wytnę. Ale przy codziennej pracy, gdy liczy się przemiał tak
    > sobie komplikować życie?

    Jakoś sobie wszyscy radzą. W ogóle dawno nie widziałem, żeby ktoś
    chwalił takie dymanie przez firmę. Bo jako właściciel podobno pro
    korpusu zostałeś wydymany przez Sony, które uniemożliwiło Ci użycie
    mocno winietującego obiektywu tak, jak masz na to ochotę.

    A może w przypływie artyzmu chciałbyś właśnie założyć obiektyw DT
    na swojego A99 i robić fotki z czarną ramką? No i co to będzie za
    oszczędność czasu, skoro będziesz musiał ją dodawać w obróbce?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski