  • Data: 2014-10-07 17:20:32
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-05 o 20:06, Piotr Kosewski pisze:

    > Zacznijmy od tego, że prawna ochrona konsumenta w Polsce jest bardzo
    > rozwinięta.

    Pod warunkiem, że konsument nie prowadzi działalności gospodarczej bo
    wtedy staje się wykluczonym prawnie.

    > Np. to, że przeciętny Polak może zgłosić do UOKiK, że go obcierają
    > buty, i jakiś urzędnik się tym zajmie, jest w ogóle sytuacją
    > niespotykaną w wielu "krajach cywilizowanych".

    Niestety w dzikich krajach trzeba utrzymywać instytucje do oddziczania
    jeśli celem ma być ucywilizowanie do poziomu UE.

    > No ale efekt jest też taki, że mamy ileśtam razy więcej urzędników niż
    > te "cywilizowane kraje", co też Polakom strasznie przeszkadza...

    Aj tam... UOKiK coś wnosi i pewnie jest się w stanie sam utrzymać z
    wlepianych milionowych kar. Chociaż znając życie, to całość weźmie
    prezes a dla pracowników nie starczy...

    > Z kolei prawdą jest, że w bogatszych krajach łatwiej jest dostać
    > jakąś zniżkę albo wymienić towar. A wiesz czemu? Bo - uwaga - są
    > bogatsze...

    W Polsce też można dostać rekompensatę o ile nie jest się
    pod-człowiekiem w postaci przedsiębiorcy.

    > Jeśli nie odpowiada Ci to, jak traktuje się klienta w biednej Polsce,
    > to możesz kupować sprzęt w bogatych Niemczech. Co to za problem? :)

    No to już Ci wyjaśniam bo nosiłem się z takim zamiarem. Jeśli coś się
    zepsuje, to marki takie jak Sigma, Tamron, Sony i pewnie dużo innych
    umywają ręce. Honorują sprzęt z dystrybucji polskiej. Gdybym mieszkał w
    "cywilizowanym kraju" to mógłbym sobie pozwolić na zakup w Niemczech i
    serwisowanie w Hiszpanii np.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek