  • 31. Data: 2009-08-20 05:47:03
    Temat: Re: Niech jej gwiazdka pomyślności nigdy nie zagaśnie
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Waśnie etniczne?

    Strzelasz/strzelacie sobie tym w stope - co mnie jakos specjanie zreszta nie
    dziwi.

    dla mnie EOT

    Pozdr.

  • 32. Data: 2009-08-20 06:39:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):
    > A tu proszę, wyszło szydło z worka.

    Rozwiń, bo naprawdę nie wiem do czego pijesz.
    Jakie szydło?

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2009-08-20 06:43:55
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek_P napisał(a):

    > Ale na tej zasadzie, to srebrowa tez - jako dyskretna - jest
    > cyfrowa ;) Czyli powinszowania z okazji 170-lecia sa na miejscu :D

    Widzisz różnicę między "są na miejscu" a "ODPOWIEDNIEJSZA [...] JEST GRUPA"?

    --
    Mirek

  • 34. Data: 2009-08-20 06:55:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    John Smith napisal:
    > Widzisz różnicę między "są na miejscu" a "ODPOWIEDNIEJSZA [...] JEST GRUPA"?

    Od czasu, gdy na firmie dzialajacej w poblizu od 3 lat zobaczylem
    szyld 'Stuletnia tradycja' to juz wszystko pasuje wszedzie :)

    Nawiasem mowiac: ktory rok mozna przyjac za date faktycznego powstania
    dzialajacego aparatu cyfrowego?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 35. Data: 2009-08-20 08:04:39
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Strzelasz/strzelacie sobie tym w stope - co mnie jakos specjanie zreszta
    > nie dziwi.
    >
    > dla mnie EOT

    Strzelam sobie w stopę stwierdzając, że dla sporej grupy ludzi "fotografia
    cyfrowa" to coś innego niż "fotografia analogowa"? Że widzą tylko sprzęt, a
    nie możliwość wypowiedzi?
    Tak samo strzela sobie w stopę lekarz stwierdzając u pacjenta debilizm.

  • 36. Data: 2009-08-20 08:35:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek_P napisał(a):

    > Od czasu, gdy na firmie dzialajacej w poblizu od 3 lat zobaczylem
    > szyld 'Stuletnia tradycja' to juz wszystko pasuje wszedzie :)

    :-)
    Akurat tutaj mogło chodzić o pokolenia ludzi, którzy tą tradycję
    tworzyli, a nie konkretnego miejsca.

    > Nawiasem mowiac: ktory rok mozna przyjac za date faktycznego powstania
    > dzialajacego aparatu cyfrowego?

    Nie mam pojęcia i nawet nie zamierzam tego dochodzić.
    Wynalazek Daguerra sprzed ponad 170 lat uznaję za bardziej istotny.

    --
    Mirek

  • 37. Data: 2009-08-20 14:58:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-20 08:39:54 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Rozwiń, bo naprawdę nie wiem do czego pijesz.
    > Jakie szydło?

    A co tu rozwijać.
    Przy każdej okazji sporu, czy tu czy na analogowej, pada stwierdzenie,
    że fotografia jest jedna, że różnica polega tylko na materiale
    rejestrującym itp.
    Więc dla czego twierdzisz, że to NTG?
    Czy fotograficzność techniki cyfrowej zależna jest od tematu, w którym
    się wypowiadasz.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2009-08-20 15:13:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):
    > Więc dla czego twierdzisz, że to NTG?

    Nieprawda, nadinterpretujesz.
    Nie twierdzę, że NTG. Twierdzę, że pl.rec.foto byłaby odpowiedniejsza,
    bo chodzi o jubileusz całej fotografii, a nie konkretnie fotografii
    cyfrowej.

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2009-08-20 20:31:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, Marcin [3M] wrote:

> [...]
    > cyfrowa" to coś innego niż "fotografia analogowa"? Że widzą tylko sprzęt, a

    Jak dla mnie, również strzelasz sobie w stopę (i nie tylko Ty).
    Masowość zjawiska w niczym nie powoduje, że staje się ono mniejszym
    uchybieniem netykiecie - bo co za sens np. wątków "Zdjęcia Tygodnia"
    akurat na .cyfrowa, jeśli nie taki że "zrobimy na złość tym z .art oraz
    ogólnego .foto?

    Grupa ".cyfrowa" jest właśnie poświęcona *technologicznym* elementom
    fotografii - a przynajmniej tak być powinno.
    Mnie też nie bawi fakt, że zamiast generować jakikolwiek ruch
    na .art lub .foto wrzuca się tu tematykę "ogólną" - faktycznie,
    jakikolwiek podział traci sens.

    > Tak samo strzela sobie w stopę lekarz stwierdzając u pacjenta debilizm.

    Przykra sprawa, jak tenże lekarz nie umie rozróżnić grupy o chorobach
    od grupy poświęconej narzędziom stosowanym do leczenia tych
    chorób (w szczególności pewnego zakresu technologii - i jak
    rozumiem, Twoim zdaniem, per analogiam, na grupie poświęconej
    np. aparaturze radiologicznej powinny być roztrząsane tematy
    poświęcone np. psychologii pacjentów).

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-08-21 05:59:58
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > rozumiem, Twoim zdaniem, per analogiam, na grupie poświęconej
    > np. aparaturze radiologicznej powinny być roztrząsane tematy

    W sumie masz rację.

    Pozostaje jednak pytanie, czy ilość postów uzasadnia istnienie tylu grup?
    Zauważam od pewnego czasu spadek ilości wątków na wszystkich grupach
    poświęconych fotografii. Można to uzasadnić kilkoma zjawiskami
    - ogólnym wzrostem poziomu wiedzy (coraz większa ilość literatury)
    - coraz prostsze w obsłudze, skuteczne i bardziej "zamknięte" algorytmy
    sterujące aparatów, nie wymagające zadawania pytań
    - znudzenie tematem wynikające z zamknięcia się większości użytkowników na
    inne niż techniczne, kwestie

    Co oczywiście nie usprawiedliwia nadużywania ich zakresu tematycznego.