  • 41. Data: 2010-05-12 11:41:08
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Najprawdopodobniej, ale niekoniecznie *tak* szybko.
    > I to jest większy problem - nie będzie gdzie tych tramwajów
    > puścić (bo tereny po torowiskach będą skutecznie wykorzystane).

    Ja tam musze stwierdzic ze tramwaje do miasta nie bardzo pasuja.
    Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie
    zamknie.

    Co innego autobusy i trolejbusy. No i oczywiscie metro.

    J.

  • 42. Data: 2010-05-12 11:45:27
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    w wiadomości news:hscm16$spq$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Wystarczy żeby miała standard drogi krajowej.
    > Takiej jak w cywilizowanych krajach rzecz jasna.
    > A to wyklucza drzewa w skrajni.

    Nie tylko w skrajni, ale tez na poboczu.

    > A jak ma nie mieć, to uprasza się o nie numerowanie takich duktów
    > jako dróg krajowych i nie robienie fikcji.

    Drog krajowych jest tylko sto, czy nawet mniej, bo numeracja wiecej
    nie przewiduje.
    Wojewodzkich dodatkowe 900.

    A Mazury zasluguja chyba na jedna czy dwie przyzwoite drogi
    krajowe, zeby na nie dojechac, czy zeby mieszkancy mogli sie
    poruszac.
    A turysci owszem - moga sobie na urlopie jezdzic po okolicy drogami
    gminnymi, w urlopowym tempie ..

    J.

  • 43. Data: 2010-05-12 12:10:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

    > na nie dojechac, czy zeby mieszkancy mogli sie poruszac.
    > A turysci owszem - moga sobie na urlopie jezdzic po okolicy drogami

    Dokładnie o to mi chodziło.

  • 44. Data: 2010-05-12 12:15:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Maj, 01:14, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Nie kolej, tylko pekape.

    Kolej, bo i koszt budowy infrastruktury i koszt paliwa/energii i
    sprawnosc jest podobna.
    Kolej jest lepsza na dlugich dystansach i w masowym uzyciu a
    ciezarowki przy polaczeniach punkt-punkt i rozwozeniu drobnicy (3
    kontenery i mniej - szacujac na oko).

    A w ogolnym rozrachunku wychodzi podobnie.

    Wniosek: jesli daje sie zrobic magistrale i wozic cos masowo to kolej
    jest ok. Ale jak mamy drobnice albo punkty koncowe rozdrobnione to
    kolej sucks.

    I to nawet jesli beda nia zarzadzac lepscy ludzie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 45. Data: 2010-05-12 12:17:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Maj, 08:06, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Od powtarzania teza nie stanie się prawdziwa.

    Ale powtarzanie bez warunkow dodatkowych ze kolej jest lepsza tez nie
    jest prawda.

    > A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji.

    Dokladnie

    > Gdyby było tak, jak piszesz, to nie obsługiwałbym transportów
    > całopociągowych koksu Gdańsk-Ożarów, czy pojedynczych wagonów z blachą
    > Częstochowa - Gdańsk (szer. 3,05).

    Ale jakims cudem tesco towarow koleja nie wozi.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 46. Data: 2010-05-12 12:21:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Maj, 11:27, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w

    > Ale to nie musi tak dzialac ze sa miejsca rezerwowane. Kolejka i
    > kto pierwszy ten lepszy.

    Moze byc.

    > Raczej mysle o czyms innym - mam dowiezc towar np z Wroclawia do
    > Lodzi.
    > Dojazd na terminal, czekanie na pociag - czy to nie za
    > optymistyczny scenariusz ze co godzina jezdzi ?
    No, chcialem wykazac dobra wole, generalnie kolej jest zbyt sztywna i
    dlatego gorsza.

    > Przejazd, dojazd do miejsca docelowego - i minelo pewnie z 8h.
    >
    > To mam was w d* - to jest tylko ~200km, w 3h zajade.

    Dokladnie.

    > Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze sie
    > komponujaca z czasem przerwy kierowcow, to jako przedsiebiorca
    > transportowy sam bym wybral - jesli kierowca moze w przebyc droge w
    > jedna dobe zamiast w dwie i w dodatku wcale nie drozej - to czemu
    > nie skorzystac ?

    A kolej jest w stanie utrzymac taka gesta siec torowa? Tak zeby
    ciezarowka nie miala dalej jak 3-6-km do terminalu i odjazdy co
    powiedzmy 4-8h?
    Srednio to widze.
    Ale jakbym mogl popracowac przy takim projekcie to chetnie bym zajrzal
    jakie sa mozliwosci.

    > Tylko ze Niemcy maja wspaniala siec autostrad.
    > I od paru lat  miliardowe wplywy od jezdzacych nimi ciezarowek.

    I mimo takiego nawalu transportu i (niby) lepszosci kolei masowo z
    niej nie korzystaja...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 47. Data: 2010-05-12 13:31:51
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    ptoki pisze:

    > Ale powtarzanie bez warunkow dodatkowych ze kolej jest lepsza tez nie
    > jest prawda.
    Próbujesz się wykręcić od tego, co napisałeś.
    Poza tym ja nie piszę, że kolej jest zawsze lepsza.
    Aczkolwiek uważam, że na tory należy postawić obowiązkowo CAŁY TRANZYT
    przez Polskę.

    > Dokladnie

    > Ale jakims cudem tesco towarow koleja nie wozi.
    Nie byłbym takli przekonany.
    Przecież chińszczyzna dociera do nas morzem w kontenerach.
    Tesco ma magazyn centralny w Teresinie.
    Nie zdziwiłbym się, jeśli z portu do Teresina woziliby te kontenery po
    torach.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 48. Data: 2010-05-12 13:40:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 12 May 2010 00:38:43 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

    > Droga między polami to inna sprawa,

    A od wioski do wioski? Bo z tego co pamiętam, to oni tam
    radośnie wycinali wszystkie, jak leciało.

    > choć zaryzykuje stwierdzenie że dla
    > "tubylców" aleja z drzewami przy asfalcie to żaden rarytas.

    To też tubylcy powinni postawić na beton, budę z piwem i gumową
    zjeżdżalnię. Tylko niech potem nie pierdzielą, że są biedni,
    opuszczeni, bo turyści mają w dupie betonową agroturystykę.

    > Ja nawiązuje do wielu dróg krajowych, dość ważnych, o dużym nasileniu ruchu,
    > obsadzonych gęsto drzewami. To już nie jest normalne.

    Bo trzeba włączyć orzeszek w puszce na górze, zamiast 150 na
    tempomat, komóra w łapę i robić interesa/pieprzyć o dupie
    maryni?

    > Chcesz zielonego to bylo kupić działkę na wsi z dala od tych betonów i nie
    > płakać.

    Dlatego kupiliśmy dom na obrzeżach (wzdłuż ulicy kasztanowce, na
    działce inne drzewa). Ale to nie znaczy, że gdybym nadal
    mieszkał w bloku, to chciałbym mieszkać na nowoczesnych
    blokowiskach, gdzie zieleni nie uświadczysz (i dobrze wspominam
    ostatnie blokowisko, bo tam było sporo zieleni). Miasto nie
    powinno być betonową pustynią, bo się kiepsko w takiej mieszka.
    Przynajmniej mnie.

    > Czasami mimo wszystko się zdarza...

    Shit happens. Gdybym miał wychodzić z założenia, że się zdarzy,
    zwinąłbym dywan, położył na gołej podłodze i tak czekał na
    ostateczne rozwiązanie. Oh, wait... Nie mam dywanów -- sprawa
    się uprościła.

    r.
    _____________

  • 49. Data: 2010-05-12 14:39:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A kolej jest w stanie utrzymac taka gesta siec torowa? Tak zeby
    >ciezarowka nie miala dalej jak 3-6-km do terminalu i odjazdy co
    >powiedzmy 4-8h?
    >Srednio to widze.

    W zachodniej Polsce siec byla dosc gesta - i sie utrzymywala, poki
    nie bylo ciezarowek :-)

    Ale wcale nie musi miec takiej gestej. Wrecz wskazane jest zeby do
    terminalu bylo dalej i kierowca mial co robic, a nie tylko spal :-)

    A patrzac na drogi to chyba nawet czesciej moglyby te pociagi
    kursowac - ~40 ciezarowek tranzytowych uzbiera sie chyba szybciej
    niz w 4h ?

    No bo u nich autostrady lepsze :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-05-12 14:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ostatnie blokowisko, bo tam było sporo zieleni). Miasto nie
    > powinno być betonową pustynią, bo się kiepsko w takiej mieszka.

    Bo to wszystko trzeba rozsadnie zrownowazyc. Jest blok, to powinien
    byc parking, kawalek trawnika dla psow, i zieleni dla ludzi.

    A w takim wroclawiu co ? Stara wladza nastawiala blokow bez
    parkingow, nowa wladza radosnie sprzedaje kazdy placyk pod kolejne
    betonowe budynki.

    Ale chcac mieszkac w miescie betonu nie unikniesz.

    J.