eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNie mogę uruchomić silnika › Re: Nie mogę uruchomić silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!4.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5e998eb0$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e99af62$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <20200417164927.008fc0f1@mateusz>
    <5e99c915$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200417173901.7980d20d@mateusz>
    <5e99d7e1$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Subject: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Date: Fri, 17 Apr 2020 19:08:28 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 48
    Message-ID: <5e99e28e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.84.231
    X-Trace: 1587143310 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 83.26.84.231:63013
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2676386
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik szczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d28efb2a-80d8-424f-a71a-9aa4982052a9@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 17 kwietnia 2020 11:22:59 UTC-5 użytkownik JDX napisał:
    > [...]
    >> Taaa, AFAIR w instrukcji obsługi mojego bolida też straszą, aby nie
    >> odpalać na pych. Ale z drugiej strony, przecież rozrząd jest
    >> napędzany z
    >> wału i co za różnica czy wał jest napędzany z rozrusznika czy z
    >> kół? A

    >Teorie sa dwie.
    >1. Odpalanie na pych moze spowodowac wydostanie sie par paliwa do
    >katalizatora.
    >2. Ten nieszczesny pasek rozrzadu mialby przeskoczyc.

    >O ile #1 zazwyczaj nie budzi kontrowersji bo albo ludzie maja to w
    >dupie albo w taka mozliwosc po prostu nie wierza

    Hm, raczej nie zdaja sobie sprawy.
    A tymczasem - jesli paliwo sie leje, a iskry nie ma, to istotnie sie
    przedostaje.
    Ale:
    - nowoczesne samochody raczej nie maja problemow z zaplonem. To juz
    bym sie chyba bardziej bal uszkodzenia jeden swiecy/kabla/cewki -
    przez ktory benzyna sie moze lac kilometrami,
    - "na pych" to raczej trwa krotko, bardziej bym sie bal "na holu",
    gdzie mozna pare km jechac,
    - przedostaje sie i na rozruszniku, jesli ktos dlugo kreci, a iskry
    nie ma. Akumulator zazwycza na dluzej starcza niz dwoch pchajacych :-)
    - czy to takie szkodliwe dla katalizatora ?


    >o tyle #2 wzbudza kontrowersje.
    >Ja zazwyczaj wtedy pytam co za roznica jest miedzy uruchamianiem na
    >pych i hamowaniem silnikiem.

    No racja, ja nagminnie jezdze na luzie, a potem wrzucam bieg i
    puszczam sprzeglo.
    Jeszcze zaden samochod nie zaprotestowal :-)

    >Odpowiedz chyba jest jedna: Jak rozrzad jest napinany hydraulicznie
    >to przy odpalaniu na pych nie jest napiety i moze przeskoczyc.

    Cos w tym moze byc ... ale czy to nie strach na rozruszniku
    wystartowac ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: