  • Data: 2020-04-19 10:58:03
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: Maniak <x...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.04.2020 o 08:16, cef pisze:

    > A na czym polega problem z tym naładowaniem całkowicie rozładowanego?
    >
    > Kilka lat temu rozładował mi się (głównie od niejeżdżenia) akumulator
    > raptem roczny i próbowałem go naładować jakąś chińską (chyba nie
    > automagiczną) ładowarką o prądzie ładowania 4A - i ten proces nic nie
    > dawał.
    > W sklepie zbadali akumulator i powiedzieli, że jest nieuszkodzony
    > tylko rozładowany
    > i naładowali mi go i te kilka lat działa. Samochód tak sobie jeździł
    > przez te kilka lat
> [...]

    Twoja odpowiedź jest dla mnie bardzo ważna.
    Nie udało mi się jeszcze pożyczyć prostownika, bo to teraz niełatwe, ale
    na szczęście nie mama w najbliższym czasie
    pilnego wyjazdu więc spoko.
    Po przeczytaniu Twojej odpowiedzi zastanawiam się czy w ogóle starać się
    naładować stary akumulator, czy raczej
    od razu kupić nowy. Stary akumulator ma 10 lat i do tej pory nigdy nie
    był doładowywany, ale nie wiem czy teraz
    problemy nie będą się nasilały.
    Co do kupna nowego akumulatora, to na liście pasującej do mojego
    samochodu znajduje się 7 różniących się
    pojemnością i maksymalnym prądem rozruchu. Pewnie na rynku jest jeszcze
    więcej innych akumulatorów,
    które także by pasowały.
    Tak się składa, że czasami samochodu używam bardzo często, codziennie, a
    czasami mam przestoje i samochód
    stoi nieużywany (pod chmurką).
    Stąd moje pytanie, czy akumulatory różnią się również pod tym względem,
    że są "bardziej odporne" na okresowe
    nieużywanie ? Jeśli tak, to na co zwrócić uwagę przy wyborze nowego
    akumulatora?
    Mój samochód jest w bardzo dobrym stanie i mam zamiar jeszcze parę lat
    nim pojeździć.