  • Data: 2020-04-17 19:08:28
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik szczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 17 kwietnia 2020 11:22:59 UTC-5 użytkownik JDX napisał:
    > [...]

    >Teorie sa dwie.
    >1. Odpalanie na pych moze spowodowac wydostanie sie par paliwa do
    >katalizatora.
    >2. Ten nieszczesny pasek rozrzadu mialby przeskoczyc.

    >O ile #1 zazwyczaj nie budzi kontrowersji bo albo ludzie maja to w
    >dupie albo w taka mozliwosc po prostu nie wierza

    Hm, raczej nie zdaja sobie sprawy.
    A tymczasem - jesli paliwo sie leje, a iskry nie ma, to istotnie sie
    przedostaje.
    Ale:
    - nowoczesne samochody raczej nie maja problemow z zaplonem. To juz
    bym sie chyba bardziej bal uszkodzenia jeden swiecy/kabla/cewki -
    przez ktory benzyna sie moze lac kilometrami,
    - "na pych" to raczej trwa krotko, bardziej bym sie bal "na holu",
    gdzie mozna pare km jechac,
    - przedostaje sie i na rozruszniku, jesli ktos dlugo kreci, a iskry
    nie ma. Akumulator zazwycza na dluzej starcza niz dwoch pchajacych :-)
    - czy to takie szkodliwe dla katalizatora ?

    >o tyle #2 wzbudza kontrowersje.
    >Ja zazwyczaj wtedy pytam co za roznica jest miedzy uruchamianiem na
    >pych i hamowaniem silnikiem.

    No racja, ja nagminnie jezdze na luzie, a potem wrzucam bieg i
    puszczam sprzeglo.
    Jeszcze zaden samochod nie zaprotestowal :-)

    >Odpowiedz chyba jest jedna: Jak rozrzad jest napinany hydraulicznie
    >to przy odpalaniu na pych nie jest napiety i moze przeskoczyc.

    Cos w tym moze byc ... ale czy to nie strach na rozruszniku
    wystartowac ?

    J.