  • Data: 2020-04-17 21:27:05
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-04-17 19:08, J.F. wrote:
    [...]
    > - nowoczesne samochody raczej nie maja problemow z zaplonem. To juz bym
    > sie chyba bardziej bal uszkodzenia jeden swiecy/kabla/cewki - przez
    > ktory benzyna sie moze lac kilometrami,
    Ale ECU współczesnego samochodu wykryje ,,misfire" na którymś cylindrze
    i, tak sobie gdybam, że po jakiejś liczbie takich zdarzeń prostu odetnie
    dopływ paliwa. Np. żeby cuś w katalizatorze nie jebło. I zapewne
    przełączy się też w tryb awaryjny.

    Poza tym nawet najbardziej niedoświadczony kierowca poczuje, że mu bolid
    słabo ciągnie i że silnik tak jakoś dziwnie pracuje i telepie jak dizel.
    I na dodatek zobaczy zapaloną lampkę na desce. Więc jest szansa, ze nie
    będzie kontynuował jazdy. :-)

    Swoją drogą jestem ciekawy, jak te współczesne małe silniki
    trzycylindrowe pracują na dwóch cylindrach. I czy to wystarczy, aby auto
    się jakoś turlało.