  • Data: 2020-04-19 11:43:07
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-19 o 10:58, Maniak pisze:

    > Twoja odpowiedź jest dla mnie bardzo ważna.
    > Nie udało mi się jeszcze pożyczyć prostownika, bo to teraz niełatwe, ale
    > na szczęście nie mama w najbliższym czasie
    > pilnego wyjazdu więc spoko.
    > Po przeczytaniu Twojej odpowiedzi zastanawiam się czy w ogóle starać się
    > naładować stary akumulator, czy raczej
    > od razu kupić nowy. Stary akumulator ma 10 lat i do tej pory nigdy nie
    > był doładowywany, ale nie wiem czy teraz
    > problemy nie będą się nasilały.

    A to zależy jak bardzo Ci przeszkadza taki niepewny stan.
    10 lat to stosunkowo długi czas eksploatacji akumulatora nawet dla
    regularnie używanego
    pojazdu i nie spodziewałbym się, że 10-letni akumulator zachowa po ładowaniu
    podobną funkcjonalność jak przed rozładowaniem.
    Naładuj (o ile się da) i obserwuj - jak się będzie komplikowało, to kup
    nowy.
    Ja akurat podejrzewam, że ten mój ledwo zipiący obecnie przy 5C rano
    nie przetrwa kolejnej zimy (pewnie padłby już tej zimy, ale była
    praktycznie bez mrozów,
    to sobię rok zaoszczędziłem)