  • 81. Data: 2020-08-28 19:26:48
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2020 o 13:05, yabba pisze:

    > Zacznij od dokładnego czytania co napisałem:
    >
    > "Można zostawić na okolicznych parkingach i ulicach od strony ul.
    > Lubelskiej."

    Ten?
    https://www.google.pl/maps/@52.2508147,21.0522386,97
    a,35y,90.41h,52.53t/data=!3m1!1e3

    Przecież paxów z tego parkingu to jeden pociąg zabierze. Gdzie mają
    zaparkować paxy z następnych pociągów?

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2020-08-28 20:12:58
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 19:26, Shrek pisze:

    > Ten?
    > https://www.google.pl/maps/@52.2508147,21.0522386,97
    a,35y,90.41h,52.53t/data=!3m1!1e3

    Ten jest już zamykany, tylko dla wybranych. Ja stawiałem samochód wzdłuż
    Skaryszewskiej.

    > Przecież paxów z tego parkingu to jeden pociąg zabierze. Gdzie mają
    > zaparkować paxy z następnych pociągów?

    Nikogo to nie obchodzi. :(

    Jest duży parking P+R obok Warszawy Stadion, ale tam na dłużej lepiej
    nie zostawiać samochodu. Na czas imprez masowych na Narodowym parkingi
    ogólnodostępne są zamykane.

    yabba

  • 83. Data: 2020-08-28 20:43:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27-08-2020 o 20:09, nadir pisze:

    >Rozkłądając je na 1 posiadacza spaliniaka, zmniejsza.

    No, akurat teraz postawienie kolejnej stacji benzynowej to raczej
    zwiekszy koszty, bo klientow nie przybedzie, wiec na jedna stacje
    mniej przyjedzie.

    Ale na ładowarce warunki jakby inne - dlugo sie te samochody ładują,
    mniej klientow stacja obsluzy, a na razie tych elektrykow malo, to
    moze i stoi niewykorzystana ...

    J.

  • 84. Data: 2020-08-29 11:30:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Aug 2020 17:22:09 +0200, nadir

    > Doskonale wiem, tylko jak zwykle się wijesz. No więc ponawiam pytanie.
    > Na paliwach płynnych i ich dystrybucji ludzie/firmy/państwa chcą
    > zarabiać. Dlaczego z prądem do elektryków miałoby być inaczej?

    Jak zwykle, typowo dla siebie, wyrżnąłeś co napisałem i nadal się
    głupkowato pytasz, choć już dawno odpowiedziałem na twoje bzdurne pytanie.
    Ponownie zatem, sprawdziłeś ile firmę kosztuje kWh prądu w gniazdku a ile
    kosztuje na ładowarce EV? Jak sprawdzisz to wróć i zacznij wyjaśniać w
    odniesieniu do bzdury którą sypnąłeś.

    > Ale to twoja nadinterpretacja, że akcyzą objęte są tylko szkodliwe
    > rzeczy.

    Bo są, oraz takie których konsumpcję z określonych względów trzeba
    ograniczać. Przeczytaj sobie definicję akcyzy i przestań interpretować po
    swojemu.

    > Prąd, CNG i LPG są już od dawna objęte akcyzą, twierdzisz, że są
    > szkodliwe? Albo metanol?

    ROTFL Metanol nie jest wcale dla ludzi szkodliwy... :D

    > Przecież tego nikt normalny nie pije, a akcyzą
    > jest objęty. Ale nie dlatego, że można go wychlać, tylko że to może
    > służyć za paliwo. I to jakie czyste i ekologiczne.

    Spróbuj sobie pojeździć na metanolu, to zatrzymasz się szybciej niż
    elektrykiem. I na amen. Bzdury takie piszesz, że się płakać chce.

    > Generalnie akcyzą objęte są nośniki energii.

    Tak, tak. Piwo, wino, wódka, papierosy, oleje smarne, samochody to nośniki
    energi. Wszystkie się przecież palą.

    > Do niedawne, nawet te najzdrowsze,
    > elektryczne samochody, też były objęte akcyzą.

    Owszem, były. Bo były traktowane tak samo jak śmierdziele spalinowe. Ale
    już nie są, bo są dla ludzi zdrowsze, w związku z tym państwo z tytułu ich
    ruchu po drogach ma mniejsze koszty leczenia. Proste jak drut.

    > Akcyza to kolejny podatek, czy to się komuś podoba czy nie. I jak się
    > rozpowszechnią samochody elektryczne, to prąd co nich będzie też objęty
    > kolejnymi podatkami. A czy rząd(y) podniosą stawki akcyzy, czy wymyślą
    > inny podatek, to nie ma żadnego znaczenia.

    Przecież prąd JUŻ jest objęty akcyzą, jak i węgiel z którego ten prąd jest
    produkowany. Jedyne czym mogą prąd dla EV obłożyć (a właściwie to nie prąd,
    a samochód, poprzez winietę), i powinni to zrobić już dawno, to podatek
    drogowy -- bo samochody elektryczne niszczą drogi tak samo jak spaliniaki.

    Zatem ponownie, sprawdź ile w skrajnym wypadku kosztuje prąd w gniazdku a
    potem odpowiedz SOBIE na pytanie dlaczego w ładowarce jest 6-8x droższy.
    Potem wróć do dyskusji. Obecnie gadka z tobą jest skrajnie jałowa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 85. Data: 2020-08-29 11:57:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Aug 2020 16:31:58 +0100, K

    > Albo zwiekszy ze wzgledu na popyt. Jak biznes wyczuje, ze da sie na tym
    > sensownie zarabiac to zaczna powstawac prywatne i cena jeszcze pojdzie w
    > gore.

    Następny. Przecież teraz są już prywatne. Siejecie jakąś niezdrową
    demagogię. Nie kapuję skąd to uparte przywiązanie do paliwa i trujących
    atmosferę (nie tylko wyziewami nieską emisją, ale i hałasem) smrodów
    spalinowych. Prąd możemy produkowac sami, paliwa musimy kupować, bo sami
    mamy ich tyle co kot napłakał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 86. Data: 2020-08-29 15:12:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 11:57, Myjk pisze:

> [...]
    > demagogię. Nie kapuję skąd to uparte przywiązanie do paliwa i trujących
    > atmosferę (nie tylko wyziewami nieską emisją, ale i hałasem) smrodów

    A skąd u Ciebie taka wiara w niskoemisyjność elektryków?
    Kiedyś twierdziłem tu w oparciu o internetowe bazgroły, że
    w sumie ślad węlgowy czy emisyjność jest dla tych samochodów
    podobna.

    Ostatnio trafiłem na takie badania dla UE
    https://www.europarl.europa.eu/thinktank/pl/document
    .html?reference=IPOL_STU%282018%29617457

    Więc nie przesadzałbym z tym truciem.

    Prąd możemy produkowac sami, paliwa musimy kupować, bo sami
    > mamy ich tyle co kot napłakał.

    Nasz prąd jest jednak głównie z węgla, więc ogólnie
    w całym cyklu zycia samochodu elektrycznego tylko
    nieliczni korzystaliby jedynie z OZE.
    Statystycznie jak będzie to robić większość - do czego zachęcasz -
    to będą truć bardziej.

  • 87. Data: 2020-08-29 15:33:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Aug 2020 15:12:43 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    >
    > Ostatnio trafiłem na takie badania dla UE
    > https://www.europarl.europa.eu/thinktank/pl/document
    .html?reference=IPOL_STU%282018%29617457

    Można tłumaczyć do oporu a niektórzy wciąż tkwią w błędzie jako palec w
    d...
    1. Nie przechodzimy na trakcję elektryczną dla jej wspaniałości tylko ze
    smutnej konieczności i będzie nas to sporo kosztowało.
    2. Nie wolno zapominać że docelowo emisyjność EV będzie zero. Odmawianie
    bezcelowości tego przechodzenia w oparciu o dzisiejszy model energetyki
    jest bez sensu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 88. Data: 2020-08-29 15:33:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 15:12:43 +0200, cef

    > A skąd u Ciebie taka wiara w niskoemisyjność elektryków?

    Ja rozumiem czym jest niska emisja, i jaki ma wpływ na ludzi, ty (i inni)
    nie rozumiesz, boś ignorant.

    > Kiedyś twierdziłem tu w oparciu o internetowe bazgroły, że
    > w sumie ślad węlgowy czy emisyjność jest dla tych samochodów
    > podobna.

    Po czym podwinąłeś ogon i uciekłeś bo argumentów ci brakło, a teraz znowu
    zaczynasz i pewnie zaraz znowu się wycofasz rakiem. :P

    > Więc nie przesadzałbym z tym truciem.
    > Nasz prąd jest jednak głównie z węgla,

    Jest z węgla, ale spaliny są filtrowane i redukowane, do tego emitowane
    wysoko. Do tego wspierane już obecnie 20% z OZE...

    > więc ogólnie
    > w całym cyklu zycia samochodu elektrycznego tylko
    > nieliczni korzystaliby jedynie z OZE.

    ...i cyklicznie się to zmienia i z każdym rokiem coraz więcej EV i u nas
    będzie jeździć na OZE. To powolne działanie to jest własnie wynik
    ignorantów takich jak ty.

    Ja w 4 dni od ruszenia instalacji PV, pomimo mizernych warunków pogodowych,
    wyprodukowałem już 130 kWh, zaś mój samochód zużył połowę tego.

    > Statystycznie jak będzie to robić większość - do czego zachęcasz -
    > to będą truć bardziej.

    Weź przeczytaj ponownie jaką bzdurę napisałeś. Skoro trują ludzi mniej niż
    spaliniaki, to im ich będzie więcej tym mniej będą truć. Ja nie wiem, czy
    wy ludzie węchu nie macie? stań jeden z drugim koło ruchliwej ulicy i
    powąchaj jak tam śmierdzi spalinami aż czasami przytyka...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2020-08-29 15:50:45
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > 2. Nie wolno zapominać że docelowo emisyjność EV będzie zero. Odmawianie
    > bezcelowości tego przechodzenia w oparciu o dzisiejszy model energetyki

    Zupełnie tak samo bez sensu jak namawianie w oparciu o obecny model.

  • 90. Data: 2020-08-29 15:55:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-29 o 15:33, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Po czym podwinąłeś ogon i uciekłeś bo argumentów ci brakło, a teraz znowu
    > zaczynasz i pewnie zaraz znowu się wycofasz rakiem. :P

    Bo argumenty wynikały jedynie z ogólnego wrażenia medialnego.
    Dlatego jak trafiłem na jakiś bardziej sensowny dokument,
    to go podlinkowałem.

    > Jest z węgla, ale spaliny są filtrowane i redukowane, do tego emitowane
    > wysoko. Do tego wspierane już obecnie 20% z OZE...

    Ocena w tym dokumencie jest już po odfiltrowaniu,
    bo mowa jest o energii już wytworzonej i całkowitym
    wpływie na środowisko.

    > ...i cyklicznie się to zmienia i z każdym rokiem coraz więcej EV i u nas
    > będzie jeździć na OZE. To powolne działanie to jest własnie wynik
    > ignorantów takich jak ty.

    Nie. To kwestia praw rynku.
    Jak EV będzie dostępny dla każdego albo będzie nakaz, to będzie szybciej
    akceptowalny.

> [...]
    > wy ludzie węchu nie macie? stań jeden z drugim koło ruchliwej ulicy i
    > powąchaj jak tam śmierdzi spalinami aż czasami przytyka...

    Skąd przeświadczenie, że trują mniej niż spaliniaki?
    To nie ja napisałem tylko jakieś mądre głowy dla parlamentu.
    Truja podobnie, więc nie ma specjalnie znaczenia co jeździ.