  • 71. Data: 2020-08-28 13:40:53
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:riairu$aic$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 28-08-2020 o 11:23, K pisze:
    > szkoda strzepic ryja.

    >No i dobrze pisałem - wyszła jak na dłoni cebula i janusz pełną gębą.
    >I to by w sumie było na tyle, jeśli chodzi o temat wrogów
    >elektryków - to właśnie głównie taka ekipa: janusze i emigranci
    >(często dwa w jednym), zazdroszczący innym że jeżdżą jak chcą, a oni
    >muszą się męczyć starymi dieslami, bo na inne ich nie stać....

    ROTLF :-)

    A niech ci bedzie, jezdzij sobie jak chcesz swoim elektrykiem, tylko
    pamietaj - prawym pasem, lewy jest dla szybkich :-P

    J.

  • 72. Data: 2020-08-28 13:57:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 13:40, J.F. pisze:

    > A niech ci bedzie, jezdzij sobie jak chcesz swoim elektrykiem

    Ależ dziękuję za pozwolenie, mam nadzieję, że to też oznacza, iż nie
    będziecie już mnie przekonywać, że tak się nie da. ;-)

    >, tylko
    > pamietaj - prawym pasem,

    Zawsze tak jeździłem, nawet jak jechałem szybciej niż limit.
    Więc nie widzę powodów dla którego miałbym to zmieniać.

    Ale trochę wyrozumiałości, jak ktoś wyprzedza tira i jedzie trochę
    poniżej limitu trzeba wliczyć, pamietając tą dyskusję. ;-)

  • 73. Data: 2020-08-28 14:15:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Już wiem dlaczego PiS planuje akcyzę na schabowe.

    -----

  • 74. Data: 2020-08-28 16:38:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Aug 2020 20:43:05 +0200, nadir

    > Jakich pytań? Dlaczego w przyszłości nie będzie chętnych do zarabiania
    > na prądzie?

    Nie wiesz jakie pytanie zadałeś? To przeczytaj ponownie. Chętni do
    zarabiania to już są, i żeby zarabiać muszą serwować wysokie ceny. Sprawdź
    może ile kosztuje kWh prądu w gniazdu firmę, a ile krzyczą za kWh w
    ładowarce i SPRÓBUJ zrozumieć (uprzednio zasięgając info u specjalistów w
    temacie) dlaczego jest tak drogo. To nie będziesz zadawać takich
    absurdalnych pytań.

    > Akcyza, VAT, cło, myto czy cokolwiek sobie wymyślisz, to nadal będzie
    > danina. I nikogo nie obchodzi, czy coś komuś szkodzi, czy nie, tylko ile
    > z tego można wyciągnąć kasy.

    Pomidory, ziemniaki, jabłka etc. akcyzą objęte nie są, ale wszystko co
    szkodzi ludziom, tj. węgiel, paliwo, alkohol, papierosy już są nią objęte.
    Gdyby było tak jak piszesz, to wszystko byłoby akcyzowane, no ale przecież
    nie jest! Pobudka!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 75. Data: 2020-08-28 16:41:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.08.2020 o 08:56, Cavallino pisze:

    > Rozkłądając je na 1 posiadacza spaliniaka, zmniejsza.

    Z grubsza może tak się wydawać, że wraz z każdym wyprodukowanym
    samochodem cena stacji spada, ale wraz z ilością dodatkowych samochodów
    wzrasta ilość stacji benzynowych. Może korelacja nie jest wprost 1:1,
    ale tak jak większa liczba elektryków potrzebuje większej ilości
    ładowarek, tak spalinowe potrzebują więcej dystrybutorów.
    Dochodzą jeszcze rosnące koszty, raz że samej infrastruktury na
    wybudowanie stacji paliw, to jeszcze trzeba spełniać coraz to bardziej
    wyśrubowane przepisy, których pilnują różnorakie inspekcje.
    A to wszystko kosztuje, więc z grubsza możemy przyjąć, że ceny stacji
    benzynowych nie spadają. I tak samo nie spadną ceny stacji
    ładowania/ładowarek.
    Nikt za darmo na tym świecie nic nie daje, to że chwilowo gdzieś tam
    jest darmowe ładowanie, to tylko taka promocja. Jak u dilera narkotyków
    na studniówce.

  • 76. Data: 2020-08-28 16:50:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2020 o 20:26, Myjk pisze:
    > Thu, 27 Aug 2020 20:09:02 +0200, nadir

    > Jakbyś się zorientował dlaczego jest tak drogi obecnie to byś nie zadawał
    > pytań dziwnej treści.

    > Jesteś kolejnym który nie rozumie po co jest akcyza. Jest do ograniczenia
    > konsumpcji danego towaru, bo "spożywany" w nadmiarze szkodzi ludziom i
    > potem trzeba ich za coś z tego leczyć. Prąd już dawno (w UE) ludziom nie
    > szkodzi.

    To dlaczego jest obłożony podatkiem akcyzowym - i kiedy ludziom
    szkodził? Ty jesteś naiwny - akcyza jest po to, żeby na tym państwo
    zarobiło. Jak uważają, że coś jest szkodliwe i nie chcą żeby obywatele
    to żarli/palili to to delegalizują jak narkotyki aub alko w czasach
    prohibicji - czy ma to sens to inny temat.

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2020-08-28 17:12:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2020 o 16:38, Myjk pisze:

> [...]
    > Gdyby było tak jak piszesz, to wszystko byłoby akcyzowane, no ale przecież

    Dlatego, że od pomidorów, ziemniaków ani jabłek się nie uzależniasz. Od
    samochodu, fajek, alko oraz... prądu ludzie się uzależniają i są skłonni
    placić dużo kasy, żeby z tych rzeczy nie rezygnować.

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2020-08-28 17:22:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.08.2020 o 16:38, Myjk pisze:

    > Nie wiesz jakie pytanie zadałeś?

    Doskonale wiem, tylko jak zwykle się wijesz. No więc ponawiam pytanie.
    Na paliwach płynnych i ich dystrybucji ludzie/firmy/państwa chcą
    zarabiać. Dlaczego z prądem do elektryków miałoby być inaczej?
> [...]
    > szkodzi ludziom, tj. węgiel, paliwo, alkohol, papierosy już są nią objęte. > Gdyby
    było tak jak piszesz, to wszystko byłoby akcyzowane, no ale

    Ale to twoja nadinterpretacja, że akcyzą objęte są tylko szkodliwe
    rzeczy. Prąd, CNG i LPG są już od dawna objęte akcyzą, twierdzisz, że są
    szkodliwe? Albo metanol? Przecież tego nikt normalny nie pije, a akcyzą
    jest objęty. Ale nie dlatego, że można go wychlać, tylko że to może
    służyć za paliwo. I to jakie czyste i ekologiczne. Generalnie akcyzą
    objęte są nośniki energii. Do niedawne, nawet te najzdrowsze,
    elektryczne samochody, też były objęte akcyzą.
    Akcyza to kolejny podatek, czy to się komuś podoba czy nie. I jak się
    rozpowszechnią samochody elektryczne, to prąd co nich będzie też objęty
    kolejnymi podatkami. A czy rząd(y) podniosą stawki akcyzy, czy wymyślą
    inny podatek, to nie ma żadnego znaczenia.

  • 79. Data: 2020-08-28 17:48:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 16:41, nadir pisze:

    > Z grubsza może tak się wydawać, że wraz z każdym wyprodukowanym
    > samochodem cena stacji spada,

    Ale tu chodzi o korzystające z danej stacji, wyprodukowane nie mają nic
    do rzeczy.
    W przypadku elektryków jest ich znacznie mniej na 1 łądowarkę, plus
    konkurencja darmowych, dlatego płatne często stoją puste i nie zarabiają.

  • 80. Data: 2020-08-28 19:07:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jasne, tam już inny zabór więc niby nie kradną.

    -----