eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNie mam dokąd jeździć elektrykiemRe: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl>
    <1x4g7vyyacksr$.1woh3imulx0p$.dlg@40tude.net>
    <ri7usb$708$1@dont-email.me> <ri7vit$h5s$2$Cav@news.chmurka.net>
    <ri84ro$kqk$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ri882b$n59$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f47b6ff$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org> <ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net>
    <117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org> <5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fzugbaao4lru$.dlg@myjk.org>
    <5f4a5e64$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5f4a86da$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <xmta1pdlbzg6$.dlg@myjk.org>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 29 Aug 2020 21:43:56 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <xmta1pdlbzg6$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 75
    Message-ID: <5f4aaffd$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1598730237 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17362 80.53.118.49:64228
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4643
    X-Received-Body-CRC: 1915211891
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683671
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-29 o 19:18, Myjk pisze:
    > Sat, 29 Aug 2020 18:48:25 +0200, cef
    >
    >> Bo tylko to co Ty napiszesz jest prawomocne?
    >
    > Człowieku, bo ja pisałem o niskiej emisji, a ty wystrzeliłeś o
    > niskoemisyjności (o której ja nie pisałem). To twie różne rzeczy, które ci
    > się popierdzieliły zwyczajnie. Znowu!

    Możesz to traktować jak różne rzeczy i na tym opierać
    swoje wywody o wyższości samochodu elektrycznego..

    >> Ja mam szukać jakichś dowodów na swoje stwierdzenia
    >> a to co Ty napiszesz jest objawieniem?
    >
    > Wpadasz, znowu, między wódkę a zakąskę z ciastem bananowym i jęczysz że nie
    > dajooo ci pić.

    Bez związku.

    >> Nie mieszaj tu pojęciami, bo lokalną niskoemisyjność ja rozumiem tak
    >> samo jak Ty,
    >
    > Póki co to ty mieszasz i widze można do usranej śmierci tłumaczyć.

    Przykro mi, że nie potrafisz jasno napisać w czym te pojęcia
    Ci przeszkadzają jeśli chodzi o definiowanie ogólne szkodliwości
    czy przewagi jednej techniki nad drugą




    >> nie rozumiem tylko dlaczego tak gloryfikujesz ten fakt.
    >> Trzeba myśleć globalnie a nie przez pryzmat jednego produktu -
    >> dodatkowo sterowanego reklamą, że eko i zdrowe.
    >
    > No to właśnie myślę głobalnie a nie tylko przez rozdmuchane CO2, które jest
    > tylko jednym z elementów. No a jeszcze jak się robi takie "rzetelne"
    > porównania. Pytam ponownie, czy przed linkowaniem w ogóle przecyztałeś
    > dokładnie ten dokument? Zauważyłeś jak absurdalne parametry brzegowe
    > zużycia paliwa przez spaliniaki podali oraz jaki przebieg uwzględniono?

    Nie analizowałem dokładnie, przeczytałem tylko wnioski.
    Ogólnie przyjęte wartości nie odbiegają mocno od takich jakie zaobserwowałem
    użytkując przez kilka lat diesla (przez pięć lat musiałem notować każde
    tankowanie,
    co do setnych litra i stanu licznika i zużycie w cyklu czteroletnim -
    mieszanina
    cyklu miejskiego, dróg krajowych w PL i autostard w DE dało mi wynik 5,8l -
    przy przebiegu rzędu 100tys km , 2000 pojemności i mocy 150KM) więc nie
    uważam, żeby to były absurdalne założenia.
    Natomiast dlaczego nie zakładasz, że Ci, którzy podawali dane do elektryków,
    też nie naciągali, zeby osiągnąć mniejsze zużycie energii i lepsze
    wskaźniki?

    >> Chcę tylko, żebyś przestał rozgłaszać jaki EV jest eko,
    >> bo globalnie nie jest aż taki super.
    >
    > Tak, tak, i namawiam i agituję żebyś kupował, żeby wszyscy kupowali. Ale
    > tak, jak się spojrzy nieco szerzej na temat niż tylko przez pryzmat CO2, to
    > jest zdecydowanie lepszy niż spaliniak.

    A tak prywatnie pewnie nie chciałbyś żeby obok Twojej posesji wybudowali
    zakład budowy baterii samochodowych?
    Nawet jeśli napiszą, że to obojętne dla środowiska.

    Nie wiem jakie jest Twoje szersze spojrzenie ale mnie nie wychodzi, że
    jest lepszy.
    Jest lepszy w pewnych zastosowaniach czy lokalizacjach, ale to nie
    znaczy, że
    jest całosciowo lepszy a już na pewno nie jest zdecydowanie lepszy -
    gdyby tak było, to każdy by go chciał kupić.
    Np zdrowotnie w sensie oddechowym jest lepszy ale żywieniowo jest gorszy
    itp.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: