  • Data: 2020-08-29 17:01:24
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.08.2020 o 11:30, Myjk pisze:

    > Jak zwykle, typowo dla siebie, wyrżnąłeś co napisałem i nadal się
    > głupkowato pytasz, choć już dawno odpowiedziałem na twoje bzdurne pytanie.
    > Ponownie zatem, sprawdziłeś ile firmę kosztuje kWh prądu w gniazdku a ile
    > kosztuje na ładowarce EV? Jak sprawdzisz to wróć i zacznij wyjaśniać w
    > odniesieniu do bzdury którą sypnąłeś.

    > Zatem ponownie, sprawdź ile w skrajnym wypadku kosztuje prąd w gniazdku a
    > potem odpowiedz SOBIE na pytanie dlaczego w ładowarce jest 6-8x droższy.
    > Potem wróć do dyskusji. Obecnie gadka z tobą jest skrajnie jałowa.

    Ale mnie i wielu innych nie interesuje skąd i za ile firmy biorą prąd, i
    czy potem to sprzedają zyskiem, czy pozwalają ładować elektryki za
    darmo. My póki co nie jesteśmy zainteresowani nowalijkami. Interesuje
    nas jak to będzie wyglądać za 10-15 lat, gdy elektryki będą miały dużo
    większy udział w rynku, powiedzmy 50%?
    Bo że w naszej szerokości geograficznej w okresie zimowym nie da się
    naładować kilkunastu milionów pojazdów z samych OZE(które tak na prawdę
    też za darmo nie są) to zdajesz sobie sprawę czy już nie bardzo?

    > Bo są, oraz takie których konsumpcję z określonych względów trzeba
    > ograniczać. Przeczytaj sobie definicję akcyzy i przestań interpretować po
    > swojemu.

    Mnie nie interesuje wikipediowa definicja, a art. 1. pkt. 2. Ustawy o
    podatku akcyzowym, który brzmi: "Akcyza stanowi dochód budżetu państwa."
    Nie ma w tej ustawie nic na temat szkodliwości jakichkolwiek towarów i
    wydatkowania pieniędzy z akcyzy na leczenie czegokolwiek.

    > ROTFL Metanol nie jest wcale dla ludzi szkodliwy... :D

    Ty kiedyś czytałeś kiedyś ustawę o akcyzie i wiesz w jakim rozdziale
    jest prąd, gaz czy metanol?

    > Spróbuj sobie pojeździć na metanolu, to zatrzymasz się szybciej niż
    > elektrykiem. I na amen. Bzdury takie piszesz, że się płakać chce.

    Że niby nie jest paliwem i się nie da?

    > Tak, tak. Piwo, wino, wódka, papierosy, oleje smarne, samochody to nośniki
    > energi. Wszystkie się przecież palą.

    O akcyzie napisałem w tym wątku w kwestii paliw i nośników energii,
    które są niezbędne do przemieszczania się, czy to na prądzie, czy
    paliwie płynnym. Ty wyskoczyłeś z jakimiś "szkodnikami".

    > Owszem, były. Bo były traktowane tak samo jak śmierdziele spalinowe. Ale
    > już nie są, bo są dla ludzi zdrowsze, w związku z tym państwo z tytułu ich
    > ruchu po drogach ma mniejsze koszty leczenia. Proste jak drut.

    Nikogo zdrowie nie obchodzi w podatku akcyzowym, akcyzę płaci się od
    pojemności silnika. Do niedawna brano w przypadku elektryków najniższą
    stawkę, bo pojemność zerowa, a teraz chcą po prostu pobudzić
    elektromobilność. I tyle w tym temacie, kosztami leczenia nikt sobie tu
    dupy nie zawraca.

    > Przecież prąd JUŻ jest objęty akcyzą, jak i węgiel z którego ten prąd jest
    > produkowany.

    A kiedy napisałem, że nie jest? Czytasz to na co odpowiadasz?