  • 21. Data: 2009-10-05 22:10:28
    Temat: Re: Netia wypowiada umowy preselekcji z dawnym Tele2?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > Jarku, OK, niech sobie używa!
    > Ale niech nie robi tego złośliwie i celowo w celu utrudniania innym!
    > (akurat nie o tę grupę mi w tym momencie chodzi).

    Czytnik służy do czytania. Przede wszystkim. To bardzo ważna funkcja
    i bardzo pożyteczna rzecz. Czytać warto. Cieszmy się więc z tej
    możliwości. A jeśli ktoś ma taki czytnik, którym jeszcze do tego
    da się coś napisać, to świetnie i wspaniale. Można śmiało z tej
    dodatkowej funkcji korzystać. (akurat chodni mi w tym momencie
    o wszystkie grupy, bezwzględnie wszystkie, bez żadnej różnicy.)

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2009-10-06 16:56:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > CELOWE, podkreślam, _celowe_ utrudnianie innym (QP, bug z fałszywym
    > begin-em, etc.), uważasz za normalne działanie?

    Co ma QP do buga z beginem?

    Swoja droga, jakbym uzywal takiego szmelcu ktory w kazdym beginie widzi
    zalacznik to tez bym sie do tego nie przyznawal.
    BTW: pare miesiecy temu uzytkownik OE (czy jak sie to nazywa)
    przekonywal mnie, ze bug z beginem zostal w koncu poprawiony. To jak to
    z tym jest?

    Jeszcze raz powtorze: QP to jest normalne kodowanie, dlaczego uwazasz
    ze ktos uzywa go zlosliwie?

    > A niby dlaczego mam siedzieć cicho?

    Mozesz robic jak chcesz, tyle ze plakanie ze sie uzywa szmelcu, gdy
    mozna bez trudu ani kosztow uzywac normalnie dzialajacego softu, jest
    dosc zalosne.

    > Zresztą, o QP jest dość istotna, choć niepozorna wzmianka tu:
    > http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#ogonki

    Ile lat temu zostala napisana? Aczkolwiek, jesli wciaz jest aktualna, to
    tym gorzej dla (uzytkownikow) OE.

    Przeczytaj moze raczej RFC traktujace o MIME, obsluga QP jest
    obowiazkowa i to uzywanie 8-bit, nie QP, jest warunkowe.

    > Rozumiem, że byłbym sam, ale używających OE jednak jest chyba
    > większość.

    Tych mlotkow, ktorzy nie potrafia zaparkowac normalnie samochodu na
    parkingu, tez jest chyba wiekszosc. I co z tego, myslisz ze
    automatycznie wiekszosc = racja? Nic z tych rzeczy.

    > QP... no, jest normalne, jak pierdzenie, pierdzenie, to normalna
    > czynność fizjologiczna, a ja martwiłbym się o osobę, która nie
    > pierdzi. A jednak przyjęło się nie pierdzieć w towarzystwie, mimo, że
    > nigdzie w przepisach nie ma zakazu publicznego puszczania bąków. Po
    > prostu, osoba, która chce sobie pruknąć, wychodzi na stronę i bździ.

    Bardzo denne.

    Zrozum w koncu ze QP to jest normalne zalecane kodowanie, to tak jak
    jedzenie nozem i widelcem w tym Twoim towarzystwie. Owszem, niektorzy
    z roznych powodow nie jedza nozem i widelcem, ale nie slyszalem by
    domagali sie by inni wyrownali do nich.

    Zrozum ze to Ty uzywasz wadliwego programu. Gdyby to nie byl program MS
    dodawany do ich systemu, to pies z kulawa noga by sie nim nie
    zainteresowal. Jesli rzeczywiscie az tyle osob uzywa OE (co nie wydaje
    mi sie mozliwe w takich warunkach), to nie wiem jak to mozliwe, ze MS
    ignoruje az tylu wlasnych klientow - i to w sprawie, ktora zapewne
    moglby poprawic w "15 minut". Widocznie MS ma swoich klientow w d*, ale
    to nie jest wina uzytkownikow innego oprogramowania.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Zrozum w koncu ze stosowanie QP moze byc wymuszone wzgledami
    technicznymi (i wtedy po prostu nie mozesz wysylac w 8-bit, albo jesli
    nawet mozesz, to i tak zostanie to przekodowane do QP lub base64).

    Dzieci w przedszkolu, zanim naucza sie jesc nozem i widelcem, tez
    narzekaja ze inne juz "zlosliwie" potrafia?

    Powtorze: za wady OE nie ponosza odpowiedzialnosci uzytkownicy innych
    programow. Starasz sie ich obciazyc odpowiedzialnoscia ("szukanie
    winnych" to ludzka cecha, choc jest to ulomnosc), ale to nie zmieni
    faktow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-10-06 19:04:00
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

> [...]
    > BTW: pare miesiecy temu uzytkownik OE (czy jak sie to nazywa)
    > przekonywal mnie, ze bug z beginem zostal w koncu poprawiony. To jak

    Częściowo tak jest, już OE nie jest aż taki wrażliwy, trzeba się ciut
    bardziej postarać.
    W każdym razie przed chwilą sprawdziłem, układ taki, jak poniżej (aby
    wszyscy mogli przeczytać moją wiadomość, zamieszczam próbę po tekście),
    nie spowodował problemów z czytelnością.

    > Jeszcze raz powtorze: QP to jest normalne kodowanie, dlaczego uwazasz
    > ze ktos uzywa go zlosliwie?

    A domyśl się... Naprawdę nie rozróżniasz sytuacji, gdy ktoś nie może
    czegoś nie używać, albo jeśli nawet może, lecz nie chce, to odnosi się
    kulturalnie do proszącego i odmawiając prośbie, potrafi przeprosić za
    kłopot (kulturalny człowiek potrafi przeprosić nawet wtedy, gdy nie jest
    winien), a tego, gdy osoba poproszona o nie używanie QP, (czy np. o nie
    pisanie nad cytatem), zaczyna ci wymyślać od pedałów, homoseksualistów i
    innych takich?
    Jeszcze raz powtorzę - nie uznaję QP za złe, jako takie, uznaję za złe
    jego złośliwe nadużywanie.
    I na koniec powiem Ci tyle - z calym szacunkiem - z taką postawą z
    ciebie żaden krótkofalowiec nie będzie, jeśli kiedyś zechcesz zdobić
    licencję. Hint - bandplan i jego umocowanie prawne, oraz obyczajowe,
    prawda, jak bardzo kojarzy się z Netykietą?

    ***
    próba z beginem: (4 wersje, wykonana między skrzynkami mailowymi)
    pierwsze trzy wersje są nadal czytelne. Czwarta widnieje jako załącznik,
    ale za to, sygnatura z powrotem jest widoczna.
    (jej tekst zaczyna się begin 000 dupa.pr4)

    begin dupa.pr1
    dupa pru
    end

    begin dupa.pr2
    dupa pru
    end

    begin 0 dupa.pr3
    dupa pru
    end

    begin 000 dupa.pr4
    dupa pru
    end

    --
    Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
    { Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail:v...@m...zp.ua

  • 24. Data: 2009-10-06 19:20:01
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    (ciach)

    Oops... jak to odczytałem, to zobaczyłem kaszanę... W deklaracji
    charsetu było UTF-8, ale ja zobaczyłem to, mimo nie zaptaszenia opcji
    kodowania domyślnego dla czytanych, jako ISO-8859-2, dopiero ręczne
    przełączenie na Unicode pokazało prawidłowo treść. Jeśli u kogoś stało
    się tak samo - to przepraszam, jednak nie mam już na to wpływu. Może to
    próba z beginem zaszkodziła? Trzy pierwsze mogę odczytać, czwarta jest
    jako załącznik i nawet się jako taki zapisuje.
    Acha, sygnatura i tu się po próbie pokazała.

  • 25. Data: 2009-10-06 20:28:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > W każdym razie przed chwilą sprawdziłem, układ taki, jak poniżej (aby
    > wszyscy mogli przeczytać moją wiadomość, zamieszczam próbę po tekście),
    > nie spowodował problemów z czytelnością.

    Znaczy poprawili? :-)

> [...]
    > winien), a tego, gdy osoba poproszona o nie używanie QP, (czy np. o nie
    > pisanie nad cytatem), zaczyna ci wymyślać od pedałów, homoseksualistów i

    - Ja nie pisalem o zadnych pedalach itp.
    - Domagasz sie przeprosin (od kogos tam) mimo ze wina lezy w calosci po
    Twojej stronie (Twojego czytnika).
    - wciaz nie widze zadnych dowodow itp. na to, ze ktos, kto uzywa QP,
    robi to zlosliwie. Nie mozesz zrozumiec ze QP to naturalny, zupelnie
    nie zlosliwy, calkowicie zgodny z norma a nawet przez nia polecany
    sposob kodowania.

    Pomysl chwile.

    > Jeszcze raz powtorzę - nie uznaję QP za złe, jako takie, uznaję za złe
    > jego złośliwe nadużywanie.

    Co to jest "naduzywanie polecanego sposobu kodowania"???

> [...]
    > licencję. Hint - bandplan i jego umocowanie prawne, oraz obyczajowe,
    > prawda, jak bardzo kojarzy się z Netykietą?

    Nie chce na szczescie zdobić niczym zadnych licencji ani nawet w ogole
    nie wspominalem o KF. Skad Ci to przyszlo do glowy?

    Jesli Twoim zdaniem zla netykieta jest uzywanie wlasciwego i polecanego
    przez RFC kodowania, to czym jest domaganie sie przeprosin za brak winy,
    i zrzucanie odpowiedzialnosci (jak male dziecko, zupelnie) na osoby,
    ktore nie maja zadnego wplywu na problem? I jak sie to ma do tych
    licencji?

    Wiesz, jasne ze to lekarz jest wszystkiemu winny, on sie zreszta temu
    wcale nie dziwi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2009-10-06 20:35:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

> [...]
    > kodowania domyślnego dla czytanych, jako ISO-8859-2, dopiero ręczne
    > przełączenie na Unicode pokazało prawidłowo treść.

    Moj czytnik nic specjalnie dziwnego tu nie pokazal.
    Tak czy owak, mysle ze zmiana czytnika bardzo by Ci pomogla, dodatkowo
    zmieniajac punkt widzenia na niektorzy sprawy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2009-10-06 21:45:30
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Panowie !
    Bardzo proszę- albo piszcie o tej wypowiadanej preselekcji, albo
    przenieście tę dyskusję na właściwe forum. Nie ma ona nic wspólnego z
    telefonią.

  • 28. Data: 2009-10-06 21:53:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan wiwany napisał:

    > Panowie !
    > Bardzo proszę- albo piszcie o tej wypowiadanej preselekcji,

    Przecież oni piszą o preselekcji! (użytkowników Usenetu).

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-10-06 22:17:46
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Moj czytnik nic specjalnie dziwnego tu nie pokazal.
    > Tak czy owak, mysle ze zmiana czytnika bardzo by Ci pomogla, dodatkowo
    > zmieniajac punkt widzenia na niektorzy sprawy.

    Już podawałem, czemu czytnika nie zmienię. Oraz co by musiało być, żebym
    zmienił, rzeczy te są ściśle ze sobą związane. Bardziej, to jest jeden i
    ten sam powód. (i parę pobocznych mniejszych)
    Ja staram się ustawić go prawidłowo, zgodnie z zaleceniami, co robię
    natychmiast po dowolnej instalce u kogokolwiek.
    Musi być OE, ponieważ jako jedyny, ma pewną ważną dla mnie
    funkcjonalność. Jaką i o co chodzi - use google groups...

  • 30. Data: 2009-10-06 22:19:06
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhcnf3a.kku.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Przecież oni piszą o preselekcji! (użytkowników Usenetu).

    Ja zasygnalizowałem problem, że posty w QP ciężko się cytuje, a jak ktoś
    nie rozróżni, to nie wiadomo, która wypowiedź jest czyja. To jak z
    postem o wymianie żarówki...