  • 1. Data: 2009-10-01 11:15:26
    Temat: tpsa gsm4f
    Od: "rafi" <s...@k...pl>

    gdzie mozna dowiedzieć się czegoś wiecej na temat tego cuda

    tpsa próbuje wcisnąc mi dostęp radiowy w tej technologi

    ale nie ma nigdzie informacji na ten temat

  • 2. Data: 2009-10-01 12:22:51
    Temat: Re: tpsa gsm4f
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > gdzie mozna dowiedzieć się czegoś wiecej na temat tego cuda
    >
    > tpsa próbuje wcisnąc mi dostęp radiowy w tej technologi
    >
    > ale nie ma nigdzie informacji na ten temat

    Tutaj się można dowiedzieć.

    Założą Ci pudełko na ścianie z dwoma gniazdami telefonicznymi oraz antenę
    zewnętrzną (na dachu, na ścnianie za oknem itp).
    Antena będzie zależała od poziomu sygnalu i będzie od wielkości dłoni aż do
    wielkiego pudła (rzadko stosowane).
    Terminal będzie podłączony do gniazda sieci zaslajacej 230V ale w środku ma
    akumulator zapewniajacy działanie przez pewien czas po zaniku prądu.
    W związku z korzystaniem przez operatora z Twojego prądu nie zapomnij
    upomnieć się o stałą bonifikatę do rachunku (przysługuje ale daa tylko tym
    co się upomną pisemnie).

    Dostaniesz numer stacjonarny ale łącznosc będzie odbywac się radiowo w sieci
    Orange GSM w paśmie 900 MHz (opłaty masz zwykle jak za stacjonarny numer).
    Dostaniesz drugi osobny numer dla odbierania faksów.
    Telefaks (o ile masz) musisz podłączyć do tego drugiego gniazda i ustawić w
    tryb odbioru automatycznego (na tym drugim numerze nie da się gadać i nie
    można "poprosić o sygnal faksu").
    Ogólnie działa jako tako (jeśli jest dobry sygnał) ale terminale pewnej
    firmy (może na niego nie trafisz) lubią się zawieszać gdy się kłapie
    widełkami aparatu -wtedy trzeba otworzyć terminal co jest abonentowi
    zabronione ale co ja osobiscie czynię w razie zawiechy u znajomego, odłączyć
    akumulator i zasilacz na minutę i potem włączyć najpierw zasilacz a potem
    akumulator - odwrotnie może spowodować że iskrzenie styku akumulatiora znów
    go zwiesi.
    Terminal ma czujnik otwarcia i otwary nieautoryzowanie miga później ale
    operacja z odłączaniem zasilania kasuje alarm lokalny i terminal myśli że
    własnie został zainstalowany i nie pyszczy - myśli że zostaje teraz
    zamknięty pierwszy raz.
    Ogólnie łatwiej i szyciej samemu tak resetować niż wzywać montera.
    Czasem dają terminale innej firmy i te chodzą stabilnie.
    Jakość audio jest taka jak przez GSM - nieco gorsza niż zwykly teelfon.
    Czasem nie chcą przechodzić tony DTMF (np gdy wybierasz numer wewnęrzny
    itp).
    U mojego znajomego wogóle nie działa transmisja modemowa (do intenetu i
    nawet do innego kompa np popzez hyperterminal).
    TPSA mówi że "tak już musi być" i nie daje drugiej (po prądowej) bonifikaty
    mimo że się należy (ja na zwykłej linii dostałem bo ma kiepskie parametry i
    modemy chodza wolniej niż rozporządzenie przewiduje).
    vari

  • 3. Data: 2009-10-01 12:25:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > upomnieć się o stałą bonifikatę do rachunku (przysługuje ale daa tylko tym
    > co się upomną pisemnie).

    Hmmmm - to tylko Tepse obwiazuje, czy innych tez?
    Mam na mysli konkretnie MNI (dawna "Pilicka Telefonie").

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-10-01 13:18:21
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Hmmmm - to tylko Tepse obwiazuje, czy innych tez?
    > Mam na mysli konkretnie MNI (dawna "Pilicka Telefonie").

    Jeśli chodzi o prąd to chyba można się upominać u każdego operatora (no
    chyba że w regulaminie inaczej zapisał).
    vari

  • 5. Data: 2009-10-01 15:08:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jeśli chodzi o prąd to chyba można się upominać u każdego operatora (no
    > chyba że w regulaminie inaczej zapisał).

    Hmmm.... - sa przeciez operatorzy "z definicji" dzialajacy na pradzie
    abonenta: z typowo stacjonarnych opow to oczywiscie Era, ale i wspomniane
    MNI takoz (nie zakladaja nigdzie nic po kablu). Faktycznie, bu trzeba
    zajrzec do regulaminu. A jaki przepis reguluje to, ze Tepsa musi zwracac?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-10-01 15:29:22
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > MNI takoz (nie zakladaja nigdzie nic po kablu). Faktycznie, bu trzeba
    > zajrzec do regulaminu. A jaki przepis reguluje to, ze Tepsa musi zwracac?

    Tego nie wiem ale tak było kiedyś napisane na stronie UKE (przy okazji
    kontroli działania Usługi Powszechnej prez G4F).
    I jako znajomy (za jego wiedzą i zgodą) napisałem pismo a on podpisał.
    Uznali i ma stałą bonifikatę.
    vari

  • 7. Data: 2009-10-01 18:49:37
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > W związku z korzystaniem przez operatora z Twojego prądu nie zapomnij
    > upomnieć się o stałą bonifikatę do rachunku (przysługuje ale daa tylko tym
    > co się upomną pisemnie).

    daja tez bez proszenia

  • 8. Data: 2009-10-02 06:46:51
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > daja tez bez proszenia

    Znajomemu nie dawali a radiodostęp miał wiele lat. Dopiero po moim piśmie
    dali.
    vari

  • 9. Data: 2009-10-16 09:21:26
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl>

    > Hmmm.... - sa przeciez operatorzy "z definicji" dzialajacy na pradzie
    > abonenta: z typowo stacjonarnych opow to oczywiscie Era,...

    To by za darmo wychodziło :-)