  • 1. Data: 2009-10-01 05:30:09
    Temat: 1 października - CLIP nadal z zerem
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Mimo że 30 września weszła w życie nowelizacja rozporządzenia o Planie
    Numeracji Krajowej dopuszczająca zniknięcie zera z prezentacji _NIE PÓŹNIEJ
    NIŻ_ 15 lutego 2010_, to nie zmieniono tego u mnie, mimo że funkcjonują dwa
    schematy wybierania.
    Słowa "nie później niż" zastąpiły sztywny termin podany w poprzednim
    rozporządzeniu (15 lutego).
    Czyli teraz zero z identyfikacji można zlikwidować od zaraz. Ja bym to
    zrobił tam gdzie centrale umożliwiają wybieranie wg. dwóch schematów.
    A mogą wszystkie oprócz DGT, któej jeszcze nie sprawdzałem (a sprawdzę i
    doniosę).
    vari

  • 2. Data: 2009-10-01 06:24:28
    Temat: Re: 1 października - CLIP nadal z zerem
    Od: Krzysztof Dermont <k...@o...pl>

    vari pisze:

    > A mogą wszystkie oprócz DGT, któej jeszcze nie sprawdzałem (a sprawdzę i
    > doniosę).
    > vari

    Coś ty się na to DGT uwziął ?? :).
    Centrale DGT (oczywiście te Millenium) umożliwiają podwójny system
    wybierania.
    W odróżnieniu od S12 mają "statyczną" bazę danych, tzn plik z
    konfiguracją (w tym też rutingiem) jest modyfikowany na stanowisku
    nadzoru, a następnie eksportowany i zasysany przez centralę.

    Umożliwia to wcześniejsze przygotowanie bazy i "załadowanie" jej
    dokładnie o północy czy kiedy obsługa ma taki kaprys.

    Pozdr.
    Krzysztof Dermont

  • 3. Data: 2009-10-01 06:38:37
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Umożliwia to wcześniejsze przygotowanie bazy i "załadowanie" jej dokładnie
    > o północy czy kiedy obsługa ma taki kaprys.

    Ja się nie uwziąłem.
    Ja stwierdzam iż DSC firmy DGT dla G4F jeszcze niedawno nie pozwalał na
    podwójny system. Skoro operator na wielu innych centralach uruchamiał
    podwójny schemat wcześniej a na S-12 później bo MIAŁ PROBLEMY to może i z
    DGTN ma problem.
    Nie wiem, nie przesądzam, przypuszczam.
    Sprawdzę dziś numer G4F i doniosę jak jest.
    Powinno działać wg, dwóch schematów.
    Jak tylko dostanę się do tego terminala to sprawdzę i napiszę.
    Interesuje mnie to i pewnie paru innych użytkowników także.
    A grupa jest właściwa dla tego typu doniesień.
    vari

  • 4. Data: 2009-10-01 07:03:39
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 1 Paź, 08:24, Krzysztof Dermont <k...@o...pl> pisze...

> [...]
    > Umożliwia to wcześniejsze przygotowanie bazy i "załadowanie" jej
    > dokładnie o północy czy kiedy obsługa ma taki kaprys.

    Dlatego tak kocham DGT-kę - każda nawet dość drobna zmiana
    wymaga załadowania bazy danych "od nowa", ot polska myśl techiczna :)

    Ircys

  • 5. Data: 2009-10-01 10:48:54
    Od: Krzysztof Dermont <k...@c...pl>

    Ircys pisze:

    > Dlatego tak kocham DGT-kę - każda nawet dość drobna zmiana
    > wymaga załadowania bazy danych "od nowa", ot polska myśl techiczna :)

    A wiesz może co trzeba zrobić, żeby wyrzucić "0" z prezentacji?
    Wystarczy wymiana kodu na FSK, czy potrzebny jest bardziej dogłębny
    upgrade oprogramowania.

    Pozdr.
    Krzysztof Dermont

  • 6. Data: 2009-10-01 11:48:46
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 1 Paź, 12:48, Krzysztof Dermont <k...@c...pl> pisze...

    > A wiesz może co trzeba zrobić, żeby wyrzucić "0" z prezentacji?
    > Wystarczy wymiana kodu na FSK, czy potrzebny jest bardziej dogłębny
    > upgrade oprogramowania.

    Nie wiem, nie rozgryzałem tego problemu, ale znając podejście
    czarowników z DGT
    do drobnych zmian bez jakiegoś upgrade nie obejdzie się.

    Z drugiej strony nie widać żadnych ruchów na centralach w stronę
    likwidacji zera z identyfikacji
    a wbrew pozorom nie jest to operacja prosta.

    Ircys

  • 7. Data: 2009-10-01 12:10:03
    Od: GraaaL <g...@w...TO.pl>

    Krzysztof Dermont pisze:

    > A wiesz może co trzeba zrobić, żeby wyrzucić "0" z prezentacji?
    > Wystarczy wymiana kodu na FSK, czy potrzebny jest bardziej dogłębny
    > upgrade oprogramowania.

    Zalezy od posiadanej wersji kodu - stare kody FSK dodaja zero "z
    automatu", nowe (od jakichs 2-3 lat) umozliwiaja wlaczenie/wylaczenie
    Tak czy owak wymiana samego FSK + rearanżacja zawsze wystarczy :)

    pozdr

  • 8. Data: 2009-10-01 13:49:57
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Witaj GraaaLU!

    W czwartek, 1 października 2009, o godz. 14:10:03, napisałeś na temat: "1
    października - CLIP nadal z zerem"
    GraaaL g...@w...TO.pl, news:spiep6-fok.ln1@pluto.teletronic.com.pl

    > Zalezy od posiadanej wersji kodu - stare kody FSK dodaja zero "z
    > automatu", nowe (od jakichs 2-3 lat) umozliwiaja wlaczenie/wylaczenie
    > Tak czy owak wymiana samego FSK + rearanżacja zawsze wystarczy :)

    Dziś J. Wiess (RadioZet) przedstawia sytuację swojego słuchacza, a mianowicie...

    Facet dzwoni z zerem, zgłasza się automat i mówi aby wybrał numer ponownie
    ale bez 'zera'.
    No tak tak robi, wybiera bez zera. A tu znów automat gada aby wybrał 'zero' przed
    numerem.

    Komedia ;-))

    --
    Hej!
    TheZas

  • 9. Data: 2009-10-01 19:57:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Dlatego tak kocham DGT-kę - każda nawet dość drobna zmiana
    > wymaga załadowania bazy danych "od nowa", ot polska myśl techiczna :)

    Ma to swoje plusy i minusy, ale ogólnie dla małej centrali głupie nie jest.

  • 10. Data: 2009-10-02 00:21:17
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "TZ" <g...@t...cy[ROT13]> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    > ponownie
    > ale bez 'zera'.
    > No tak tak robi, wybiera bez zera. A tu znów automat gada aby wybrał

    Jest już na stronie -
    http://www.radiozet.pl/Programy/Dzwonie-do-Pani-Pana
    -w-bardzo-nietypowej-sprawie/Nowy-sposob-wybierania-
    numerow-od-30-wrzesnia-bez-0

    --
    "E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
    (C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;