  • 31. Data: 2010-10-26 10:24:08
    Temat: Re: Netbook z wmiare dobrym wyswietlaczem???
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 11:40:43 +0200, Vituniu napisał(a):

    > A nie 486/P5 raczej? Z PIV to on chyba tylko pomysl na HT odziedziczyl...

    to tylko dobrze o nim świadczy, P4 to była kosmiczna pomyłka, znacznie
    lepiej sprawdzał się w ogrzewaniu niż w obliczeniach.
    Dlatego też intel wrócił do architektury bazującej na PIII

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 32. Data: 2010-10-26 10:33:39
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zaczynam sie zastanawiac czy nie zmienic T42 na T60 po prostu.
    > Byloby to samo, ale dwa rdzenie wiec powinno dostac kopa...

    Ja tak zrobiłem z R52 to odpowiednik T42 (ten sam procek, etc.).
    I dokupilem T60p z 2x2,16 ten najbardziej wypasiony w karte, ram 4GB,
    1680x1050.

    Jest oczywsicie lepiej ale przepasci nie ma na prockach. Na programach Canon
    DDP, Machinery jest lepiej mniej wiecej o polowe szybciej no i wiecej moze
    chodzic rownolegle. Na video nie wiem.
    Lepiej z pamiecia bo w T42, R52 wiecej niz 1,5GB nie zainstalujesz.
    Przynajmnije tak mam w R52.
    Tutaj mam 4GB ale Intel Chipset 945GM i 945PM nie oblsuguje wiecej niz 3GB
    mimo 64-bitowego systemu. Mam napisane ze zainstalowane 4GB ale usable 3GB.
    Nie wiem czy reszty karta graficzna nie bierze, bo mam na niej napisane
    1,5GB a wlasnego niby ma 0,5GB. I nie wiem jaki mam u siebie chipset czy 945
    czy jakis inny.

  • 33. Data: 2010-10-26 10:56:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 26.10.2010 11:40, Vituniu wrote:

    > A nie 486/P5 raczej? Z PIV to on chyba tylko pomysl na HT odziedziczyl...
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    Liczba tranzystorów w atom 47 mln.

    PIII 8.2 miliona
    PIV 42 miliony
    486 1.2 miliona
    Pentium D 230 milionów

    Czyli wszystko wskazuje na PIV. Tyle, że są robione w 45nm.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 34. Data: 2010-10-26 11:17:42
    Od: PaPi <...@...3>

    > Jak się przyzwyaczaiłeś do 15" matrycy T42 to z przyzwyczajeniem się do
    > netbooka możesz mieć kłopoty.

    Jesli glownym wyznacznikiem netbooka jest jego waga to niech kupi Sony
    Vaio Z.
    Naprawde swietna matryca a wazy 1.42 kg. Procesor i5 czy i7 wspomagany
    nvidia 330 spokojnie wystarczy do odtwarzania filmow FullHD.

  • 35. Data: 2010-10-26 11:42:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Vituniu napisal:
    > A nie 486/P5 raczej? Z PIV to on chyba tylko pomysl na HT odziedziczyl...

    Jeszcze inaczej. On ma własną architekturę Bonnell. Z dużych braci
    zapożyczył instrukcje. Natomiast co do wydajności:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_atom#Performance

    Najlepsze są te 2,1 GFlops. Pośmiałem się serdecznie. Z dwóch powodów.
    Najpierw uświadomiłem sobie, że w W700 mam kartę graficzną o wydajności
    330 GFlops. Druga myśl, która mi się przewinęła to fakt, że Cray XMP
    miał od 400 do 800... MFlops. Ależ ten postęp po cichutku zasuwa do przodu...

    Asus z Atomem kosztuje 1500 zł, a Cray kosztował 15 milionów dolarów.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 36. Data: 2010-10-26 11:43:06
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-10-26 08:05, Jakub Jewuła pisze:

    > Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    > nadaje sie do ogladania zdjec? I nie ma tego oblesnego
    > blyszczacego ekranu?

    Mam Samsunga N150, który jest właśnie z matowym ekranem (dlatego właśnie
    tego kupiłem). Co do jakości ekranu to musiałbyś samodzielnie w jakiejś
    Miejskiej Macalni ocenić. Tyle że wydajnościowo to niestety netbook
    pełną gębą... Jako że używam go zgodnie z przeznaczeniem nie przeszkadza
    mi to, ba, byłem nawet mile zaskoczony responsywnością, ale do wideo to
    bym się go raczej bał używać.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 37. Data: 2010-10-26 11:45:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Libiszewski napisal:
    > Czemu nie stacjonarka z wyświetlaczem 30"? ;)

    Położyłem się ze śmiechu na klawiaturze. Wyobraziłem sobie
    mianowicie Jakuba, jak idzie, w stylu dawnych malarzy pejzażystów,
    dźwigając z przodu laptopa, a na plecach ogromny, aczkolwiek płaski
    monitor :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 38. Data: 2010-10-26 12:23:50
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Czy wogole cos takiego istnieje w przyrodzie?

    Nie.

    > Mysle jednak o zmianie na netbooka z paru powodow:
    > - przydalby sie dluzszy czas dzialania na baterii,
    > - mniejsza waga,
    > - byc moze wyzsza wydajnosc (to do sprawdzenia),
    > - lepsza przenosnosc,
    > - lepsze odtwarzanie video HD (tu T42 troche sie tnie).

    Po krótce, z perspektywy użytkownika 1201N@Win7/32.

    Zapomnij o wydajności, ten (dwurdzeniowy) Atom to test na cierpliwość.
    Wnioski po kilku eksperymentach:

    1. ram disk
    2. Chrome to niestety jedyna przeglądarka, która jakoś na tym czymś działa
    3. wymiana dysku na 7200 lub SSD
    4. 1080p jest prawie płynne (YT oficjalne zapowiedzi filmów)
    5. 720p jest boskie
    6. CUDA poprawia kolorki za ciebie :)
    7. nie chodzi mi vod.onet.pl :(

    Teraz plusy:
    jest to bardzo małe, bardzo mobilne.

    Delikatnie sugeruję (wiem, że jesteś z Krak, ale mimo wszystko ;)) spojrzeć w
    kierunku Dell Alienware M11x na i7 (1...@...26 GHz, jakiś nowy GeForce).

    > Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    > nadaje sie do ogladania zdjec? I nie ma tego oblesnego
    > blyszczacego ekranu?

    Nie.

    Potraktuj mój post jako głos rozsądku i/lub ucz się na cudzych błędach.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 39. Data: 2010-10-26 12:43:49
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > 486 1.2 miliona
    > Pentium D 230 milionów
    >
    > Czyli wszystko wskazuje na PIV. Tyle, że są robione w 45nm.

    A... bo przez moment myslalem, ze powaznie mowisz... :P

    Bonnell jednak rozni sie conieco od NetBurst...
    A z ilosci tranzystorow co najwyzej mozna starac
    sie wywrozyc rozmiar cache. ;)

    pozdrawiam konczac offtopic (w oftopicu, nawiasem mowiac ;)),
    Vituniu.

  • 40. Data: 2010-10-26 15:36:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > przodu...
    >
    > Asus z Atomem kosztuje 1500 zł, a Cray kosztował 15 milionów dolarów.

    Dzisiaj Cray dwa dni renderowal by pierwsza z brzegu strone WWW z flashowymi
    pierdzidlami. :)

    Pozdrawiam
    Kamil