  • 1. Data: 2010-10-26 05:58:00
    Temat: Re: Netbook z wmiare dobrym wyswietlaczem???
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jakub Jewuła napisal:
    [ ciach ]

    Bez wątpienia Thinkpad X201. Wątpienie może dotyczyć, gdy zobaczysz cenę.
    Niemniej: jakość kosztuje.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-10-26 06:05:49
    Temat: Netbook z wmiare dobrym wyswietlaczem???
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czy wogole cos takiego istnieje w przyrodzie?

    Mam teraz IBMa T42 - wyswietlacz jest swietny -
    mozna spokojnie ogladac zdjecia bez poobcinanych cieni,
    wyjaranych swiatel etc.

    Mysle jednak o zmianie na netbooka z paru powodow:
    - przydalby sie dluzszy czas dzialania na baterii,
    - mniejsza waga,
    - byc moze wyzsza wydajnosc (to do sprawdzenia),
    - lepsza przenosnosc,
    - lepsze odtwarzanie video HD (tu T42 troche sie tnie).

    Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    nadaje sie do ogladania zdjec? I nie ma tego oblesnego
    blyszczacego ekranu?

    Z gory dzieki za opinie uzytkownikow...

  • 3. Data: 2010-10-26 06:15:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jakub Jewuła napisal:
    > [ ciach ]
    > Bez wątpienia Thinkpad X201. Wątpienie może dotyczyć, gdy zobaczysz cenę.
    > Niemniej: jakość kosztuje.

    Masz? ;)

    Widze w opisie ze toto ma ekran LED, no a poza tym to
    raczej nie jest netbook... Jednego klamota z CD juz mam
    i nie chce zmienic na podobnego kloca ;)

  • 4. Data: 2010-10-26 07:01:26
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mam teraz IBMa T42 - wyswietlacz jest swietny -
    > mozna spokojnie ogladac zdjecia bez poobcinanych cieni,
    > wyjaranych swiatel etc.

    Hm.... Hmmmm.... Jakos nie podzielam tej opinii.
    Z tym, ze tam bylo kilka roznych matryc montowanych,
    wiec moze moja jest z tych tanszych ;)

    BTW (prywata, uprasza sie nie bic): nie masz moze recovery cd?

    > Mysle jednak o zmianie na netbooka z paru powodow:
    > (...)
    > - byc moze wyzsza wydajnosc (to do sprawdzenia),

    Dyskusyjne. Orientacyjnie - taki Atom na rdzeniu Diamondville
    ma wydajnosc polowy Pentium M z takim samym taktowaniem.
    Nowszy Pineview podobno wcale nie jest jakos tramatycznie szybszy.
    Jak na tym tle wypada AMD Neo czy SU4100 Intela nie wiem.

    Nieco lepiej wyglada sytuacja z grafika. W wyzszych modelach
    mozna znalezc uklady ze sprzetowym wsparciem dla h.264, wiec
    odtwarzanie materialu w HD nie powinno byc problemem.

    > Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    > nadaje sie do ogladania zdjec?

    Bezposrednie porownanie mam tylko ze starawym juz eee 901
    i wypada calkiem dobrze, jesli idzie o kontrast, czern i cala reszte.
    Z wyjatkiem oceny ostrosci. No nie da sie i juz. 9" w panoramie
    daje w pionie 600 pikseli tylko. A jeszcze odejmij od tego pare
    na interfejs programu... :/

    > I nie ma tego oblesnego blyszczacego ekranu?

    A tego chyba nie unikniesz. Choc niektore nie sa az takie zle.
    Przynajmniej tak dlugo, jak pracujesz w wewnatrz. ;)

    > Z gory dzieki za opinie uzytkownikow...

    IMHO:
    szukaj czegos z kategorii 12" z rozdzielczoscia 1366 x 768
    (znajdzie sie kilka programow, ktore grymasza przy nizszej
    rozdzielczosci).

    Czy bedzie to duzo bardziej mobilne od lekkiego przeciez
    i zgrabnego T42, to juz osobna historia... :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Lektura na poczatek:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Duza_moc_w_
    malej_obudowie.-3071/strona/10146.html

  • 5. Data: 2010-10-26 07:11:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Watpliwosc dotyczy jakosci LCD - czy ktorys z netbookow
    > nadaje sie do ogladania zdjec? I nie ma tego oblesnego

    Moim zdaniem nazwa "netbook" w pełni oddaje przeznaczenie tego typu
    sprzętu. Ty widzę zastanawiasz się nad użytkwaniem tegoż do zdjęć. IMO - zły
    pomysł. Ciągle będziesz myślał żeby jak najszybciej to podłączyć do jakiegoś
    monitora i klawiatury. Taki sprzęt co najwyżej może przydac się w podróży
    kiedy chcesz sobie zobaczyć na nieco większym ekranie efekt pracy ostatniego
    dnia - a i tak to będzie problemowe bo pewnie będzie to plik RAW więc trzeba
    by to zamienić na JPG aby oglądający prezentację nie poszli sobie robić kawy
    w przerwie pomiędzy wyświetlaniem kolejnego pliku.

  • 6. Data: 2010-10-26 07:18:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Hm.... Hmmmm.... Jakos nie podzielam tej opinii.
    > Z tym, ze tam bylo kilka roznych matryc montowanych,
    > wiec moze moja jest z tych tanszych ;)

    Bylo kilka rodzajow - moze Marek cos napisze,
    On sie na tym wyznaje ;)

    > BTW (prywata, uprasza sie nie bic): nie masz moze recovery cd?

    Niestety nie - nie potrzebowalem do niczego :)

    > Dyskusyjne. Orientacyjnie - taki Atom na rdzeniu Diamondville
    > ma wydajnosc polowy Pentium M z takim samym taktowaniem.

    Sa dwurdzeniowe. Powinny na oko byc szybsze niz jeden procek
    1.7GHz. A przynajmniej wszystko powinno byc plynniejsze.
    Ale to oczywiscie bede chcial sprzewdzic przed zakupem.

    Dzieki, poczytam.

  • 7. Data: 2010-10-26 07:20:20
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Moim zdaniem nazwa "netbook" w pełni oddaje przeznaczenie tego typu
    > sprzętu. Ty widzę zastanawiasz się nad użytkwaniem tegoż do zdjęć...

    Nie - nie bede go uzywal do obrobki zdjec, jesli juz
    to do prostej edycji video. Chce po prostu wyswietlacz,
    ktory daja dobry obraz a nie "sliczny" ;)

  • 8. Data: 2010-10-26 07:21:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nie - nie bede go uzywal do obrobki zdjec, jesli juz
    > to do prostej edycji video. Chce po prostu wyswietlacz,
    > ktory daja dobry obraz a nie "sliczny" ;)

    Ps. Przy czym "edycja video" to w tym wypadku przegladniecie
    materialu i pociecie na kawalki, nic wiecej.

  • 9. Data: 2010-10-26 07:43:58
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    To kup moze sobie T61p w wersji 14" (1400x*1050) - matowa matryca.
    Nowego netbooka nie warto - lepiej jakas uzywana 14" z matowa gesta matryca.

    Sam mialem kiedys R52 na 15" (1400x1050) - 1,7GHz
    Teraz kupilem T61p na 15,4" (1680x1050) 2x2,16GHz
    Kolega ma T60 na 14" (1400x*1050) - bardzo zgrabny sprzet nie wiele wiekszy
    od netbooka, a zalety uzytkowe nieporownywalene.
    Te z wysza rozdzielczoscia maja lepsze karty.
    Jak denerwuje cie naped CD/DVD to mozesz za 50zl kupic kieszen i zamiast
    napedu miec drugi dysk (drugi system i/lub systemowy plik wymiany na
    oddzielnym dysku co jest bardzo pozadane przy obrobce video).

  • 10. Data: 2010-10-26 07:57:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 05:58:00 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Jakub Jewuła napisal:
    > [ ciach ]
    >
    > Bez wątpienia Thinkpad X201. Wątpienie może dotyczyć, gdy zobaczysz cenę.
    > Niemniej: jakość kosztuje.

    No, ten się nie łapie nawet do naciągniętej do bólu definicji netbooka ;)

    Ale ja też mam taką propozycję: Sony Vaio z serii Z, 13" z matrycą Premium
    - to o ile wiem matryca IPS z podświetleniem LED RGB. Przewyższa bez
    problemu Thinkpada, oczywiście IMO.

    Niestety, przewyższa również ceną :)

    "You're not the same as you were before. You were much
    more..."muchier". You've lost your "muchness"."