    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Netbook i wskźni baterii
    Date: Tue, 21 Jun 2011 23:45:53 +0200

    "Piter S." 4dffaaf6$0$2453$6...@n...neostrada.pl

    > Ale jak wskaźnik będzie tak pokazywał, to Windows będzie
    > krzyczał o podłączenie zasilania (nie chcę wyłączać ostrzeżeń).
    > Ale chcę osiągnąć jakieś przyzwoite czasy na baterii. Może nie
    > te 9h z instrukcji (bo to pewnie przy zupełnie laboratoryjnych
    > warunkach), ale jakieś 7h.

    W Auchan widziałem dziś netbook za 595 złotych -- najwyraźniej
    dokładnie taki sam (eMachines, CPU N450, RAMka 1 GiB DDR2, HDD
    160 GB Hitachi) od strony sprzętu, jaki ja kupiłem (ja kupiłem
    z W7S, ten ma WXP Home) w październiku. Odejmijmy od tego 10%
    na jakąś tam kartę kredytową Auchan i 3% na kartę debetową
    Mille oraz odejmijmy podatki...

    595*.87-(595/3)=319,316666666667

    Mój netbook na niemal pełnym obciążeniu (ale ze ściemnionym
    monitorem -- akurat tak jasnym, jak potrzeba do dobrego
    widzenia)) wytrzymuje teraz ponad 2 godziny -- ze 140 minut.
    Ale teraz ma w sobie półterabajtowy dysk Seagate -- Momentus
    z 7200 rpm :) i DżiForsem. ;) Dysk ten jest energożerny
    bardziej niż Hitachi, dużo bardziej. :)

    Początkowo (z Hitachi wielkości 160 GB na pokładzie) dociągnąć
    mógł spokojnie do 4 godzin.

    -=-

    Polecam tanie komputery... Po prawie 9 miesiącach niemal nie widać
    na moim śladów używania. Polecam też program NHC -- pokazujący na
    przykład stan akumulatora, energożerność komputera itp. :)

    http://www.pbus-167.com/

    Mój netbook na samym początku miał bodajże 7% zużycia akumulatora,
    doszło do 14%, spadło do 1% po silnym rozładowaniu i powoli rośnie.
    Teraz mam 3%. Rozładowuję dość często niemal do zera -- wyłącza się
    z braku energii lub choćby hibernuje. :)

    Takie rozładunki najwyraźniej dobrze mu robią. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'