  • 31. Data: 2009-06-20 08:37:02
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.06.2009 l...@l...localdomain <l...@l...localdomain> napisał/a:

    > E, zła wersja. Jak Vaio P, to z WN, żeby przynajmniej bateria
    > była sensowna - http://laptopy.net/?cat_id=&product_id=2256 ;)

    Przy Vaiach zalecam rozwagę. Mam dwa 2-4 letnie, z tzw. górnej półki serii
    sz i t. Są bardzo awaryjne, szczególnie właśnie ten mały (T) a każda część
    do nich to w serwisie majątek lub cyrki z dostaniem z innego źródła.
    Właśnie spędzam po raz kolejny którąś godzinę próbując odtworzyć system
    plików po zwykłym przejściu z zasilania sieciowego na baterię.
    Być może miałem zwyczajnie pecha i trafiły mi się jakieś 2 nietego
    egzemplarze.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2009-06-20 08:57:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <e...@z...router>,
    Marcin Debowski nabazgrał:

    > Przy Vaiach zalecam rozwagę. Mam dwa 2-4 letnie, z tzw. górnej półki serii
    > sz i t. Są bardzo awaryjne, szczególnie właśnie ten mały (T)

    To mnie przeraziłeś - jestem w trakcie dojrzewania do kupna Vaio Z.
    Jesteś pierwszą osobą która narzeka na awaryjność: mógłbyś w miarę
    możliwości przybliżyć, co dolegało Twojemu SZ?

    > a każda część
    > do nich to w serwisie majątek lub cyrki z dostaniem z innego źródła.

    Po gwarancji to rzeczywiście majątek to kosztuje. Ale czy były
    jakiekolwiek problemy z gwarancją?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 33. Data: 2009-06-20 09:10:31
    Od: Al <s...@u...to.interia.i.to.tez.pl>

    Tyle że nie jest używany w netbookach, a z twojego postu wynikało, że to
    jednordzeniowy jest wyjątkiem.

    Al

  • 34. Data: 2009-06-20 09:41:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2009 l...@l...localdomain <l...@l...localdomain> napisał/a:
> [...]
    > Jesteś pierwszą osobą która narzeka na awaryjność: mógłbyś w miarę
    > możliwości przybliżyć, co dolegało Twojemu SZ?

    Z SZ to jeszcze uszło. Mam konkretnie model SZ18GP. O ile dobrze pamiętam
    na początku poleciała klawiatura a potem 2x aku. Za pierwszym razem po
    jakiś 6 miesiącach - wymienili bez problemu. Kolejna już po gwarancji. Te
    same objawy - nagle robiły się o zerowej pojemności. Firmowe aku to
    ok 800zł (nie wiem jak w PL, za granicą siedzę). Kupiłem zamiennik na
    ebayu (ca 200-300zł), popracował parę miesięcy i padł w identyczny sposób
    jak 2 poprzednie, firmowe. Wygląda jakby je samo vaio uszkadzało.
    Tylko mi w jednym ten laptop przyplusił: spadł mi dwa razy na kamienną
    podłogę, popękałą mu obudowa w tym LCD, dysk oberwał (pojawiły się bady)
    ale poza tym funkcjonalnie nie zrobiło to na nim dużego wrażenia.

    Natomiast ten drugi mały, T, to jest nieustająca gehenna własnie z powodu
    sypania się dysku. Pierwszy poszedł w cholerę po ok. 2latach, a jest to
    Toshiba 1.8" i serwis sobie zaśpiewał jakieś 1200zł za wymianę.
    Sprowadziłem z Hongkongu (300zł czy coś), wymieniłem, ale ma właśnie
    napady i sieje logicznymi błędami przy różnych okazjach. Wczoraj właśnie
    wywalił mi pod Linuxem ext4 tak skutecznie, że pozałatwiał połowę
    superblocków i MBRa a z reszty się odtworzyć nie da. Jak już się dostałem
    pod windows to zapuściłem R-studio do odzyskiwania danych. Windows
    zapusciło sobie screen-server i jak dotknąłem klawiatury palcem to ekran
    zrobił się niebieski :) Po restarcie okazało się, że partycja z ntfs już
    też nie żyje a tablica partycji została poszatkowana. Odtworzyłem z
    backupu, ponownie R-studio i dalej walcze, a jeszcze długi dzień czuje
    przede mna. Poza tym od początku miał hot-pixele a w krótkim czasie (po
    gwarancji) nagromadził kilkanaście dead-pikseli. Jeszcze mu poszedł
    wentylator, a ekran głupieje jak nim ruszyć. Po jakiś 2 latach użytkowania
    wytarła się też obudowa. No, chyba wszystko, musiałem się wyżalić :)

    Nie.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2009-06-20 11:08:50
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    MSI Atom 100 - tylko koniecznie ten najmocniejszy z dyskiem 160GB, i baterią
    najwieksza

    sam mam toto, nie powala na kolana ale i kosztuje po zbóju mało jak na tego
    typu sprzet

    nie ma napedu optycznego, ale jest gniazdo pcmcia np do modemu gsm

    jak dla mnie bardzso ok sprzecik do zastosowan terenowych

    do tego dokupilem przetwornice 12v/220v i w samochodzie mam w pelni mobilne
    biuro ;)))

    --

    Sebastian

  • 36. Data: 2009-06-20 12:37:39
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > l...@l...localdomain wrote:

    > Generalizujesz :) Są celerony i atomy, te drugie mają znacznie większy
    > apetyt na prąd.
    > No i sam ATOM występuje w wielu wersjach - w tym np w jednordzeniowej.

    Podaj model który ma taki niestatndardowy procek

    > Który trzeba od razy zmienić na dwa :)

    zgadza się tlko co to wnozi do wątku ?

    > Ale część ma podłe matryce LED TN. Pięknie szczególnie nie jest, ale
    > przynajmniej energooszczędnie.

    Zgoda

    > A po co Ci w netboku pińcet GB? Tam wystarczy kilkanaście nawet.

    A skąd to wiesz ? zakładasz czy znasz usera i powiedział że nie chce piecset
    ?

    > No i taki porządny SSD - niekoniecznie bardzo wielki - sprawia że netbook
    > chodzi dobre kilka razy szybciej. To co jednak dają do większości w
    > zestawie jest żałośnie wolne niestety :/

    I dalej nic nie wniosłeś, bo ani to prawda że SSD chodi kilka razy szybciej
    a w dodatku wszystkie SSd dokładene do netbookow są podobnej wydajności więc

    To co napisał przedmówca to prawda, jedyne co bym dodał to czas pracy na
    bateriach i tu polecam samsunga nc10

  • 37. Data: 2009-06-20 12:38:16
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h1ig12$c0n$1@inews.gazeta.pl>,
    basti78 nabazgrał:
    > MSI Atom 100 - tylko koniecznie ten najmocniejszy z dyskiem 160GB, i baterią
    > najwieksza
    >
    > nie ma napedu optycznego, ale jest gniazdo pcmcia np do modemu gsm

    Znaczy, wind U100? No to pcmci nie ma, przynajmniej nie mój ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 38. Data: 2009-06-20 13:31:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kot Prezydenta wrote:
    > Podaj model który ma taki niestatndardowy procek

    Przeczytaj sobie odpowiedź dla lrema.

    > zgadza się tlko co to wnozi do wątku ?

    A co Twoja?

    > A skąd to wiesz ? zakładasz czy znasz usera i powiedział że nie chce piecset
    > ?

    Jak to ma być dodatkowy komputer to jestem prawie że pewny, że nie będzie
    tam 50GB mp3 i drugie tyle filmów. Jednych i drugich używa się
    sporadycznie, a większość tonie w mani "posiadania czegoś". Tak tylko z
    zasady. Wtedy nie ma tak dużego dysku, żeby się go zapchać nie dało.

    > I dalej nic nie wniosłeś, bo ani to prawda że SSD chodi kilka razy szybciej
    > a w dodatku wszystkie SSd dokładene do netbookow są podobnej wydajności więc

    Ty wniosłeś za to więcej.
    Co do dysku SSD jeszcze.... tak samo do lustrzanek, nawet całkiem niezłych
    dają jak już to raczej marne kity.

    > To co napisał przedmówca to prawda, jedyne co bym dodał to czas pracy na
    > bateriach i tu polecam samsunga nc10

    I co w tym wniosłeś? Eee chodzi dobre kilka godzin. W netbookach z
    odpowiednimi częściami to nie robi wrażenia znów :)

    d.

  • 39. Data: 2009-06-20 14:39:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    _rK_ napisal:
    > Rozgladam sie, rozgladam i na razie najbardziej przypadl mi do gustu Lenovo IdeaPad
    S10S.
    > Zastanawiam sie tylko jaka tam jest rozdzielczosc monitora. Na roznych aukcjach
    pisza 1024x600,
    > lub 1024x500 z kawalkiem.

    WSVGA: 1024x600
    --