  • 211. Data: 2011-09-19 16:40:15
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:j57b10$692$1@news.onet.pl...

    > No w sumie assembler x86 ma pętlę, składniowo jest to bardziej pętla
    > do-while:
    > extern int ECX;
    > do{
    > //instrukcje
    > }while(--ECX);

    M68K też, np:

    loop:

    [...]

    DBcc Dx,loop

    Testuje rejestr i albo wychodzi z pętli, albo skacze do "loop" zmniejszając
    Dx o jeden.
    Nie zmienia to faktu, że to jedynie trochę bardziej zaawansowany skok
    warunkowy.

    > Ja bym jednak powiedział 'rozkaz'. Bo nawet dla RISC to nie jest
    > koniecznie prawda - instrukcja często może zawierać:
    > - kod rozkazu dostępu do I/O (kierunek, domena operacji)
    > - kod rozkazu dla alu/fpu
    > wykonywane na dwóch odrębnych "maszynach" - kontrolerze pamięci i rdzeniu
    > procesora

    Zgoda. Ale tu już wchodzimy w strukturę wewnętrzną procesora.

  • 212. Data: 2011-09-19 17:13:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Tylko w chinach nie ma bezpłatnej nauki ponad gimnazjum, o ile
    > jestes jedynym dzieckiem. Jak masz więcej dzieci to temu drugiemu
    > nawet nie jest dane uczyć się w podstawówce.

    To sie moze kiedys skonczyc i nawet nie wiadomo kiedy :-)

    > Za przymykanie oka w chinach płaci się łapówkę żeby nie zgłaszali
    > faktu wielodzietności wyżej.

    Zasada "jedno dziecko", ta zla komuna ktora za nic wsadza do obozu na
    5 lat, a populacja rosnie :-)

    >I sądzisz że Ci z wykształceniem 6+3 będą czytać datasheety po
    >chinsku? :-)

    A zebys sie nie zdziwil - ile lat mieli slynni hackerzy ?
    14 ? I juz biegle potrafi deassemblowac program :-)

    J.

  • 213. Data: 2011-09-19 17:32:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik Remek napisał:

    >Podpisuję się wszelakimi kończynami, na rozmowie kwalifikacyjnej jak
    >babeczka spytała czy umiem obsługiwać oscyloskop to musiała słowo
    >oscyloskop napisać na kartce bo nie mogłem zidentyfikować wymówionego
    >przez nią słowa, po sprawdzeniu mnie przez technika robotę dostałem
    >od ręki na naprawdę niezłych warunkach, i widzę masę polaków po
    >studiach ze świetnym angielskim pracujących za najniższe stawki na
    >najniższych stanowiskach przez agencje.

    Ale poza tym jednym slowem angielski znales w miare komunikatywnie ?
    Bo po co komu serwisant ktory nie moze sie dogadac z klientem (*).
    Moze i pensje bedzie mial wyzsza, bo taczek na budowie nikt nie chce
    pchac za darmo :-)
    A ze znajomoscia jezyka mozna pracowac w sklepie, na poczcie, czy
    zbierac napiwki w restauracji :-)

    (*) - w kraju w ktorym mieszka cos 2 mln polakow - moze sie przydac do
    ich obslugi.
    Ale to tez rodzi zapotrzebowanie na tlumaczy w policji, urzedach,
    szpitalach - i znow szansa dla znajacych dwa jezyki rosnie :-)

    P.S. A u nas na dwoje babka wrozyla
    http://www.emetro.pl/emetro/1,85648,10311301,Ja__tel
    emarketer_na_stalym_zleceniu.html
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10270456,Nauka_j
    ezyka_przepustka_do_wyzszej_pensji.html

    ... chociaz .. w sumie jakby to samo - jedni sa fachowcami i znaja
    jezyk, inni tylko znaja/maja dyplomy.

    A moze po prostu nie mieli szansy ?

    J.

  • 214. Data: 2011-09-19 17:57:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Monday, September 19, 2011, 6:16:46 PM, you wrote:

    > Na kodzie Microsoftu ;) Czasem wprost. Do tego stopnia że MS pozwolił
    > sobie na wbudowanie tajnego ficzera "jak by co":
    > http://www.pagetable.com/?p=43

    BASIC w popularnych 8-bitowcach był bardzo okrojoną implementacją.
    Pełną implementację Microsoft BASIC miał TRS-80. Meritum ze stacją
    dysków i pod TRS-DOS również :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 215. Data: 2011-09-19 18:10:43
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > To sie moze kiedys skonczyc i nawet nie wiadomo kiedy :-)

    To jest info z pierwszej ręki :-) Wiele godzin przegadałem na ten temat.
    Łapówka za udawanie, że się nie ma więcej dzieci i można już posyłać dziecko
    do szkoły. Ale dalej 0..6 i 1..3.
    Liceum kosztuje 1500 RMB ~ 750 PLN na miesiąc.
    O studia zapytam ile kosztują jak tylko mi sie na skype wieczorem pojawi.

    Internet ogólnie działa ale np youtube nie działa i zachodnie portale
    społecznościowe ale google earth działa.

    > Zasada "jedno dziecko", ta zla komuna ktora za nic wsadza do obozu na 5
    > lat, a populacja rosnie :-)

    Znam rodzinę, która ma 5 dzieci i za 4 dała łapówkę.

    > A zebys sie nie zdziwil - ile lat mieli slynni hackerzy ?
    > 14 ? I juz biegle potrafi deassemblowac program :-)

    Nauka odbywa się tak, że najpierw uczysz się mówić, później czytać , a na
    końcu pisać.
    Idąc drogą edukacyjną poznajesz kolejne znaki, które umiesz wypowiadać, ale
    nie wiesz jak wyglądają.
    Nie ma żadnej logiki w tych znakach. Musisz sie ich po prostu kolejno uczyć
    tak jak zdobywasz wiedzę w kolejnych szkołach.

  • 216. Data: 2011-09-19 19:01:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > BASIC w popularnych 8-bitowcach był bardzo okrojoną implementacją.
    > Pełną implementację Microsoft BASIC miał TRS-80. Meritum ze stacją
    > dysków i pod TRS-DOS również :)

    Tak, a jak MicroShit wypuścił nieokrojoną wersję na 16-bitowce (Amiga)
    to się tego używać nie dało. Operacje graficzne trwały wieki i składnia też
    była odjechana.
    To nie kwestia ilości bitów, a tego kto to tworzył. Jakoś np. na atari
    (8-bit) było coś takiego jak TurboBasic, do którego ten wbudowany się nie
    umywał. A żeby było śmieszniej po załadowaniu TB na program zostawało więcej
    pamięci, niż po odpaleniu tego czegoś, co siedziało w ROM-ie.

  • 217. Data: 2011-09-19 19:08:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Monday, September 19, 2011, 9:01:06 PM, you wrote:

    > Tak, a jak MicroShit wypuścił nieokrojoną wersję na 16-bitowce (Amiga)
    > to się tego używać nie dało. Operacje graficzne trwały wieki i składnia też
    > była odjechana.

    A kto grafikę w BASICu robi? "Składnia" BASICa zawsze była odjechana.

    > To nie kwestia ilości bitów, a tego kto to tworzył.

    Ale piszemy o pewnym standardzie czy raczej o odjazdach od standardu?
    Bill Gates stworzył implementację dość kanoniczną...

    > Jakoś np. na atari (8-bit) było coś takiego jak TurboBasic, do
    > którego ten wbudowany się nie umywał.

    Na każdego małego 8-bitowca były różne ciekawe rozszerzone wersje
    BASICa. Na C64 był SimonsBASIC, na Spectrum był genialny BetaBASIC
    itd.

    > A żeby było śmieszniej po załadowaniu TB na program zostawało więcej
    > pamięci, niż po odpaleniu tego czegoś, co siedziało w ROM-ie.

    Ale to wynikało z organizacji pamięci w Atari, która domyslnie była...
    niepoprawna - delikatnie pisząc.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 218. Data: 2011-09-19 23:34:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lelek@" <r...@i...iw> wrote in message news:j55ing$oth$1@opal.futuro.pl...
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Nie ale staniesz nad nimi jako szef fabryki to jakoś ich będziesz musiał
    > gonić do pracy :-)
    > Ciekawostką jest, że jak chińczyk nie zna języków to nawet nie rozumie
    > słów yes/no.
    > To jest zaskakująca nieznajomość "niczego".
    > Wsiądziesz kiedyś do taksówki i się przekonasz:-)

    Pogadasz kiedyś z Hindusami to się przekonasz że nie zrozumiesz
    nawet kiwnięć głową na tak ani na nie :-)

  • 219. Data: 2011-09-19 23:39:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podobnie jak my nie poslugujemy sie na codzien innymi jezykami, tzn
    > przepraszam, akurat my elektronicy-programisci sie poslugujemy :-)
    >
    > No jak to jak - propaganda, powszechne kursy, nauka w szkole.
    > Ale widac nie bylo naporu, to sie nie przyjal.

    On był językiem martwym w tym sensie, że nawet gdybyś spędził
    rok-dwa na naukę to co byś dostał w zamian? Czy coś poza spotkaniem
    innego zapaleńca co zna język esperanto i rozmowa z nim byłoby
    nagrodą? Nie! W esperanto nikt nie wydaje dziś nowych książek,
    nie pisze się datasheetów, nie puszcza filmów...
    A po angielsku nauczysz się choć trochę i masz "instant reward" :-)

  • 220. Data: 2011-09-19 23:42:49
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/19/2011 07:34 PM, Pszemol wrote:
    > "Lelek@" <r...@i...iw> wrote in message

    > Pogadasz kiedyś z Hindusami to się przekonasz że nie zrozumiesz
    > nawet kiwnięć głową na tak ani na nie :-)

    Angielski niektórych hindusów potrafi zrozumieć tylko drugi hindus. Z
    chińczykami jest podobnie.

    pzdr.
    j.