    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Date: Tue, 20 Sep 2011 10:16:02 +0100

    Użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Ale poza tym jednym slowem angielski znales w miare komunikatywnie ?

    To zależy, nigdy nawet nie rozważałem czegoś takiego jak wyjazd z
    rodzinnego miasta o innym kraju nie wspominając, nie przykładałem się do
    nauki języków (czego obecnie żałuję), to co umiałem zostało mi z jednego
    roku zajęć dodatkowych w podstawówce jakieś 25 lat wcześniej plus
    gigabajty przeczytanych dokumentacji technicznych datasheetów,
    linuxowych manuali, obsługa pierwszych systemów komputerowych które były
    wyłącznie angielskie. Więc czytam, piszę, od biedy się dogaduję.
    Pierwsze słowa jakie usłyszałem to był szok bo było to zupełnie inne od
    tego co uczą w szkole, żeby kupić bilet autobusowy nazwę miejscowości
    musiałem napisać bo nie umiałem poprawnie jej wymówić. Ogólnie
    komunikatywny był bo test telefoniczny zdałem ale nadal jest kiepsko bo
    tu gdzie jestem używają cholernie bełkotliwego dialektu do którego nie
    umiem się dostosować (świetnie mi idzie po paru głębszych).

    > Bo po co komu serwisant ktory nie moze sie dogadac z klientem (*). Moze
    > i pensje bedzie mial wyzsza, bo taczek na budowie nikt nie chce pchac za
    > darmo :-)

    Akurat kontaktu z klientem nie mamy, wszelkie poważne firmy mają do tego
    ludzi którzy nie są techniczni ale za to są uprzejmi, ciągle się
    uśmiechają i ładnie wyglądają, pozory i wizerunek to najważniejsze w tym
    kraju.

    > A ze znajomoscia jezyka mozna pracowac w sklepie, na poczcie, czy
    > zbierac napiwki w restauracji :-)

    Nie całkiem, ktoś kto dopiero przyjechał do UK takiej roboty nie
    dostanie (może poza pubem), za dużo specyficznych spraw z których
    istnienia nie zdawałby sobie sprawy, po ok 2-ch latach - ma szanse.

    > (*) - w kraju w ktorym mieszka cos 2 mln polakow - moze sie przydac do
    > ich obslugi.

    Jest masa sklepów polskich, znajomy z pracy opowiadał że był w jednym z
    kolegą irakijczykiem i ten chciał kupić kiełbasę co wyraził po angielsku
    do sprzedawczyni, babeczka zdębiała, nie zna ani słowa po angielsku.

    > Ale to tez rodzi zapotrzebowanie na tlumaczy w policji, urzedach,
    > szpitalach - i znow szansa dla znajacych dwa jezyki rosnie :-)

    Bardzo popularny tu jest outsourcing, nawet agencje rządowe tego używają
    do cięcia kosztów (tak, tu rząd potrafi oszczędzać, a wszelkie(?)
    machloje wyłażą na wierzch nawet jak są to niewielkie kwoty) więc
    używają prywatnych firm do tłumaczeń czy to osobiście czy przez telefon
    (wiem, używałem parokrotnie).

    > P.S. A u nas na dwoje babka wrozyla
    [...]

    Pożyjemy zobaczymy, jak będzie szansa na porównywalne zarobki w
    porównywalnych warunkach a ja nadal będę wśród żywych to rozważę powrót.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html