  • 21. Data: 2010-01-09 16:59:47
    Temat: Re: Naprawa a samochod zastepczy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@a...xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > I jaki to ma niby związek z samochodem zastępczym? Jak Ci się podeszwa w
    > bucie rozklei to zażyczysz sobie butów zastępczych na czas naprawy?

    jezeli reklamowałby z tytułu niezgnodnosci, to sprzedawca ma pokryc
    wszelkie straty, wiec zastepczy jak najbardziej by sie w tym miescił.
    Oczywiscie IMVHO.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 22. Data: 2010-01-09 16:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tym, że konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba nieprowadząca
    > działalności gospodarczej.

    Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 23. Data: 2010-01-09 17:22:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 15:59:48 +0000, osobnik zwany Budzik
    wystukał:

    > Osobnik posiadający mail t...@a...xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

    bo firma ma wiedzieć co robi albo sobie wynająć prawnika, a konsumenta
    się chroni bo może być głupi. To tak w skrócie :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2010-01-09 18:02:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Budzik wrote:

    > jezeli reklamowałby z tytułu niezgnodnosci,

    Może łaskawie podaj przepisy, do których się odnosisz, bo mam wrażenie,
    ze piszesz cały czas o ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, która do tego przypadku się w ogóle nie odnosi.

    > to sprzedawca ma pokryc
    > wszelkie straty, wiec zastepczy jak najbardziej by sie w tym miescił.
    > Oczywiscie IMVHO.

    Ale skoro już przy niej jesteśmy, to:

    "Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

    Nie ma tu mowy o konieczności dostarczenia identycznego towaru na czas
    naprawy czy pokrycia tego typu kosztów. Ponadto jeśli konsument chce
    reklamować towar na podstawie niezgodności z umową i minęło więcej niż
    pół roku od momentu kupna, to musi sam udowodnić, że wada istniała już w
    momencie kupna.

    --
    cokolwiek

  • 25. Data: 2010-01-09 18:04:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    Budzik wrote:

    > Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

    Powód jest chyba jasny, jak ktoś nie wie, że auto może się zepsuć, nijak
    się przed tym nie zabezpiecza, a przy tym od jego 100% niezawodności
    uzależnia istnienie swojej firmy, to może mieć pretensje wyłącznie do
    siebie.

    --
    cokolwiek

  • 26. Data: 2010-01-09 18:11:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b48b71c$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > się przed tym nie zabezpiecza, a przy tym od jego 100% niezawodności
    > uzależnia istnienie swojej firmy, to może mieć pretensje wyłącznie do

    Sugerujesz że "konsument" robiąc dokładnie to samo może
    mieć pretensje do kogoś więcej niż do siebie?

    Dosyć cienkie to wyjaśnienie podałeś...

  • 27. Data: 2010-01-09 18:13:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > Osobnik posiadający mail t...@a...xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

    Otóż to.

    Rozumiem, że takie przepisy mogą nie obejmować np. sprzedawcy
    samochodów w konfliktach z fabryką tych samochodów - nie jest
    on końcowym użytkownikiem tego produktu... Ale nie widzę tu
    żadnej róznicy pomiędzy małą kilku- lub jedno-osobową firmą
    a użytkownikiem indywidualnym. Ani mała firma ani użytkownik
    indywidualny nie ma szans w konflikcie oko-w-oko z dużą firmą
    samochodową, nawet gdyby było ich stać na wynajęcie prawnika.

  • 28. Data: 2010-01-09 18:23:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 11:11:47 -0600, osobnik zwany Pszemol
    wystukał:

    > Sugerujesz że "konsument" robiąc dokładnie to samo może mieć pretensje
    > do kogoś więcej niż do siebie?
    >
    > Dosyć cienkie to wyjaśnienie podałeś...

    ale poczytaj sobie może przepisy, bo inaczej to jest bicie piany. To, że
    Tobie się coś wydaje nie znaczy, ze tak musi być. A prawo w Polsce
    wyraźnie to odróżnia.

  • 29. Data: 2010-01-09 20:29:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message
> [...]
    >

    > ale poczytaj sobie może przepisy, bo inaczej to jest bicie piany. To, że
    > Tobie się coś wydaje nie znaczy, ze tak musi być. A prawo w Polsce

    Ja tego nie kwestionuję - zastanawiam się tylko dlaczego tak jest...

  • 30. Data: 2010-01-09 20:40:58
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    EL pisze:
    > Witam Szanownych Grupowiczow.
    >
    > Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot Boxer
    > wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i pekanie i
    > niedokladne zamykanie drzwi przesuwnych.

    Ciekawe ze znam auto w Wawie ktore ma IDENTYCZNE !! problemy, to chyba
    jakas wieksza wada fabryczna.

    --
    **** krzyss vel Qkill ****