  • 1. Data: 2010-01-08 19:56:18
    Temat: Naprawa a samochod zastepczy
    Od: "EL" <e...@w...op.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.

    Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot Boxer
    wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i pekanie i
    niedokladne zamykanie drzwi przesuwnych. W ASO wyslali pytanie do Peugeot
    Polska czy mozna to naprawic na gwarancji. Odpowiedz byla o dziwo pozytywna.
    Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest codziennie rano w
    firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest niemozliwy. W serwisie
    powiedzieli mi ze naprawa potrwa okolo 3-4 dni. Na pytanie o samochod
    zastepczy otrzymalem odpowiedz ze samochod przy naprawach blacharskich nawet
    na gwarancji mi nie przysluguje. Nic z tego nie rozumiem. Auta nie bede mial
    4 dni, nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ??? Prosze
    Was o pomoc w rozwiazaniu tej sytuacji. Myslalem o udaniu sie do Rzecznika
    Praw Konsumenta moze on cos pomoze.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za okazana pomoc

  • 2. Data: 2010-01-08 20:45:21
    Temat: Re: Naprawa a samochod zastepczy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    EL pisze:
> [...]
    > Was o pomoc w rozwiazaniu tej sytuacji. Myslalem o udaniu sie do Rzecznika

    Wydaje mi się że po pierwsze jako firma nie jesteś tu konsumentem.

    Warunki gwarancji jako firma dostaliście na piśmie i tam jest wszystko
    napisane co dealer w ramach gwarancji gwarantuje. Jeżeli tam nie ma
    samochodu zastępczego na czas naprawy, to nigdzie indziej go już nie
    znajdziesz.

    A ogólne przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za towar nie
    nakazują mu wydawania towaru zastępczego na czas naprawy.

  • 3. Data: 2010-01-08 20:58:00
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    EL pisze:
> [...]
    > Praw Konsumenta moze on cos pomoze.
    >
    > Pozdrawiam i z gory dziekuje za okazana pomoc

    A to problem wynająć na te 3-4 dni jakieś inne auto? Licząc 100pln za
    dobę to 400pln, prowadząc rentowny interes to nie jest to kolosalna kwota.

  • 4. Data: 2010-01-08 21:04:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    EL wrote:

    > Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest
    > codziennie rano w firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest
    > niemozliwy.

    A cóż to obchodzi Peugeota? Twój biznes to Twoja sprawa, wynajmij sobie
    na ten czas inne.

    > Auta nie bede mial 4 dni, nie z mojej winy i nie
    > przysluguje mi samochod zastepczy ???

    Kto odpowiada za Twój biznes. Peugeot czy Ty? Masz w umowie, że
    dostaniesz samochód zastępczy przy każdej naprawie? Nie? To o co Ci
    właściwie chodzi?

    > Myslalem o udaniu sie do Rzecznika Praw Konsumenta moze on
    > cos pomoze.

    Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-01-08 21:12:08
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    > A to problem wynająć na te 3-4 dni jakieś inne auto? Licząc 100pln za dobę
    > to 400pln, prowadząc rentowny interes to nie jest to kolosalna kwota.

    nie wiem czy może nie doczytałeś czy się nie orientujesz, ale gdzie
    wynajmiesz coś klasy Boxera (kolega rozwozi chleb) za 100 zł na dobę?

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 6. Data: 2010-01-08 21:15:13
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    EL pisze:
> [...]
    > wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i pekanie i
    > niedokladne zamykanie drzwi przesuwnych. [...]

    Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac
    od nich zwrotu kosztow wynajmu.

  • 7. Data: 2010-01-08 21:20:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kazik wrote:

    > Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac
    > od nich zwrotu kosztow wynajmu.

    Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-01-08 21:47:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b478fd3@news.home.net.pl...
    > Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

    Jak to nie jest??

  • 9. Data: 2010-01-08 21:49:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "EL" <e...@w...op.pl> wrote in message
    > Auta nie bede mial 4 dni,
    > nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ???

    A co byś zrobił gdyby Ci go ukradziono?
    Interes zbankrutowałby?

  • 10. Data: 2010-01-08 21:57:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Jan 2010 14:47:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
    wystukał:

    > Jak to nie jest??

    do firmy nie odnoszą się przepisy dotyczące zasad dotyczących konsumentów
    (czytaj: odbiorców indywidualnych).

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?