eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Proszę o pomoc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2010-01-08 18:39:30
    Temat: Proszę o pomoc
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?

    1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
    kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.
    2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
    silnik nagle traci moc.
    3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie
    pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik
    paliwa jest już pusty.
    4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej,
    wychyla się minimalnie.
    5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik
    jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy
    szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.

    Proszę o TYLKO merytoryczne odpowiedzi, od osób znających praktycznie
    opisane przypadłości mojego "szczupaka".

    Z poważaniem
    MJ


  • 2. Data: 2010-01-09 00:13:23
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tata" <k...@k...net.pl> wrote in message
    news:hi7ql9$oau$1@news.dialog.net.pl...
    > VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    > wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    > usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?
    >
    > 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze, kontrolka
    > poduszek powietrznych, poprzednio było OK.
    > 2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
    > silnik nagle traci moc.
    > 3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie pełen
    > zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik paliwa jest
    > już pusty.
    > 4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, wychyla
    > się minimalnie.
    > 5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik
    > jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy
    > szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.
    >
    > Proszę o TYLKO merytoryczne odpowiedzi, od osób znających praktycznie
    > opisane przypadłości mojego "szczupaka".

    Czyli chcesz aby Ci zrobiono pełną diagnostykę starego auta przez internet?
    :-)


  • 3. Data: 2010-01-09 14:32:35
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Pszemol wrote:
    > Czyli chcesz aby Ci zrobiono pełną diagnostykę starego auta przez
    > internet? :-)

    Mogę ja?


    Tata wrote:
    > VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    > wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    > usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?
    >
    > 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
    > kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.

    Działanie: jedziemy z autem do serwisu


    > 2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
    > silnik nagle traci moc.

    Działanie: jedziemy z autem do serwisuu

    > 3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie
    > pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik
    > paliwa jest już pusty.

    Działanie: jedziemy z autem do serwisu

    > 4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej,
    > wychyla się minimalnie.


    Działanie: jedziemy z autem do serwisu

    > 5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa.

    Powinna zacząć pracować (większy hałas) przy przekroczeniu pewnych
    obrotów silnika.
    (wiesz - podniesiona klapa silnika, zlokalizowana sprężarka, nasłuch...

    > Odnoszę wrażenie, że silnik
    > jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy
    > szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.

    Działanie: jedziemy z autem do serwisu


    > Proszę o TYLKO merytoryczne odpowiedzi

    Merytoryczniej się nie da.

    --
    Bydlę


  • 4. Data: 2010-01-09 15:35:01
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Tata pisze:
    > VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    > wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    > usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?
    >
    > 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
    > kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.

    Miałem tak, jak przez 2 godziny stałem na parkingu z włączonym radiem,
    wewnętrzną lampką i ogrzewaniem siedzeń. Potem mi się przed 2 dni
    zapalała od czasu do czasu lampka od poduszek ale teraz to ustało,
    myślę, że trochę za mocno rozładowałem akumulator.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
    PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+


  • 5. Data: 2010-01-09 17:15:47
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 18:39:30 +0100, Tata napisał(a):

    > VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    > wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    > usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?
    >
    > 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
    > kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.
    > 2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
    > silnik nagle traci moc.
    > 3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie
    > pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik
    > paliwa jest już pusty.
    > 4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej,
    > wychyla się minimalnie.
    > 5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik
    > jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy
    > szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.
    >
    > Proszę o TYLKO merytoryczne odpowiedzi, od osób znających praktycznie
    > opisane przypadłości mojego "szczupaka".

    Mam pewne typy co to moze być, ale napisz jaki tam dokladnie silnik siedzi.

    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
    GG#4423822
    Oleje MOTUL w atracyjnych cenach


  • 6. Data: 2010-01-09 22:14:25
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Mam pewne typy co to moze być, ale napisz jaki tam dokladnie silnik siedzi.
    >
    Dzięki za zainteresowanie się moimi problemami. W DR pisze, że pojemność
    silnika to 1896 cm3, moc silnika wynosi 66 kW, czyli 90 KM. Zgodnie z
    książką (żółta) "Volkswagen Passat", wyd. WKŁ z 2005 r., str. 207, typ
    silnika to - 1Z.

    Z wyrazami szacunku
    MJ


  • 7. Data: 2010-01-10 10:26:19
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 22:14:25 +0100, Tata napisał(a):

    >> Mam pewne typy co to moze być, ale napisz jaki tam dokladnie silnik siedzi.
    >>
    > Dzięki za zainteresowanie się moimi problemami. W DR pisze, że pojemność
    > silnika to 1896 cm3, moc silnika wynosi 66 kW, czyli 90 KM. Zgodnie z
    > książką (żółta) "Volkswagen Passat", wyd. WKŁ z 2005 r., str. 207, typ
    > silnika to - 1Z.

    > VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    > wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    > usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?
    >
    > 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
    > kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.

    Tutaj nie wiem. Może podpięcie kompa coś by wyjaśniło.

    > 2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
    > silnik nagle traci moc.

    Przechodzi w tryb serwisowy. Obstawiam nieszczelność w układzie.

    > 3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie
    > pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik
    > paliwa jest już pusty.

    Czujnik poziomu paliwa w baku. W dieslu jest zintegrowany z pompą. Nie wiem
    jak go naprawić/skalibrować.

    > 4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej,
    > wychyla się minimalnie.

    Trzeba podpiąć kompa i sprawdzić czy popstuty jest czujnik, czy termostat.
    Wskaźnik podnosi sie do końca skali i opada czy nigdy nie podnosi się
    bardziej niz minimalnie?

    > 5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik
    > jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy
    > szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.

    Podpiać kompa i zrobić logi dynamiczne. Jeżeli jesteś z mojej okolicy
    (Gliwice), to z czescią problemów mogłbym spróbować pomóc.

    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
    GG#4423822

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: