  • 31. Data: 2010-01-09 21:06:59
    Temat: Re: Naprawa a samochod zastepczy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> wrote in message
    news:4b48dbce$1@news.home.net.pl...

    > Ciekawe ze znam auto w Wawie ktore ma IDENTYCZNE !! problemy, to chyba
    > jakas wieksza wada fabryczna.

    No gdyby to było coś innego to chyba nie naprawialiby na gwarancji?? :-))

  • 32. Data: 2010-01-09 21:26:14
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    Pszemol pisze:

    > No gdyby to było coś innego to chyba nie naprawialiby na gwarancji?? :-))

    Wiesz, ale ja widzialem to na wlasne oczy, i dla mnie to tego sie nie da
    naprawic tak zeby nie bylo widac, tam sie blacha wyrywa z zawiasami,
    normalnie widac jak metal pracuje...

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 33. Data: 2010-01-09 23:01:12
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    to pisze:
    > Może łaskawie podaj przepisy, do których się odnosisz, [...]

    Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
    Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow
    auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego
    rozsadku.

    Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie
    rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie bylo.

    Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
    impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

    Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na
    pl.soc.prawo.

  • 34. Data: 2010-01-10 00:23:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 23:01:12 +0100, osobnik zwany Kazik
    wystukał:

    > Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
    > Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow
    > auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego
    > rozsadku.

    roszczenia to możęsz sobie wysuwać. Najwyżej Cię oleją i będą mieli
    niezły ubaw.

    > Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie
    > rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
    > bylo.

    albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

    > Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
    > impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

    ROTFL

    > Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na
    > pl.soc.prawo.

    To możę sprawdź co piszesz zanim to zrobisz.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2010-01-10 00:23:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 13:29:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
    wystukał:

    > "masti" <g...@t...hell> wrote in message

    > Ja tego nie kwestionuję - zastanawiam się tylko dlaczego tak jest...

    to ci cały czas tłumaczymy.
    np. sprzedając coś firmie możesz wyłączyć rękojmię, gwarancję itd.
    Konsumentowi nie. Bo maluczkich Państwo chroni

  • 36. Data: 2010-01-10 15:57:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 23:01:12 +0100, osobnik zwany Kazik
    > wystukał:

    > roszczenia to możęsz sobie wysuwać. Najwyżej Cię oleją i będą mieli
    > niezły ubaw.

    Zgadza się.

    > albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

    To akurat już jest rozstrzygnięte tym, że przyjęto reklamację
    jako naprawę gwarancyjną, a więc nie z winy urzytkownika.

    > ROTFL

    No śmiech po pachy. W każdej umowie odpowiedzialność ogranicza
    się właśnie aby nie odpowiadać za konsekwencje niedotrzymania
    umowy... I tak np. sprzedawca samochodu dostawczego odpowiada
    za jego sprawne działanie i oferuje naprawę, czasem nawet z autem
    zastępczym ale już nie odpowiada za śmierć dziadka którego właśnie
    wiozłeś tym autem do szpitala i ponieważ urwała się ośka gdzieś
    w skrzyni nie dojechałeś i dziadek umarł :-) Kupiłeś aparat fotograficzny
    aby robić fotki na wyjeździe do Fiji, aparat się zepsuł no to firma która
    aparat zrobiła musi Ci ufundować nową wycieczkę do Fiji :-)))

    > To możę sprawdź co piszesz zanim to zrobisz.

    No - balibyśmy sie cokolwiek komuś sprzedać czy wykonać usługę
    jeśli robiąc to bralibyśmy nagle na siebie odpowiedzialność za
    wszystkie skutki wynikające z tej operacji...

  • 37. Data: 2010-01-10 15:58:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wiesz, ale ja widzialem to na wlasne oczy, i dla mnie to tego sie nie da
    > naprawic tak zeby nie bylo widac, tam sie blacha wyrywa z zawiasami,
    > normalnie widac jak metal pracuje...

    A kto powiedział że naprawią to tak, aby nie było widać? :-)

  • 38. Data: 2010-01-10 18:08:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kazik wrote:

    > Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
    > Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow
    > auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego
    > rozsadku.

    Roszczenia można wysuwać dowolnie głupie tyle, że nic ponadto z tego nie
    wynika.

    > Salon nie dotrzymal warunkow umowy,

    Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy prawnej,
    a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

    > przez co piekarz nie byl w stanie
    > rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
    > bylo.

    Nie bredź, proszę Cię. Poza tym jeśli przyjmiesz tego typu wnioskowanie
    to w odwrotnej sytuacji, gdy auto działa, piekarz powinien oddawać część
    zysków piekarni Peugeotowi.

    > Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
    > impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

    Powodzenia w egzekwowaniu od PKP jakichkolwiek kosztów ponad cenę biletu.
    Mało prawdopodobne, żeby się udało, szczególnie, jeśli nie będzie
    chodziło o konsumenta. Poza tym to zupełnie inna sytuacja, bo w przypadku
    samochodu nikt nie gwarantuje, że będzie sprawny o każdej porze dnia i
    nocy. Samochody się psują, a wtedy są naprawiane na gwarancji co chwile i
    trwa i każdy o tym wie. Jeśli ktoś potrzebuje samochodu sprawnego 24
    godziny na dobę to podpisuje odpowiednią umowę i rzecz jasna płaci
    znacznie więcej.

    --
    cokolwiek

  • 39. Data: 2010-01-10 18:09:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > To akurat już jest rozstrzygnięte tym, że przyjęto reklamację jako
    > naprawę gwarancyjną, a więc nie z winy urzytkownika.

    Niekoniecznie, jeśli nie ma pewności, to czasami idzie się na rękę
    klienta.

    --
    cokolwiek

  • 40. Data: 2010-01-10 18:42:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > Rozumiem, że takie przepisy mogą nie obejmować np. sprzedawcy samochodów
    > w konfliktach z fabryką tych samochodów - nie jest on końcowym
    > użytkownikiem tego produktu... Ale nie widzę tu żadnej róznicy pomiędzy
    > małą kilku- lub jedno-osobową firmą a użytkownikiem indywidualnym. Ani
    > mała firma ani użytkownik indywidualny nie ma szans w konflikcie
    > oko-w-oko z dużą firmą samochodową, nawet gdyby było ich stać na
    > wynajęcie prawnika.

    Tu nie chodzi o szanse tylko o to, że zakłada się, ze osoba prowadząca
    działalność gospodarczą jest na tyle świadoma, by przeczytać i zrozumieć
    umowę, którą podpisuje.

    --
    cokolwiek