  • 11. Data: 2010-01-08 22:35:35
    Temat: Re: Naprawa a samochod zastepczy
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    ksoniek pisze:

    > nie wiem czy może nie doczytałeś czy się nie orientujesz, ale gdzie
    > wynajmiesz coś klasy Boxera (kolega rozwozi chleb) za 100 zł na dobę?

    Nie wiem skąd jest, ale w Szczecinie za 100zł można wynająć już jakiegoś
    busa.

  • 12. Data: 2010-01-09 00:11:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message
    > Dnia pięknego Fri, 08 Jan 2010 14:47:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
    > wystukał:

    > do firmy nie odnoszą się przepisy dotyczące zasad dotyczących konsumentów
    > (czytaj: odbiorców indywidualnych).

    Dziwne to dla mnie... Czym różnić się może kilkuosobowa piekarnia
    mająca konflikt z dużym koncernem samochodowym od odbiorcy
    indywidualnego... A gdyby "firma" była jednoosobowa?

  • 13. Data: 2010-01-09 00:16:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > Dziwne to dla mnie...

    Gdybyś zamiast się dziwić zapoznał się z tematem, to może przestałoby być
    takie dziwne.

    > Czym różnić się może kilkuosobowa piekarnia mająca
    > konflikt z dużym koncernem samochodowym od odbiorcy indywidualnego... A
    > gdyby "firma" była jednoosobowa?

    Tym, że konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba nieprowadząca
    działalności gospodarczej.

    --
    cokolwiek

  • 14. Data: 2010-01-09 11:41:36
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    to pisze:

    > Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

    Ani gwarancja, ani oc...

    > Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot
    > Boxer wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i
    > pekanie [...]

    Niezgodnosc towaru z umowa, istnienie wady w momencie zakupu.

  • 15. Data: 2010-01-09 12:48:45
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Pszemol wrote:
    > "EL" <e...@w...op.pl> wrote in message
    >
    > A co byś zrobił gdyby Ci go ukradziono?
    > Interes zbankrutowałby?

    A jak kierowca by zachorowal to rzadalby zastepcy od ZUSu :)

  • 16. Data: 2010-01-09 13:08:09
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > A co byś zrobił gdyby Ci go ukradziono?
    > Interes zbankrutowałby?

    Może to brzmi śmiesznie, ale tak bywa. Jestem na bieżąco z sytuacją w
    małych, prywatnych piekarniach. Jak jest słaby miesiąc, to po wypłacie
    pieniędzy pracownikom zostaje czasem właścicielowi 1000-1500zł. Więc
    zdarzają się sytuacje typu: samochód rozbity = bankructwo; piec się popsuł =
    bankructwo...
    A wracając do tematu: nic zastępczego nie przysługuje, jeśli nie było tak w
    umowie.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 17. Data: 2010-01-09 13:32:14
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    =Marcos= wrote:

> [...]
    > pieniędzy pracownikom zostaje czasem właścicielowi 1000-1500zł. Więc
    > zdarzają się sytuacje typu: samochód rozbity = bankructwo; piec się

    W kazdej branzy sie tak zdarza dlatego jak sa te lepsze miesiace to nalezy
    odlozyc co nieco aby bylo rezerwa
    na jakies nieprzewidziane wypadki a nie wszystko przepuszczac na biezaco

  • 18. Data: 2010-01-09 14:12:27
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    EL wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczow.
    >
    > Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot Boxer
    > wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drz(...) W serwisie
    > powiedzieli mi ze naprawa potrwa okolo 3-4 dni. Na pytanie o samochod
    > zastepczy otrzymalem odpowiedz ze samochod przy naprawach
    blacharskich nawet
    > na gwarancji mi nie przysluguje. Nic z tego nie rozumiem.

    Otóż zepsuł ci się samochód, trzeba go naprawić, a umowa nie przewisduje
    dostarczenia ci innego samochodu w zamian.
    To dokłądnie ten sam mechanizm, którzy działa przy zepsutej pralce,
    lodówece, lokówce, suszarce, telewizorze, pistolecie, spodniach,
    czajnikach itd.

    > Auta nie bede mial
    > 4 dni, nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ???

    Tak.

    > Prosze
    > Was o pomoc w rozwiazaniu tej sytuacji.

    Musisz wynająć inne auto na czas naprawy.

    > Myslalem o udaniu sie do Rzecznika
    > Praw Konsumenta moze on cos pomoze.

    Raczej nie rób tego.
    On nie zajmuje się problemami firmy, która oddała samochód do warsztatu
    w celu dokonania napraw.

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2010-01-09 14:21:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jan 2010 19:56:18 +0100, EL wrote:
    >Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest codziennie rano w
    >firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest niemozliwy.

    A tak swoja droga to ciekaw jestem - ganic Peugeota ze takiego bubla
    zrobili w ktorym po 2 latach sie zawiasy urywaja, czy wychwalac
    goraco, bo najwyrazniej przez dwa lata nie mial ani dnia przestoju.

    J.

  • 20. Data: 2010-01-09 15:38:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kazik wrote:

    > Ani gwarancja, ani oc...

    A jednak mylisz, bo z typowych sytuacji właściwie tylko w przypadku OC
    można domagać się zwrotu takich kosztów.

    > Niezgodnosc towaru z umowa, istnienie wady w momencie zakupu.

    I jaki to ma niby związek z samochodem zastępczym? Jak Ci się podeszwa w
    bucie rozklei to zażyczysz sobie butów zastępczych na czas naprawy?

    --
    cokolwiek