eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
  • Data: 2024-09-09 15:45:45
    Temat: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-09 14:44, Arnold Ziffel wrote:

    > Miał ściemniacz zanim to było modne :)

    W lampie biurkowej, gdy jeszcze były w mieszkaniu zamontowane świetlówki
    z zapłonem elektronicznym, zanim ostatecznie zostały zastąpione LED-ami,
    podczas burzy, gdy pioruny waliły w okolicy taka dyskoteka robiła się w
    lampie - <https://imgur.com/SHnRJNb>

    > Pożar w swoim życiu widziałem, w kolejności:
    >
    > - gniazdka (przewody aluminiowe, alu popłynęło)
    > - puszki (nie wiem co było winne, podejrzewam że skręcone połączenie)
    > - rozdzielnicy (też alu popłynęło i się złącze poluzowało)

    W pracowni elektrotechnicznej domu kultury dzieciaki przychodzące na
    zajęcia bawiły się zasilaczem i drucikami. Druciki między przewody
    "plus" i "minus" i puszczali przez nie duży prąd. Druciki zaczynały
    świecić się na czerwono, a potem palić. Dzięki temu można sobie
    wyobrazić jak mogą palić się przewody podczas awarii elektrycznej i skąd
    biorą się pożary związane z prądem.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne