eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
  • Data: 2024-09-09 16:50:11
    Temat: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9.09.2024 o 15:30, J.F pisze:
    > W normalnych warunkach, czyli stojąc w butach na podłodze, to nie
    > trzepnie porządnie.
    Tez mnie 230V popieściło parę razy ale to jest wszystko nic w porównaniu
    do 320V DC chwycone dwoma rękami, tak mnie dupnęło aż mi w oczach się
    ściemniło. Od tego czasu dwa razy sprawdzam co robię i gdzie ręce
    wkładam. A stało się to jak naprawiałem taki mały zasilacz na szynę
    230/24VDC, mam go rozebrany na biurku podłączony do sieci, zasilacz nie
    startuje, więc go mierzę, a że siedziałem na dobrze izolowanym krześle
    drewnianym i podłoga z paneli to trzymam go lewą ręką za radiatora
    którym jest '-' zasilacza i coś tam mierzę sondą, w tym momencie wchodzi
    do pokoju kolega i coś mnie zagaduje, w tym momencie tracę czujność i
    chcę odwrócić zasilacz na drugą stronę
    i chwytam prawą ręką za drugi radiator na którym był '+' (tak
    'genialnie' zrobiony zasilacz) :( ufff długo to czułem i nie wiem czy mi
    serce coś to nie uszkodziło bo
    potem wykryto u mnie arytmię i migotanie przedsionków. Teraz muszę brać
    leki, bo inaczej mam straszne kołatanie, szczególnie jak się położę
    spać, zasnąć nie można.

    --
    Janusz