eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaNapęd pneumatyczny posuwisto zwrotnyRe: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
  • Data: 2020-04-14 14:47:48
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-04-14 o 10:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5e956da0$0$17360$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:
    >>>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >>>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >>>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
    >>>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >>
    >>> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
    >>
    >>> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania hamulcow,
    >>> no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >>
    >>> Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.
    >
    >> Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w
    >> połowie?
    >> W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?
    >
    > Zdaje sie, ze korbowody po obu stronach byly przekrecone.
    > Ale to raczej nie na polowe suwaka - bo to mozna jednym zaworem recznym
    > zrobic, tylko jak tlok i korbowod osiagnie skrajna pozycje i jakos
    > trzeba kolo obrocic.
    >
    > Tam chyba jeszcze jedna sprawa byla - trzeba wpuscic porcje pary, po
    > czym zamknac doplyw i pozwolic jej sie rozprezyc.

    W pierwszych parowozach mogli na postoju zaworem wpuścić parę do
    dowolnego cylindra niezależnie od mechanizmu rozdzielającego.
    Dopiero jak maszyna ruszyła zawór można było wyłączyć.
    Kiedyś ściągnąłem poradnik maszynisty z XIX wieku.
    Tam pewnie będzie o rozruchu parowozu.

    >
    >>> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak bezwladnosci
    >>> zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie cylindra.
    >
    >> Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
    >> sytuacji.
    >> Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?
    >
    >> Działanie dodatkowego elementu.
    >> Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie przestawia.
    >> Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
    >> sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.
    >
    > Mechanizm "migowy", czy tez "przeskokowy" - patrz to lego.
    > Ale ... bedzie bezwladnosc, to nie bedzie potrzebny,
    > nie bedzie bezwladnosci, to sie moze przydac :-)
    >

    Pierwsze krosna mechaniczne miały mechanizm bijakowy do przerzucania
    czółenka. Czółenko miało słabą bezwładność.


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: