-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gig
anews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <r6c5c9$7gl$1$Jacek@news.chmurka.net> <r6c8jb$oh3$1@gioia.aioe.org>
<3...@g...com>
<a...@n...neostrada.pl>
<7...@g...com>
<r7022j$lqs$1$Jacek@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1xwuld10vy310.194s6yxamfbt1$.dlg@40tude.net>
<5e956da0$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
<5e9575b1$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Tue, 14 Apr 2020 14:47:48 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.7.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5e9575b1$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 57
Message-ID: <5e95b0f3$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.235.115
X-Trace: 1586868468 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17363 79.184.235.115:22821
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44165
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-04-14 o 10:34, J.F. pisze:
> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5e956da0$0$17360$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:
>>>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
>>>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
>>>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
>>>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
>>
>>> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
>>
>>> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania hamulcow,
>>> no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
>>
>>> Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.
>
>> Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w
>> połowie?
>> W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?
>
> Zdaje sie, ze korbowody po obu stronach byly przekrecone.
> Ale to raczej nie na polowe suwaka - bo to mozna jednym zaworem recznym
> zrobic, tylko jak tlok i korbowod osiagnie skrajna pozycje i jakos
> trzeba kolo obrocic.
>
> Tam chyba jeszcze jedna sprawa byla - trzeba wpuscic porcje pary, po
> czym zamknac doplyw i pozwolic jej sie rozprezyc.
W pierwszych parowozach mogli na postoju zaworem wpuścić parę do
dowolnego cylindra niezależnie od mechanizmu rozdzielającego.
Dopiero jak maszyna ruszyła zawór można było wyłączyć.
Kiedyś ściągnąłem poradnik maszynisty z XIX wieku.
Tam pewnie będzie o rozruchu parowozu.
>
>>> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak bezwladnosci
>>> zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie cylindra.
>
>> Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
>> sytuacji.
>> Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?
>
>> Działanie dodatkowego elementu.
>> Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie przestawia.
>> Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
>> sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.
>
> Mechanizm "migowy", czy tez "przeskokowy" - patrz to lego.
> Ale ... bedzie bezwladnosc, to nie bedzie potrzebny,
> nie bedzie bezwladnosci, to sie moze przydac :-)
>
Pierwsze krosna mechaniczne miały mechanizm bijakowy do przerzucania
czółenka. Czółenko miało słabą bezwładność.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.20 15:00 WM
- 14.04.20 15:14 Jarosław Sokołowski
- 14.04.20 15:16 Jarosław Sokołowski
- 14.04.20 16:19 J.F.
- 14.04.20 16:33 Jarosław Sokołowski
- 14.04.20 16:41 Queequeg
- 14.04.20 17:34 J.F.
- 14.04.20 17:54 Jarosław Sokołowski
- 14.04.20 18:16 J.F.
- 14.04.20 18:27 Jarosław Sokołowski
- 14.04.20 19:40 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=