  • 31. Data: 2011-02-12 19:23:58
    Temat: Re: Nalesnik - prostowanie pojecia.
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 8:25 am, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciekawa z ciebie osobowość - jesteś w stanie pokłucić się z nami na
    > temat na który się zgadzamy.
    >
    > Ale w końcu nie wiem, czy nazwa "naleśnik" jest głupia, bo:
    > 1. jest kalką 1:1 z British English, a nie z American English, w związku
    > z czym błędnie odzwierciedla osiągane przez obiektywy wymiary, czy
    > 2. "naleśnik" jest złym określeniem, gdyż powstał jako licencia poetica
    > tłumacza (moim skromnym zdaniem całkiem udana), a powinien być
    > mechanicznym tłumaczeniem 1:1 z American English?

    Wedlug mnie, nazwa Nalesnik wziela sie wlasnie z tlumaczenia 1:1 z
    jezyka angielskiego.
    Moglo tak sie stac, skutek bezmyslnego tlumaczenia ze slownika
    angielskiego - byc moze nawet elektronicznie.
    Pankejk w USA jest innym Pakejkiem niz w Anglii.
    Pankejk angielski jets z wygladu taki sam jak polski i tlumaczy sie na
    nalesnik
    Do pankejka amerykazskiego najbardziej podobny jest polski racuch ale
    nie tlumaczy sie racuch ani na nalesnik.
    Obiektyw nazwany zostal jako pankejk poniewaz gruboscia jest podobny
    do amerykanskiego pankejka.
    Przetlumaczenie na nalesnik - ktos kiedys wzial wlasnie 1:1 ze
    slownika angielskiego nie wiedzac, ze to samo slowo w USA oznacza co
    innego niz w Anglii.
    To co podale w punkcie pierwszym to sie zgadza.
    To co w punkcie drugim, juz nie - z nazwy amerykanskiej nie da sie
    przetlumaczyc pankejka na polska nazwe.
    W jezyku angielskim, jest zupelnie inna nazwa okreslajaca
    amerykanskiego pankejka.
    Amerykanie maja nalesniki odpowiadajace polskim nalesnikom ale nie
    nazywaja sie one pankejk.
    Latwo to wszystko znalezc w internecie.
    Mnie osobiscie nie podoba sie nazwa nalesnik ani nazwa racuch.
    Pisalem tylko, ze wygladem do amerykanskiego pankejka najbardziej
    pasuje polski racuch i tyle.

    veri

  • 32. Data: 2011-02-12 19:31:18
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 12-02-2011 20:04, Zygmunt Dariusz pisze:

    > Ja jestem jak ta karawana co idzie...

    A to nie zatrzymujemy.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 33. Data: 2011-02-12 19:36:31
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 8:22 am, "m0w" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Tutaj zostalo uzyte takie pojecie by podkreslic, ze obiektyw jest krótszy od
    > tradycyjnego. Jest bardzo krótki. Prawie tak cienki jak nalesnik! To typowo
    > reklamowa hiperbolizacja.  Ten kto wprowadzil te nazwe nie zastanawial sie
    > do czego ten obiektyw jest najbardziej zblizony. Troche entuzjastycznie
    > przesadzil z nazwa bo mu sie ta cienkosc obiektywu podobala i skojarzyla z
    > nalesnikiem. Gdyby tak szukac nieadekwatnych do stanu faktycznego nazw i
    > zmieniac je na doslowne, to trzeba by niezle namieszac w jezyku. Po drugie
    > jezyk stracilby swoja zwiazana z emocjami dynamike.

    Przeciez wlasnie to staram sie przekazac w tym co do tej pory
    napisalem.
    Nazwa nalesnik wziela sie wlasnie z bezmyslnego sztywnego tlumaczenia
    z jezyka angielskiego.
    Tlumacz nie zadal sobie trudu zeby sprawdzic, ze w tym przypadku,
    nazwa pankejk nie pochodzi z angielskiego ale z amerykanskiego
    nazewnictwa.

    veri

  • 34. Data: 2011-02-12 19:43:39
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 1:05 pm, chomsky <m...@w...pl> wrote:

    > Brawo! Znowu sie popisales!

    A niby czym sie tak popisal?
    Jesli w jezyku poslkim takie pojecie istnieje, to nie musi byc zle.
    Zle jest tylko do okreslania w ten sposob obiektywow.

    veri

  • 35. Data: 2011-02-12 20:06:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 2:31 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > A to nie zatrzymujemy.

    Wiadomo, ze na zatrzymanie szans nie ma ale mozna poszczekac.

    veri

  • 36. Data: 2011-02-12 20:24:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz wrote:

> [...]
    > Tlumacz nie zadal sobie trudu zeby sprawdzic, ze w tym przypadku,
    > nazwa pankejk nie pochodzi z angielskiego ale z amerykanskiego

    a ty jak ten idiota bedziesz trul dupe na ten temat choc nazwa nalesnik
    przyjela sie w Polsce od bardzo dawna i zebys sie nawet samospalil na placu
    przed PAN to i tak nikt tego nie zmieni na placek czy inny pomidor.

    mas problem, zglos sie do psychiatry.

  • 37. Data: 2011-02-12 20:38:40
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 3:24 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a ty jak ten idiota bedziesz trul dupe na ten temat choc nazwa nalesnik
    > przyjela sie w Polsce od bardzo dawna i zebys sie nawet samospalil na placu
    > przed PAN to i tak nikt tego nie zmieni na placek czy inny pomidor.

    Ktos was oszukal Dyjor, ze chodzi mi o zmiane nazwy ktora sobie
    uzywacie?
    Przeciez to wasz problem Dyjor, nie moj.

    > mas problem, zglos sie do psychiatry.

    Problem to bym mial, gdybym sie przystrajal czerwonymi wlochatymi
    wezami boa i wdziewal bezowe albo rozowe koszulki jak wy Dyjor.
    A juz tootalny problem, pokazywac sie w intenecie tak przebranym.
    No ale nawet z waszej buzki Dyjor, widzac ze mozecie miec powodzenie
    nie tylko "pod cela".
    Reklama dzwignia handlu.
    W Polsce twierdza, ze to jest choroba i da sie ja leczyc.

    veri

  • 38. Data: 2011-02-12 21:04:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 12:06:44 -0800 (PST), Zygmunt Dariusz napisał(a):

    > Wiadomo, ze na zatrzymanie szans nie ma ale mozna poszczekac.

    Szczekaj, jak lubisz, nie krępuj się.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 39. Data: 2011-02-12 21:14:08
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 4:04 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Szczekaj, jak lubisz, nie krępuj się.

    Zdecydowalbys sie moze, czy mam isc dalej jak karawana - co poprzednio
    napisales - czy mam szczekac?
    Na razie to coraz wiecej szczejakacych przybywa, a ja sobie ide jak ta
    przyslowiowa karawana.
    Widac ze i ty lubisz poszczekac bez skrepowania.

    Veri

  • 40. Data: 2011-02-12 23:40:36
    Od: d...@c...homelinux.net

    W sobota, 12 lutego 2011 19:05, chomsky wyraził następujacą opinię:
    > On 12 Lut, 14:40, Dariusz Zygmunt

    > Brawo! Znowu sie popisales!

    Jeśli razi Cię określenie "prymitywny idiom" to można oczywiście napisać że
    jest idiomem bardzo prostym ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --