  • 31. Data: 2011-01-24 23:33:44
    Temat: Re: Nakładki na wycieraczki?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2011 22:34:01 +0100, Cavallino wrote:

    >Ale dwa stuknięcia i lód odpada.

    Niestety nie, ostatnio i ja sie meczylem i zamarzala zbyt czesto,
    nawet w czasie jazdy.
    Byc moze wina nie tylko po stronie lodu, ale tez rdzy, bo one swoj
    wiek juz mialy :-)

    Teraz sobie kupilem plaska na probe, daje rade ale bez rewelacji.
    Moze dlatego ze wloska :-)

    J.

  • 32. Data: 2011-01-25 08:47:09
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "spammtrapp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To nie chodzi o wydatek.
    > Po prostu te płaskie wycieraczki to gniot.
    > Na mrozie pracują inaczej niż przy zerowych temperaturach, potrafią ominąć
    > kawałek szyby, do wyrzucenia są po jednym przejechaniu na nie do końca
    > odlodzonej szybie itd.
    > Przy cenie kilka razy wyższej za to samo, uważam że absolutnie nie są
    > warte swojej ceny.

    Ja cały czas używam piórowych. Zauważyłem że u teścia który ma bez podczas
    mrozów (nawet lekkich) działają tak samo źle albo nawet gorzej. Pół szyby
    nie ścierała

  • 33. Data: 2011-01-25 08:50:07
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    > Ale dwa stuknięcia i lód odpada.

    Oczywiście... W zamarzniętym pantografie trzeba dobrze rozruszać wszystkie
    przeguby oraz wyjąć lód ze wszytkich szczelin i to na pewno nie za pomocą
    "dwóch stuknięć"...

    > Z gumową męczyłem się chyba z 10 razy, żeby ją naprostować, a i tak smugi
    > nie wycierała.
    > Poddałem się, zrobiło się cieplej i wróciła do normy.

    Trzeba było skorzystać z własnych rad i nie kupiować badziewia. ;-P
    A tk poważnie, to nie zauważyłem takiego efektu.

  • 34. Data: 2011-01-25 09:15:35
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:ihjvga$ibb$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > http://motgum.pl/ rzuć okiem na ich stronę ew. wyslij zapytanie.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > kml
    Dzięki za namiary i pierwszy merytoryczny post w wątku. Niestety w ofercie
    nie mają i leczy mnie tylko specjalna produkcja.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-01-25 09:22:30
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Tanie płaskie oddałem po tym jak zobaczyłem jak pióro lata po kilka cm na
    > boki... Ale to był eksperyment za 25pln :-)

    Chyba dokładnie na to samo trafiłem. Marki alca, kupione w tesco i mają za
    wąskie mocowanie, a nie ma w zestawie nic co je dopasuje do moich ramion,
    ale mam pewien pomysł co z tym zrobić.
    Metal to metal, a guma to tylko guma. :(

  • 36. Data: 2011-01-25 09:36:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości news:

    > Ja cały czas używam piórowych. Zauważyłem że u teścia który ma bez podczas
    > mrozów (nawet lekkich) działają tak samo źle albo nawet gorzej. Pół szyby
    > nie ścierała

    Jakie to są piórowe, alo które są bez pióra?
    I ile lat miały te wycieraczki, oraz czy próbowałeś je odlodzić przed
    użyciem?
    Wycieranie szyby lodem z natury rzeczy nie może dać dobrych rezultatów.

  • 37. Data: 2011-01-25 09:36:29
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Po prostu te płaskie wycieraczki to gniot.
    > Na mrozie pracują inaczej niż przy zerowych temperaturach,
    > potrafią ominąć kawałek szyby, do wyrzucenia są po jednym
    > przejechaniu na nie do końca odlodzonej szybie itd.

    Popatrz, a ja bardzo sobie chwalę :-). Mimo że jestem
    miłośnikiem naprawdę czystej szyby, wymieniam pióra raz na
    rok. Nie ma potrzeby częściej, są bardzo trwałe. Niejeden
    raz zdarzyło się że przejechały bo chropowatej szybie i
    jakoś nic im nie było... Może problem tkwi w producencie? Ja
    używam Valeo, kupuję w ASO.

    > Przy cenie kilka razy wyższej za to samo, uważam że
    > absolutnie nie są warte swojej ceny.

    Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie. Aczkolwiek coś w
    tym jest, bo swego czasu mój wspólnik do mundka kupił takie,
    ale nie pamiętam producenta. Wypieprzył je po tygodniu, bo
    nic nie wycierały...

  • 38. Data: 2011-01-25 09:38:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Oczywiście... W zamarzniętym pantografie trzeba dobrze rozruszać wszystkie
    > przeguby oraz wyjąć lód ze wszytkich szczelin i to na pewno nie za pomocą
    > "dwóch stuknięć"...

    Z dokładnie takich samych szczelin musisz powyjmować lód z pełnogumowych.
    Z tą różnicą, że nawet jak już powyjmujesz, to one i tak nie będą działać.
    :-(

    > Trzeba było skorzystać z własnych rad i nie kupiować badziewia. ;-P

    No właśnie wkurzyło mnie to, że w tym przypadku to nie był badziew, tylko
    najlepsze na rynku valeo.

    > A tk poważnie, to nie zauważyłem takiego efektu.

    Ja pierwszej zimy też nie.
    Może guma straciła już elastyczność po prostu.
    I dlatego metal lepszy, bo jej nie traci, dopóki nie zardzewieje, a to trwa
    nieco dłużej.
    A nawet jeśli nie, to przy różnicy w cenie można wymieniać wycieraczkę tak
    ze 4 razy częściej.

  • 39. Data: 2011-01-25 09:41:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Popatrz, a ja bardzo sobie chwalę :-). Mimo że jestem miłośnikiem naprawdę
    > czystej szyby, wymieniam pióra raz na rok.

    Może na tym polega problem, że się zużywają w 100% w rok.
    Od czegoś co jest 4 razy droższe oczekiwałbym jednak dłuższej trwałości,
    zwłaszcza że zwykłe Championy potrafiły mi wytrzymać i 2-3 lata nie
    stwarzając takich problemów.

    >Nie ma potrzeby częściej, są bardzo trwałe. Niejeden raz zdarzyło się że
    >przejechały bo chropowatej szybie i jakoś nic im nie było... Może problem
    >tkwi w producencie? Ja używam Valeo, kupuję w ASO.

    Dokładnie o takie same idzie.

  • 40. Data: 2011-01-25 10:08:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Może na tym polega problem, że się zużywają w 100% w rok.
    > Od czegoś co jest 4 razy droższe oczekiwałbym jednak
    > dłuższej trwałości,

    Ja nie wychodzę z takiego założenia, bo trudno mi się z nim
    zgodzić :-). Nie można przyjąć że towar dwa razy droższy
    musi być dwa razy trwalszy. Może być lepszej jakości. I MZ w
    przypadku tych wycieraczek tak właśnie jest... Opony za 400
    zł sztuka wcale nie pojeżdżą dwa razy dłużej niż te za 200,
    będą po prostu lepsze (przynajmniej teoretycznie ;-) )

    > Dokładnie o takie same idzie.

    To naprawdę nie wiem o co biega. Ja jeden jedyny raz miałem
    mały problem, ale to z powodu fabrycznego odkształcenia.
    Prawe pióro zostawiało delikatny niedoczyszczony ślad pod
    miejscem mocowania.