  • 21. Data: 2011-01-24 21:50:27
    Temat: Re: Nakładki na wycieraczki?
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    news:4d3ddc59$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...

    > Widać różnicę - metal na zwykłych nie sztywnieje na mrozie, a guma na
    > pełnogumiastych tak.

    Metal nie sztywnieje, ale pantografy na przegubach zamarzają. Na jedno
    wychodzi. Zresztą Motgumy (starszy model, teraz są trochę inaczej wykonane -
    nowej jeszcze nie testowałem) w wersji płaskiej nie mają tendencji do
    twardnienia - przynajmniej ja nie zauważyłem. Płaskie znacznie wygodniej z
    lodu oczyścić, przy pantografowej trzeba się trochę pomęczyć.
    Co kto lubi.

  • 22. Data: 2011-01-24 22:32:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    > Motgum ma w ofercie wycieraczki z tym mocowaniem. I ceny ma znośne jak na
    > oferowaną jakość.

    Nie jestem przekonany czy 60 zł vs 84 zł za Boscha to są znośne ceny.
    A i jakość - mam co do jakości wyrobów tej firmy duże wątpliwości poparte
    doświadczeniami.
    Inne płaskie wycieraczki innej firmy krzak kupisz o połowę taniej.

  • 23. Data: 2011-01-24 22:34:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl> napisał w wiadomości

    > Metal nie sztywnieje, ale pantografy na przegubach zamarzają.

    Ale dwa stuknięcia i lód odpada.
    Z gumową męczyłem się chyba z 10 razy, żeby ją naprostować, a i tak smugi
    nie wycierała.
    Poddałem się, zrobiło się cieplej i wróciła do normy.

  • 24. Data: 2011-01-24 22:40:00
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 16:47, Cavallino wrote:
    > To nie chodzi o wydatek.
    > Po prostu te płaskie wycieraczki to gniot.
    > Na mrozie pracują inaczej niż przy zerowych temperaturach, potrafią
    > ominąć kawałek szyby, do wyrzucenia są po jednym przejechaniu na nie do
    > końca odlodzonej szybie itd.

    Ja akurat jakiś miesiąc temu zaryzykowałęm i kupiłem pierwsze płaskie...
    narazie wrażenia zdecydowanie pozytywne.

    > Przy cenie kilka razy wyższej za to samo, uważam że absolutnie nie są
    > warte swojej ceny.

    Hmm.. bosch aerotwin ~6Xpln za parę. W moim wypadku, różnica w cenie
    raczej symboliczna

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 25. Data: 2011-01-24 22:43:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    > Ja akurat jakiś miesiąc temu zaryzykowałęm i kupiłem pierwsze płaskie...
    > narazie wrażenia zdecydowanie pozytywne.

    Widac kupowałeś kiepskie zwykłe.
    Mnie Championy nigdy nie zawiodły.
    Problem w tym, że płaskie Championy kosztują GRUBO ponad 100 zł za komplet.

    > Hmm.. bosch aerotwin ~6Xpln za parę.

    Tzn, o jakich piszesz, płaskich w tej cenie?
    To coś wyjątkowo krótkie musisz mieć.
    Albo zapodaj gdzie kupowałeś, bo właśnie przymierzam się do przetestowania
    Boscha jako tańszej opcji.

  • 26. Data: 2011-01-24 22:44:52
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 21:04, J.F. wrote:

    > A w supermarkecie sa wycieraczki po 10zl, a na szybie nie widac
    > roznicy, wiec po co przeplacac :-P

    Używałem dłuższy czas takich wycieraczek jako "dawców" gumek, ponieważ
    mocowania do mnie nie pasowały (za luźne). Przez pewien czas zbierają
    poprawnie.. ale mam wrażenie, że po ~0.5 roku jest już widoczna różnica...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 27. Data: 2011-01-24 22:47:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Używałem dłuższy czas takich wycieraczek jako "dawców" gumek, ponieważ
    > mocowania do mnie nie pasowały (za luźne). Przez pewien czas zbierają
    > poprawnie.. ale mam wrażenie, że po ~0.5 roku jest już widoczna różnica...

    Z tanimi płaskimi (czyli 40 zł sztuka) tą różnicę widziałem już po 0,5 km.
    ;-)

  • 28. Data: 2011-01-24 22:54:11
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 22:43, Cavallino wrote:

    > Widac kupowałeś kiepskie zwykłe.

    Bosche, Alca i supermarkety.

    > Mnie Championy nigdy nie zawiodły.

    Nie testowałęm. Mnie najbardziej wkurza zamarzanie ramion, kilka
    stuknięć napewno nie pomaga.. trzeba porządnie "rozruszać" pantograf i
    gumkę.. dużo pierniczenia się...

    Tych płaskich od czasu zakupu nawet palcem narazie nie tknąłem. Może
    oprócz podniesienia w celu odskrobania szyby :-)

    > Problem w tym, że płaskie Championy kosztują GRUBO ponad 100 zł za komplet.

    > Tzn, o jakich piszesz, płaskich w tej cenie?

    Tak

    > To coś wyjątkowo krótkie musisz mieć.

    OIDP, 55cm + 50cm

    > Albo zapodaj gdzie kupowałeś, bo właśnie przymierzam się do
    > przetestowania Boscha jako tańszej opcji.

    http://allegro.pl/wycieraczki-bosch-aerotwin-bmw-3-e
    46-e-46-98-05-i1414665939.html

    Boscha wybrałem, między innymi ze względu na sprawdzone, porządne
    mocowanie do ramion. Nic nie drga ani nie wibruje. Przy 160km/h nadal
    działają poprawnie.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 29. Data: 2011-01-24 22:55:54
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 22:47, Cavallino wrote:

    > Z tanimi płaskimi (czyli 40 zł sztuka) tą różnicę widziałem już po 0,5
    > km. ;-)

    Tanie płaskie oddałem po tym jak zobaczyłem jak pióro lata po kilka cm
    na boki... Ale to był eksperyment za 25pln :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 30. Data: 2011-01-24 23:01:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Tych płaskich od czasu zakupu nawet palcem narazie nie tknąłem. Może
    > oprócz podniesienia w celu odskrobania szyby :-)

    Nima tak dobrze, najtańsze do mojego auta to 84.