  • 41. Data: 2017-11-02 14:18:12
    Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 14:05, Maciek pisze:
    > Heh, no to już bardziej w normie, chociaż jeden z najbardzej zachwalanych
    > blacharzy z okolic Krakowa wycenił dokładną konserwację dużego auta na ok.
    > 1,5 tys.

    W mordę... Taniej niż w Lublinie :-)

  • 42. Data: 2017-11-02 15:20:54
    Temat: Najbardziej nierdzewne
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Laguna II, maska aluminium, tylna klapa i błotniki przód plastik. Dokąd miałem rdzy
    żadnej.

  • 43. Data: 2017-11-02 15:40:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    na podstawie moich doświadczeń:

    punto I 1997 lakier metaliczny po kilkunastu latach (13?) miał znaczną
    korozję (bo nie leczoną w ogóle) w 4 punktach gdzie juchowi mechanicy
    podkładali łapy podnośników (fiaty mają tam rant pod progiem który łączy
    2 czy tam 3 blachy. Jak ktoś to zgniecie to rdza włazi momentalnie.
    Dopóki nie uszkodzone to przez te naście lat brak oznak korozji rantów.
    Progi po 13 latach kwalifikowały sie do wymiany ( zrobiła się jedna
    dziura afair). Brak korozji pod lakierem. Jedna dziura w podłodze od
    uszkodzenia mechanicznego (nieleczona). Błotniki, klapy, karoseria itd -
    bez problemów
    Ogólnie: dość przyzwoicie, ale widziałem od cholery P1 ze zgnitymi progami.

    Punto 2FL 2003 rok metaliczny. - przejściowy model jeszcze z silnikiem z
    P1 i P2. Gnije. Prawie cały. W akcie desperacji maluję go regularnie
    zanim pójdzie na żyletki albo do żyda. Dopiero jak dostałem w łapy ten
    egzemplarz to uwierzyłem w opowieści jak to punto 2 (przed FL) rdzewieje
    na potęgę. W nim nawet wewnątrz na tunelu gdzie jest sucho i bezpiecznie
    - purchle wyłaziły pod lakierem.

    Punto 2FL 2004 rok zwykły lakier - Poza miejscami gdzie kamienie wydarły
    lakier i ocynk z progów, poprzednia właścicielka wydarła dziurę w
    podłodzę aż do blachy i wytarła butami farbę i ocynk w miejscu opierania
    butów oraz w jednym idiotycznym miejscu w profilu pomiędzy poszyciem
    zewnętrznym i wewnętrznym przy tylnej lampie - nie miałem z nim
    specjalnych problemów. Korozja tam, gdzie ocynk został uszkodzony (i tam
    regularnie muszę poprawiać). Podwozie (bez baranka poza fabrycznym) w
    kilku miejscach biały lakier (podwozie pomalowałem na biało by dobrze
    widzieć rdzę) ma nacieki rdzawe w punktach. Ogólnie bardzo dobrze się
    trzyma. Rdzewieje rama pomocnicza z jakiegoś głupiego powodu i zeżarło
    mi trochę wspornika chłodnicy.

    Doblo 2007 zwykły - jedyne miejsce gdzie rdza go łapie to nadkole
    wymieniane po jakiejś stłuczce poprzedniego właściciela. Poza tym jak
    dotąd zdrowy. Tylna klapa miała za to od groma odprysków lakieru do
    ocynku (jakbym kamieniami tam regularnie dostawał). Bez rdzy.

    Toyota corolla E10(?) 1995 rok. Niekonserwowana, nieusuwana rdza -
    perforacja drzwi w miejscu przewiercenia listwy, perforacja dachu w
    miejscu gdzie ktoś kiedyś antenę montował, podwozie tył tragedia -
    mnóstwo plamek rdzy - ale bez perforacji. Pod kątem blach uważam, że ta
    Toyota jest ekstra.

  • 44. Data: 2017-11-02 22:48:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 10:17, Maciek pisze:
    > To jest minivan :)
    No nie taki znowu mini :-)

    > Masz Espace'a?
    Tak.

    > Chyba tylko do gen. 3 nadwozie było częściowo z tworzywa?
    W IV chyba też coś z plastiku zostało, w każdym razie na 12-letnim
    Espace jest mniej rdzy niż na 7-letnim Escorcie ;-)

    Maciek

  • 45. Data: 2017-11-02 23:22:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazdy w ktorym pierwszy wlasciciel kazal zrobic dodatkowa konserwacje profili
    zamnietych i zostala ona powtorzona po trzech latach. Nie zabezpieczy to przed
    korozja zmeczeniowa, ale w przypadku korozji zmeczeniowej naprawy sa proste i
    stosunkowo tanie. Oczywiscie zabezpieczenie bedzie skuteczne pod warunkiem ze
    zostalo zrobione zgodnie ze sztuka. Jednym z parametrow wskazujacych na poprawne
    wykonanie zabezpieczenia jest zuzycie preparatu typu fluidol w granicach 2 kg na
    sredni samochod i wyciekanie niewielkich ilosci preparatu z otworow technologicznych
    w upal w rok po zabezpieczaniu.

  • 46. Data: 2017-11-03 20:19:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Nov 2017 22:48:31 +0100, Maciek napisał(a):

    Porównywałem z Grand Voyagerem :)

    > Tak.

    Benzyna czy klekot?

    > W IV chyba też coś z plastiku zostało, w każdym razie na 12-letnim
    > Espace jest mniej rdzy niż na 7-letnim Escorcie ;-)

    Napisałbyś coś więcej o tej rdzy, np. czy atakuje podwozie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 47. Data: 2017-11-04 20:41:48
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Mógłbym zasugerować że inny sąsiad ma 20 letnią Nubirę z oryginalnym
    > lakierem. Ale gdzieś czytałem że to obciach pokazać się ładną Nubirą, za
    > to taka przymglona na brazowo Honda ... ;)

    Coś w tym jest. Mój przełożony jeździł Daewoo Lonosem. Kurde auto
    niezniszczalne, niegnijące, tyrał tym ile się dało, ale jak na przełozonego
    to wyglądał w tym jak ostatni dziad.

    Endriu

  • 48. Data: 2017-11-04 21:08:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 20:41, Endriu pisze:

    > Coś w tym jest. Mój przełożony jeździł Daewoo Lonosem. Kurde auto
    > niezniszczalne, niegnijące, tyrał tym ile się dało, ale jak na
    > przełozonego to wyglądał w tym jak ostatni dziad.

    Średnio bym powiedział. Nastoletnich Accodów trochę się widuje, lanosy
    zgniły albo jak jeżdzą to na ogół ruina;)

    Shrek

  • 49. Data: 2017-11-04 22:05:15
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Średnio bym powiedział. Nastoletnich Accodów trochę się widuje, lanosy
    > zgniły albo jak jeżdzą to na ogół ruina;)

    Brzydkie to jak Reanult Thalia i Dacia Logan. A wogóle to Renault II to
    wygląda jak samochód typowo dla pedała.

    Endriu

  • 50. Data: 2017-11-04 22:07:20
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Brzydkie to jak Reanult Thalia i Dacia Logan. A wogóle to Renault II to
    > wygląda jak samochód typowo dla pedała.

    Renault Scenic II - zapomniałem dodać.

    Pozdrawiam
    Endriu