  • 1. Data: 2017-11-01 18:16:58
    Temat: smar miedziowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    tak sie zastanawiam ... miedz w kontakcie z zelazem tworzy ogniwo,
    troche wody i mamy korozje elektrochemiczna ... tyle teoria, a jak
    praktyka?

    J.

  • 2. Data: 2017-11-01 19:39:31
    Temat: Re: smar miedziowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.11.2017 o 18:16, J.F. pisze:

    > tak sie zastanawiam ... miedz w kontakcie z zelazem tworzy ogniwo,
    > troche wody i mamy korozje elektrochemiczna ... tyle teoria, a jak
    > praktyka?
    Właśnie kilka dni temu miałem przykład:
    zbiornik wyrównawczy stalowy przykręcony do mosiężnego śrubunku. Po 10
    latach połączenie zaczęło przeciekać, a gwint w części stalowej był
    zżarty miejscami na wylot.
    Co do smaru miedziowego, to tu raczej nie można się spodziewać takiej
    reakcji, choćby ze względu na ilość miedzi.
    Smar taki stosuję w praktyce i uważam go za lepszy od grafitowego.
    Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby jakiś gwint posmarowany smarem
    miedziowym nie chciał się dać odkręcić (często pracuje w wysokiej
    temperaturze).
    Jacek

  • 3. Data: 2017-11-01 21:29:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma gorszego smaru niz grafitowy. To smar do sworzni gasiennic, lancuchow, sworzni
    w koparkach i dzwigach. Aplikuje sie go szpachelka, lopata, reka.

  • 4. Data: 2017-11-01 22:02:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Nov 2017 13:29:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    >Nie ma gorszego smaru niz grafitowy.
    >To smar do sworzni gasiennic, lancuchow, sworzni w koparkach i dzwigach.

    Do niczego wiecej sie nie nadaje, czy na odwrot - w gasienicach sie
    nic innego nie sprawdza ?

    >Aplikuje sie go szpachelka, lopata, reka.

    Albo wyciska z tubki, jak kazdy inny smar, taki postep w detalu :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-11-01 22:19:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczami wyobrazni widze jak tubkami smaruja gasiennice w czolgu albo innym spychaczu.

  • 6. Data: 2017-11-02 08:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Nov 2017 14:19:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Oczami wyobrazni widze jak tubkami smaruja gasiennice w czolgu albo innym
    spychaczu.

    A masz czolg ?
    Spychacza to tez juz dawno nie widzialem, predzej koparke na
    gasienicach.

    Wiec teraz mamy takie przyziemne potrzeby - zamek w drzwiach
    nasmarowac, sruby w kolach, zaciski hamulcow w prowadnicach, lozysko w
    rowerze ... mowisz, ze grafitowy sie do tego nie nadaje ?

    J.

  • 7. Data: 2017-11-02 13:14:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek <k...@a...com> wrote:

> [...]
    > Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby jakiś gwint posmarowany smarem
    > miedziowym nie chciał się dać odkręcić (często pracuje w wysokiej

    Mówicie o smarze jaki sie stosuje do wklęcania świec zapłonowych i nakrętek
    mocujących felgi/koła?

  • 8. Data: 2017-11-02 14:13:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Mówicie o smarze jaki sie stosuje do wklęcania świec zapłonowych i nakrętek
    > mocujących felgi/koła?

    Smarujesz gwint świecy zapłonowej przed wkręceniem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2017-11-02 16:16:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Smarujesz gwint świecy zapłonowej przed wkręceniem?

    Takie zalecenia wyczytałem w instrukcji do VW Passat i Hondy Accord.

    https://hardwareonlinestore.com/images/stories/virtu
    emart/product/352005.jpg

    Kupiłem podobny smar jak ten na obrazku wyżej...
    Ty nie smarujesz?

    Mam większy dylemat z nakrętkami kół.
    Od 20-lat jeżdze hondami i toyotami i nakrętki dokręcałem na sucho na
    ustawiony moment kluczem manometrycznym (?) - dopiero od maja mam VW Passat
    i ten nie ma nakrętek tylko śruby - wszyscy mi mówią że te śruby należy
    zakręcać na smar miedziowy...

  • 10. Data: 2017-11-02 16:35:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    dynamometryczny
    > i ten nie ma nakrętek tylko śruby - wszyscy mi mówią że te śruby należy

    nie smaruj.