  • 1. Data: 2017-10-29 23:38:45
    Temat: Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Mam kumpla, który do niedawna jeździł takim samym samochodem jak mój.
    Kupił akumulator kilka miesięcy temu, "na zapas", ale ostatnio sprzedał
    auto i akumulator został mu "na stanie". Mogę go mieć za czapkę gruszek,
    czyli za flaszkę, którą pewnie razem wypijemy.
    Mój, mimo dziewięciu lat, daje jeszcze radę i kręci bez problemu - być
    może wytrzyma do pierwszych mrozów, ale równie dobrze może to być
    przyszła zima. Dlatego ten darowany, nowy, będę trzymał do domu, zanim
    oryginał nie zdechnie.
    Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i
    doładować?
    Podpowiedzcie proszę.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2017-10-29 23:51:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup wspolczesny prostownik ktory nie pozwoli na naladowanie powyzej 14,2V. Pod taki
    prostownik moze byc podlaczony 24 godziny na dobe przez lata. Jak to nowy albo prawie
    nowy akumulator prad do podtrzymania 14,2V bedzie na poziomie 50-150mA.

  • 3. Data: 2017-10-30 01:05:11
    Temat: Re: Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > zdechnie.
    > Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i doładować?

    W sklepie na półce leżą naładowane i nikt się nimi nie przejmuje.
    Szkodzi im głębokie rozładowanie i długie przechowywanie w stanie
    rozładowanym - wtedy grozi zasiarczenie.

  • 4. Data: 2017-10-30 02:15:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A wiesz ile one leza na polce? Krotko leza bo zaden sklep nie robi zapasow na rok bo
    nie ma tyle kasy. Te co leza na polce to sa wszystkie jakie maja. Uzupelniaja na
    biezaco z biezacej produkcji czy importu. Na dodatek w sklepie z akumulatorami
    sprzedaja prostowniki to maja czym beznakladowo podladowac.

  • 5. Data: 2017-10-30 04:11:42
    Od: "Pawelek" <g...@l...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Kup wspolczesny prostownik ktory nie pozwoli na naladowanie powyzej 14,2V.
    > Pod taki prostownik moze byc podlaczony 24 godziny na dobe przez lata.

    Wydaje ci się że wszystko wiesz i piszesz bzdury.
    Akumulator nie powinien być ładowany z takiego prostownika "przez lata".
    Powinien być doładowywany do pełna co około 8 tygodni.
    Polecam : Stanisław Ziętkiewicz, Akumulatory samochodowe i motocyklowe.

  • 6. Data: 2017-10-30 08:28:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2017 23:38:45 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i
    > doładować?

    Trzymaj w chłodnym miejscu i doładowuj co miesiąc czy dwa nie
    przekraczając 14 V.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-10-30 12:14:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawelek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Powinien być doładowywany do pełna co około 8 tygodni.
    >Polecam : Stanisław Ziętkiewicz, Akumulatory samochodowe i

    A rok wydania tej ksiazki ? I czy autor cos wie o nowoczesnych
    "prostownikach"
    Moze tez ci sie cos wydaje ?

    14.2V to w miare normalne napiecie w instalacji samochodowej, i
    akumulator musi to zniesc.
    Przecietna osobowka moze i malo jezdzi, ale takie autokary to juz bywa
    ze pare dni z niewielkimi przerwami.

    Co prawda w nowych autach bywa ze napiecie jest mniejsze, albo nawet
    jest jakis ambitny system sterowania i w dluzszej trasie bedzie np
    13.6 a nie 14.2.

    J.

  • 8. Data: 2017-10-30 12:18:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu?

    Doladowac czasem, i to tak raczej co miesiac-dwa.
    Nie trzeba wtedy ladowac 10h.

    Albo jak kogutek radzi - kupic lepsza ladowarke.

    > Rozładować i doładować?

    Absolutnie nie rozladowywac.
    Ołowiowe rozruchowe tego nie lubia.

    J.

  • 9. Data: 2017-10-30 12:57:03
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> wrote:

    > Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i
    > doładować?

    Gdy mieszkałem w domu i miałem możliwość pociągnięcia prądu na dwór, to
    akumulator w motorze podłączałem na zimę (bez wyciągania) pod 13.8V. Czy
    to najlepsze rozwiązanie to kwestia dyskusyjna, ale przestał tak trzy zimy
    i nie wygląda, żeby mu to zaszkodziło.

    Najważniejsze to nie dopuścić do nadmiernego i długotrwałego rozładowania.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 10. Data: 2017-10-30 13:35:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pan Internet mowi ze pierwsze wydanie bylo w 1958 roku.