  • Data: 2009-09-29 09:19:01
    Temat: Re: Nagrywanie filmów przez Canon EOS 7D
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Matt wrote:
    > zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

    > Podziwiam Twoje zdjęcia, powaga.

    dziękuję

    > Ale filmowanie to zupełnie inna sprawa.

    wiem - mam z filmem dużo do czynienia

    Małe wymiary sensora, a dokładniej lepiej trzech sensorów
    > (RGB), to zaleta, bo:
    > - pozwala zrobić mniejszy i lżejszy obiektyw
    > - obiektyw jest przy tej samej wadze i wymiarach jaśniejszy
    > - obiektyw może mieć większą krotność, np. 20x, 30x, i światło np.
    > f/2.0
    > - obiektyw daje większą GO już przy dużej przysłonie, np. f/1.4.
    > Dzięki temu więcej mieści się w polu ostrości, co daje dobry efekt na
    > filmie.

    wszystko to zalety kamer kompaktowych - tak samo jak w przypadku aparatów
    kompaktowych
    liczy się mała waga, mały rozmiar itp
    liczy się brak myślenia, brak wpływu na obraz...

    w produkcjach filmowych mało kto uzywa zooma, nikt AF, auto ekspozycji
    5d to narzędzie dla filmowca - nie dla amatora
    choć na pewno ze swoimi specyficznymi ograniczeniami

    > Przy dużym sensorze tego nie da rady zrobić. Przy filmowaniu mała
    > głębia ostrości (np. przy sensorze 24x36mm i f/1.4 tylko parę
    > centymetrów jest ostre) nie jest zaletą, bo ostre są wtedy tylko oczy
    > obiektu i wygląda to na ekranie dziwnie. Takie zniekształcenie bym
    > powiedział tak silne, jak użycie rybiego oka.

    :) :) :)
    dawno się tak nie uśmiałem
    tego zniekształcenia ostatnio wszyscy chca używać
    w świecie reklamy, filmu, w poważnych produkcjach (Slum Dog też był kręcony
    5dmkII częściowo - pewnie nasza Polska produkcja taneczna też była kręcona
    5dmkII)

    > Zgodzę się, że jest to
    > sposób wyrazu, ale żeby dla takiego jednego myka rezygnować ze
    > wszystkich zalet kamer, to przesada. Nie nazwałbym też tego zaletą,
    > bo jak spojrzysz tutaj na filmy kręcone półprofesjonalną kamerą HD

    pomyliłeś półki
    semi pro jest tutaj:
    http://www.sony.pl/biz/view/ShowProductCategory.acti
    on?site=biz_en_PL&category=HDCAMCamcorders

    a tutaj masz ceny
    http://www.dsvideo.tv/search.php?producttype=2&class
    ification=Sony%20HDCAM&condition=NEW

    > (akurat Sony, ale może być też Canon czy inna:
    > http://vimeo.com/channels/v1u#745950 ), którą możesz kupić już za
    > 2999$, to zauważysz, że lustrzanką z opcją filmów nie da rady takich
    > nakręcić w ogóle, nigdy.

    nigdy nie mów nigdy :)

    ostatnio kamerzysta zbladł gdy wyjął swoją kamerę a ja obok filmowałem 5d
    co prawda miał tylko XH A1 ale wg Twojej kategori jest to już semi pro
    niby w ciemnościach ten Canon jest super ach i och (na pewno lepszy o 1.5 ev
    od sony HVR-V1)
    a gdy on włączył kamere widział białe punkty w postaci żarówek i reszta
    czarna
    ja widziałem wszystko - i już na iso 3200, f2.8

    zobacz jaką sieke robi sony o której wspomniałeś
    http://produktdbimages0.slashcam.de/camcorder-tester
    gebnisse_testbilder_testbild_12_lux_19.jpg
    i już nic więcej z tej kamery nie wyciagniesz...
    a teraz popatrz sobie na nocne ujęcia z 5d...

    > Choćbyś założył najlepsze obiektywy za parę
    > tys. dolarów. Po prostu się nie da. Dlatego kamery są zbudowane
    > inaczej niż aparaty.

    piszesz o kamerach czy kamerkach kompaktowych?
    w kamerach obiektywy kosztują więcej niż parę tysięcy dolarów...

    > Więc skoro ja się silę, to Canon do tej pory też się silił, bo jego
    > kamery HD też mają sensory o przekątnej w okolicach 1/3 cala.

    a sony w podanych linkach daje 2/3" ciekawe dlaczego?
    pewnie są gorsi...
    i to wciąż nie są pro kamery... :)
    bo kamery pro mają .... uwaga... obraz 35mm - ciekawe dlaczego? :>

    to teraz mi jeszcze odpowiedz na pytanie dlaczego te "niby-profi" kamery
    mają przepustowość danych 25 MBit/s a 5dmkII 37 MBit/s

    ogólnie dyskusja nie ma sensu - Ty piszesz o kamerkach kompaktowych jakich
    używają videokręcioły ślubne

    5d to narzędzie dużo, dużo lepsze...

    zresztą - już w PL jest jeden ślubokręt który pracuje na 5d
    w hameryce czy w europie wielu, wielu więcej...

    BTW1: te nocne ujęcia z tej kamerki - co ulice filmuje - Ty te figury
    geometryczne nazywasz bokehem?
    czy w kamerze za 15k nikt nie może dać przesłony 8 listkowej??

    BTW2: wiesz dlaczego kamery ARRI kosztują 100-200k$ ??

    BTW3: popatrz sobie tutaj:
    http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=12&t=1200&si
    d=0993321c96887c1fad2f9ee2364ce2b0

    ja wracam do pracy :)
    nie odbieraj tego jako atak - po prostu kompletnie się z Tobą nie zgadzam...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk