  • Data: 2009-09-29 12:35:00
    Temat: Re: Nagrywanie filmów przez Canon EOS 7D
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Matt wrote:

    > A są już obiektywy, którymi można zmieniać zoom bez zmiany punktu
    > ostrości, albo w których można zmieniać ogniskową, albo w których
    > wygodnie można
    > zmieniać punkt ostrości (czyli obiektywy wideo na bagnecie
    > lustrzanki)?

    1. zoom jest wielokrotnie zbyteczny - w filmie się go nie używa
    ogólnie pracuje się na zasadzie 1 scena - 1 ogniskowa
    więc lepiej używać stałek - lepsza jakość...

    2. są obiektywy które podczas zmiany ogniskowej nie zmieniają ostrości
    ale że nie używam właściwie zoomów to nie powiem Ci jakie to dokładnie szkła
    jedyny zoom jaki posiadam to 17-35 tamrona i nie zmienia on odległosci
    ostrzenia przy zmianie ogniskowej

    3. do wygodnej zmiany ostrości są system FF (followfocus) wymyślone na
    potrzeby kamer filmowych
    systemy te używane są także z kamerami kompaktowymi a także obecnie z
    aparatami...

    oczywiście jeśli trzeba zmieniać ostrość w trakcie trwania sceny - bo w
    filmach raczej ustawia się ostrość manualnie i nie rusza się jej - robię się
    to bardzo rzadko...

    Czy korpus ma już wszystkie funkcje kamer? Bo jak patrzę
    > na specyfikację kamer HD, nawet tych za 10 tys.zł, to wydaje mi się,
    > że kilku podstawowych jeszcze nie ma.

    jakich dokładnie? fade in, fade out?

    > Może się mylę, proszę o
    > oświecenie. Może faktycznie wystarczy kupić korpus z opcją filmowania
    > HD, dokupić obiektyw wideo, grip, itp itd. i stworzyć kamerę
    > z wyższej półki za 100k$.

    takie mniej więcej są trendy - 10-15k i mamy kamere za 100k + szkła +
    osprzęt (pewnie kosztują więcej niż 100k)

    a teraz wejdź tutaj:
    http://www.red.com/store

    i zobacz sobie ceny które zszokowały świat filmowy
    bo z niedawnych 100k za kamere zeszli do 17k za kamere
    + osprzęt oczywiście...

    transfokator 18-50 - 6500$
    zestaw stałek - 19k$

    czyli mamy 50k za kamere + szkła