eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Data: 2023-07-07 19:11:27
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 7.07.2023 o 14:46, J.F pisze:
    > On Wed, 5 Jul 2023 20:59:55 +0200, Janusz wrote:
    >> W dniu 5.07.2023 o 19:06, J.F pisze:
    >>> On Wed, 5 Jul 2023 16:03:15 +0200, Janusz wrote:
    >>>> W dniu 4.07.2023 o 15:02, J.F pisze:
    >>>>> Kolejna sprawa - widzę, ze cos kombinują z propanem-butanem.
    >>>>> Nie wiem - mozna tak dobić, czy to proszenie sie o klopoty,
    >>>> Kłopoty, to w ogóle się nie nadaje do klimatyzacji samochodowej, jajk
    >>>> juz to są mieszanki R600 i R290, sprzedają gotowe w puszkach.
    >>>
    >>>
    >>> O cos takiego mi chodzilo - Gazozo
    >>> https://allegro.pl/oferta/czynnik-freon-zamiennik-za
    -r134a-polski-producent-12013556473]
    >> Tak
    >>
    >>> albo A/C To Go
    >>> https://akli.pl/zestaw-do-napelniania-klimatyzacji-s
    amochodowej-actogo-r-134a-4.html
    >> To to samo, pod różnymi nazwami ta mieszanka występuje.
    >>
    >>> Gdzie przestrzegaja przed propanem i izobutanem, a cos mi sie wydaje,
    >>> ze to tez jest p-b
    >> Nie.
    >
    > No to co to jest?

    Przecież wyżej napisałem R290 i R600.

    >
    >>> a p-b dlaczego sie "w ogole nie nadaje do klimy samochodowej"?
    >> Bo sam butan się nie nadaje, ma za wysoką temp skraplania i w parowniku
    >> zamiast gazu będzie ciecz.
    >
    > n-butan wrze w temperaturze -0.5C. To chyba wystarczy?
    >
    > isobutan w -12C. to tym bardziej wystarczy.
    Jakby tak było to butan byłby na liście f-gazów,
    ale widocznie ma tak *ujowe parametry że go nie ma zresztą
    masz sam poczytaj
    https://docplayer.pl/423321-Czynniki-chlodnicze-rapo
    rt.html
    i znajdź mi tam butan.


    >> Poza tym gazy nie powinny się nadmiernie rozwarstwiać, czyli one muszą
    >> razem współgrać że to tak nazwę, a w mieszance p-b butan 'gra' w
    >> zupełnie innej lidze.
    >
    > Hm. samochodom na LPG jakos nie przeszkadza.
    Ręce opadają, co ma wspólnego LPG czyli spalanie z klimatyzacją?


    > I jedyne "rozwarstwianie" to mogłoby byc przy parowaniu, ale nie wiem
    > czy w samochodowej klimie to problem - tam jakas niewielka ilosc
    > cieczy jest wpuszczana i cała paruje.
    > Poza tym są jeszcze azeotropy.
    Ano i ta mieszanka R290 i R600 podobna taka jest.

    >
    > I są one na liscie czynników chlodniczych, czyli chyba ktos stosuje.
    > W samochodzie problemem jest palnosc, no i być moze parametry
    Guzik prawda, palność jest problemem w pomieszczeniach zamkniętych, stąd
    są mieszanki mało albo prawie niepalne poczynając od R22 po R410.
    i dlatego nie wolno w domach stosować w PC R290 ze względu na ilość.
    Ale jest stosowany w ladach chłodniczych w sklepach o odpowiednie kubaturze.

    > klimatyzacji na R-134a, gdybyśmy chcieli użyc jako zastępnika czy do
    > dobicia.
    Tu chodzi o warstwę ozonową, fluorowe i chlorowe gazy ją niszczą,
    węglowodory nie,
    masz to w tym dokumencie co ci podlinkowałem.


    >
    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/napeln
    ianie-klimatyzacji-propanem-butanem-lpg-chlodzi-jest
    -tanie-ale-czy-warto/3qheq6s
    > https://motofocus.pl/producenci-czesci-i-dystrybutor
    zy/61600/dlaczego-propan-butan-lpg-nie-nadaje-sie-do
    -nabijania-klimatyzacji
    > https://nabijanie-klimatyzacji.pl/napelnianie-klimy-
    gazami-propan-butan/
    >
    > Można, nie można? Kto nie sprawdzi, ten sie nie dowie :-)
    Wszystko można tylko z lekka i ostrożna, ale to jest akurat zły pomysł,
    to że działa nie oznacza że działa dobrze.


    >
    >>> Zagrozenie pożarowe, czy cos innego nie pasuje?
    >> Tego gazu jest niewiele i szybko się ulatnia.
    >
    > Gorzej, jak po wypadku te pół litra sie zapali.
    > Szczególnie, jak najpierw troche odparuje ..
    Eee tam pleciesz, gorsze jest paliwo z pękniętego wężyka lejące się po
    gorącym silniku.


    >
    >>>> To nie o palność chodziło tylko o to że w razie pożaru i rozszczelnienia
    >>>> klimy
    >>>> spalający się 1234-syf tworzy chmurę fluoro-chlorową która jest gorsza
    >>>> od gazu bojowego. Kilka oddechów i nie masz płuc, dlatego nazywam go
    >>>> 1234-syf.
    >>>
    >>> A R-134 jest lepszy, bo sie nie pali, czy bo nie zawiera chloru?
    >>> Fluor zawiera, a to swinstwo jednak jest :-)
    >> Dlatego go zakazują w nowych autach, stąd ten cyrk a i do starych tylko
    >> gazownik je kupi, a te zamienniki są bez restrykcji, każdy może kupić.
    >
    > Zakazują, bo ma wysoki wspołczynnnik ocieplania.
    Taa ocieplenia.

    >
    > Ale skład bardzo podobny, wiec podejrzewam, ze syfienie podobne przy
    > spaleniu. Wegiel, wodór i fluor - chloru nie ma.
    No kiedy że nie.

    > Tylko ze R-134a uznawany jest za niepalny.
    W aucie bez znaczenia.


    > W samochodzie moze nie być wystarczające - palic sie bedzie co innego,
    > a klima bedzie popuszczac.
    Bosssze, skończ już piepszyć od rzeczy :)

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: