  • 71. Data: 2019-11-18 21:47:00
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2019 11:08:46 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    > A gdzie sugeruję coś takiego. Sugeruję tylko, że skoro ma pierwszeństwo,
    > to ma pierwszeństwo. Jakby ustawodawca chciał napisać, że ma
    > pierwszeństwo jak nic nie jedzie, to zwykle w takich sytuacjia używa się
    > zwrotu "obowiązany jest ustąpić pierwszeństwa".

    Ignorujac zapis o nie wtargiwaniu na jezdnie.

    Cala dyskusja z Toba...

  • 72. Data: 2019-11-18 21:49:22
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2019 12:08:02 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    > Tylko nie znaczy to że jak musisz zdjąć nogę z gazu, czy nawet zahamować
    > do zera to jest to bezpośrednio przed. A wielu kretynów naprawdę tak uważa.

    Tu na grupie? Nie zauwazylem takich.
    Chyba czytamy co innego...

  • 73. Data: 2019-11-18 21:54:55
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-18 o 12:40 -0800, s...@g...com napisał:

    > Stoja, nikt sie nie zatrzymal, nikt nie przepuscil. No dziki kraj. I
    > to wiekszosc biale twarze.
    >
    > No koniec swiata :)

    To zdaje się jest przejście z sygnalizacją świetlną, więc dlaczego
    ktokolwiek miałby przepuszczać?

    Tylko z jakichś tajemniczych dla mnie powodów ludzie wolą karkołomnie
    przełazić między samochodami zamiast wcisnąć guzik... Być może opis
    wyjaśnia co i jak, ale ja tego języka nie umiem odszyfrować.

    Mateusz

  • 74. Data: 2019-11-19 06:09:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2019 o 21:40, s...@g...com pisze:

    > Hehe, i cala narracja szreka w buty!
    > Stoja, nikt sie nie zatrzymal, nikt nie przepuscil. No dziki kraj. I to wiekszosc
    biale twarze.

    > No koniec swiata :)

    Jak już manipulujesz, to próbuj trochę subtelniej niż kurwizja. Kierowcy
    mieli zielone, więc ciężko od nich wymagać, żeby przepuszczali.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2019-11-19 06:10:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2019 o 21:49, s...@g...com pisze:

    > Tu na grupie? Nie zauwazylem takich.
    > Chyba czytamy co innego...

    Może masz w kaefie.

    --
    Shrek

  • 76. Data: 2019-11-19 06:14:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2019 o 21:47, s...@g...com pisze:

    > Ignorujac zapis o nie wtargiwaniu na jezdnie.
    >
    > Cala dyskusja z Toba...

    Nie ma zapisu o "wtargiwaniu". Jest o wchodzeniu bezpośrendnio przed
    pojazd. Przy czym przy każdym temacie okazuje się, że da się wejść na
    przykład bezpośednio przed pojazd jadący następnym pasem. O tym, że
    wielu uważa, że konieczność zdjęcia nogi z gazu to "wtargnięcie" to już
    nie nawet nie warto wspominać - koguta ci nie zacytuje, bo mam go w
    kaefie już. Jak spobie poczytasz, to jest nawet grupa debili, co uważa
    że pieszych trzeba rozganiać, bo przed przejściem nie wolno się
    zatrzymać - przepisu zabraniają - wymyśliłem to sobie?

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2019-11-19 07:05:07
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 19:43, J.F. pisze:

    > W Holandii ...

    > A za nimi czekaja wk* kierowcy :-)

    w UK nie widzę z tym problemu - ale ogólnie za dużo rowerów- poza
    ścisłym centrum, gdzie i tak ograniczenie do 30km/h- to nie ma
    druga rzecz, że często za skrzyżowaniem jest wydzielone miejsce do jazdy
    dla rowerów, więc kierowcom to za bardzo nie przeszkadza
    no i trzecia, najważniejsza chyba rzecz: naród nie znudził się staniem w
    kolejkach. Jedziesz autostradą i trzy pasy stoją - no to jedziesz
    następne 2 kilometry dwoma wolnymi - po czym okazuje się, że ci na tych
    3 pasach ustawili się tam, bo 2km dalej dwa pozostałe zjeżdżają w inną
    stronę - i tylko ci, którym się do pracy spieszy z nich korzystają ;)

    Lukasz

  • 78. Data: 2019-11-19 08:27:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2019 21:40:12 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Hehe, i cala narracja szreka w buty!
    > Stoja, nikt sie nie zatrzymal, nikt nie przepuscil. No dziki kraj. I to wiekszosc
    biale twarze.

    > No koniec swiata :)

    Ale na co dowodem ma byc ten filmik?
    Na jakieś otumanienie pieszych ze nie potrafią przycisku nacisnąć tylko stoją i
    czekają aż kierowca się zatrzyma pomimo tego ze ma zielone?

  • 79. Data: 2019-11-19 09:17:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 19, 2019 at 8:27:33 AM UTC+1, Kris wrote:

    > Ale na co dowodem ma byc ten filmik?
    > Na jakieś otumanienie pieszych ze nie potrafią przycisku nacisnąć tylko stoją i
    czekają aż kierowca się zatrzyma pomimo tego ze ma zielone?

    Raczej zdroworozsadkowe podejscie, czyli pieszy moze zaczekac 10-20sek, zwlaszcza gdy
    ma do przejscia 1-2 takie drogi, zamiast zatrzymywac kilkadziesiat samochodow (pewnie
    tez maja PJ ;) ), co jest mocno nieekologiczne i dla kierowcow upierdliwe, po
    przejezdzaja przez sporo przejsc...
    W sumie sam tak nieraz robie jak jest maly ruch, choc u nas to nielegalne :(, ja
    przechodze szybciej, nikt bez sensu nie stoi...
    Jak duzy ruch, ktos niepelnosprawny przechodzi itp to sie naciska...

  • 80. Data: 2019-11-19 13:34:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-17 o 13:30, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Zgadza się, za to piesi łażą gdzie chcą i nikt co do zasady nie ma z tym
    > problemu, nie tąbi na nich i nie mandatuje.
    >
    > Kiedyś niemiec co był w delegacji putał mnie czy to prawda, że u nas
    > pieszych mandatują, czy sobie z niego polacy jaja robią. Powiedziałem,
    > że mandatują. Następnego dnia o 3 w nocy odwoziłem go z zamkniętego
    > centrum handlowego. Reszta ekipy szła na piechotę do samochodów. Jak ich
    > mijaliśmy to policja właśnie wypisywała 11 mandatów za chodzenie o 3 w
    > nocy na drodze dojazdowej do zamkniętego centrum handlowego. Pewnie
    > sobie pomyślał, że to jednak dziki kraj...

    Swego czasu w Kolonii o 6 rano w niedzielę widziałem jak tubylcy
    grzecznie czekali na zielone na przejściu ulicznym. Ulica miała ze 4 m
    szerokości i o tej porze ruchu tam nie było wcale - to zresztą była
    chyba tylko uliczka na postój taksówek... :-)
    T.