  • 171. Data: 2019-11-30 11:49:25
    Temat: Re: Na "za. Zielone światło.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    news:5de2375e$0$551$65785112@news.neostrada.pl...

    > U nas i tak jak nacisniesz to włączy się w następnej fazie i wszyscy
    > przejdą na czerwonym;)
    >
    > --
    > Shrek

    To zależy od programu.

    W mojej okolicy zielone światło dla pieszego zapala się
    z 5 sekundowym opóźnieniem po naciśnięciu przycisku, za wyjątkiem
    gdy niedawno paliło się zielone swiatło dla pieszego.

  • 172. Data: 2019-11-30 14:10:28
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 09:33, Shrek pisze:

    > Jest to jakiś argument... U nas i tak jak nacisniesz to włączy się w
    > następnej fazie i wszyscy przejdą na czerwonym;)

    tutaj też trzeba zaczekać- dlatego czujki pilnują aby nie włączać
    czerwonego dla aut niepotrzebnie
    Z drugiej strony tak teraz pomyślałem - moje dzieci często idą przodem i
    czekają na nas przy przejściu - bez sensu by było gdyby automatycznie
    zapalały czerwone dla aut

    Lukasz

  • 173. Data: 2019-11-30 14:30:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Generalnie ludzie uważają. Nie uważa jakas niewielka miłość i to z tych nierozwaznych
    bierze się 285 trupów na przejsciach. Trzeba wziąć pod uwagę że Polska to stosunkowo
    duże państwo. Codziennie jezdzi w nim jakieś 20 milionow samochodów i chodzi piechota
    prawie 38 milionow ludzi. Rozpatrując w takich kategoriach 285 rocznie zabitych na
    przejsciach to niewielka ilość. Jesli by zmniejszyć ilość przejść to proporcjonalnie
    spadła by ilość zabitych na przejsciach. W zeszłym roku dwa razy więcej się utopilo
    niz zginęło na przejsciach. Nikt im nie pomagał, nikt łódkami na nich nie wpływał.
    Może w dzisiejszych warunkach nie da się zrobić żeby na przejsciach ginęło mniej.
    Pozyjemy zobaczymy czy po zmianach niekorzystnych dla kierowców liczba zabitych
    spadnie o polowe.

  • 174. Data: 2019-11-30 14:35:02
    Temat: Re: Na "zachodzie".
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.11.2019 o 01:03, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ty potrafisz, ale wielu nie potrafi i wtargnie na jezdnię.

    bo się tego nie uczą. Teraz dzieciom mówi się 'możesz przejść jak jest
    zielone', nikt nie wie jak się zachowywać gdy w pobliżu jest pojazd.
    Ja byłem w szoku, gdy na początku pobytu w UK zauważyłem, że 5-letnie
    dziecko idąc chodnikiem, zatrzymuje się gdy zaczynam ruszać na podwórku,
    5m od wyjazdu (i to nie był jeden przypadek)
    W Polsce pieszy ma pierwszeństwo na przejściu więc pieszy nie zwraca
    uwagi na samochody (w UK też pieszy ma pierwszeństwo, ale podejście
    zupełnie inne)

    > Już teraz wtargują, chociaż jest to zabronione.

    można wprowadzać coraz więcej zakazów/nakazów i liczyć na to, że to
    pomoże, lub liczyć na logikę pieszych i kierowców (ale wtedy wpływy do
    budżetu z tytułu mandatów na pewno spadną, więc lepiej uznać że w Polsce
    żyją idioci i inaczej się nie da)

    Lukasz

  • 175. Data: 2019-11-30 15:49:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 14:35, ddddddddddddd pisze:

    > bo się tego nie uczą. Teraz dzieciom mówi się 'możesz przejść jak jest
    > zielone', nikt nie wie jak się zachowywać gdy w pobliżu jest pojazd.

    To akurat powtarzany mit. Uczą (podobno poza Krakowem;).

    --
    Shrek