  • 1. Data: 2019-11-15 18:02:12
    Temat: dwa aku + odpalanie - odwrotnie.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    witam. toz ze mozna odpalic auto z padnietym aku, targajac do auta inny aku,
    dobry + kable, to jest oczywiste...
    ale nie wiem czy akcja ta zadziala w druga strone...
    mam auto na chodzie + drugi aku , slabiutki.
    czy jak taki aku podepne kablami do tego w aucie, zdrowego, to on sie
    podladuje?
    thx

  • 2. Data: 2019-11-15 18:17:30
    Temat: Re: dwa aku + odpalanie - odwrotnie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mam auto na chodzie + drugi aku , slabiutki.
    >czy jak taki aku podepne kablami do tego w aucie, zdrowego, to on sie

    Podladuje, ale powolutku.
    Pare godzin by trzeba do pelnego naladowania, ale po 5-10 minutach
    powinien sie naladowac na tyle, zeby auto odpalic.
    Tylko potem znow trzeba by pare godzin jezdzic, zeby naladowac do
    pelna ... wiec chyba lepiej zaniesc pod prostownik.

    J.

  • 3. Data: 2019-11-15 20:05:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podladuje, ale powolutku.
    szybciej niż na prostowniku (na większości) - masz prąd stały a nie połówki

    > Pare godzin by trzeba do pelnego naladowania, ale po 5-10 minutach
    > powinien sie naladowac na tyle, zeby auto odpalic.
    Jeśli zdrowy aku to 1-2 minuty wystarczą, ale jak zimny silnik i mróz to
    i 10 minut może być mało jak słabszy aku.

    > Tylko potem znow trzeba by pare godzin jezdzic, zeby naladowac do pelna
    > ... wiec chyba lepiej zaniesc pod prostownik.

    kupiłem trzeci lidlowski (taki za 60pln) - najlepsze:) po drugim
    padniętym okazało się, że jednak nie są całkowicie wodoodporne
    (pracowały na deszczu i śniegu cały rok - czasami stojąc w kałuży:))))

  • 4. Data: 2019-11-15 20:53:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-15 o 18:17, J.F. pisze:

    > Podladuje, ale powolutku.

    Ależ, pierdoliszsz.

    > Pare godzin by trzeba do pelnego naladowania, ale po 5-10 minutach
    > powinien sie naladowac na tyle, zeby auto odpalic.
    No to się zdecyduj gdzie kłamolisz.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2019-11-15 21:03:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szybciej niż na prostowniku, przynajmniej na większości, bo na typowym tanim
    prostowniku nie da się pociągnąć niego pradu w granicach 50-100A. To czy prostownik
    z jedną dioda, dwoma, czterema czy sześcioma nie ma znaczenia.

  • 6. Data: 2019-11-15 21:30:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    z jedną dioda, dwoma, czterema czy sześcioma nie ma znaczenia.

    ale niektóre prostowniki mogą ci pacnąć wyższe znacznie napięcie
    szczytowe i wykorzystać maksymalny prąd. Ma to znaczenie przy totalnych
    padakach.

  • 7. Data: 2019-11-15 22:04:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-15 18:02, abn140 wrote:
> [...]
    > mam auto na chodzie + drugi aku , slabiutki.
    > czy jak taki aku podepne kablami do tego w aucie, zdrowego, to on sie

    Zależy od jakości kabli

  • 8. Data: 2019-11-15 23:37:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Współczesny prostownik do ladowania akumulatorów rozruchowych to źródło napięciowe.
    Nie ma w nim opcji, z wyjatkiem ladowania AGMow przy których można ciut podnieść
    napiecie prostownika, takiego podniesienia napięcia zeby prad byl większy. Taki
    prostownik ma przez producenta ustawione na stale napiecie na wyjsciu. Prad jaki może
    dostarczyć zależy tylko od mocy transformatora. I do tej mocy dobrane jest
    ograniczenie pradu maksymalnego. Praktycznie wszyskie współczesne prostowniki do
    ladowania akumulatorow maja transformatory elektroniczne. Prostownik jest jedno
    diodowy, tzn prostownik jednopolowkowy.

  • 9. Data: 2019-11-16 09:32:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-15 23:37, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    ladowania akumulatorow maja transformatory elektroniczne. Prostownik jest jedno

    Ile prostowników zbadałeś? Wymieniaj.

  • 10. Data: 2019-11-16 09:50:17
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-15 21:03, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    z jedną dioda, dwoma, czterema czy sześcioma nie ma znaczenia.

    100A ciągłego prądu na cieniutkim druciku "rozruchowym"?