  • 31. Data: 2019-11-17 14:05:23
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-11-17 12:04, J.F. wrote:

    > A tu masz male niemieckie miasteczko na przedmiesciach Drezna
    > https://goo.gl/maps/DYipDfovL8AHNLH1A
    >
    > licz przejscia.

    No właśnie tak to mniej więcej wygląda jak w miejscu, które linkowałeś.
    Przejść w naszym rozumieniu po prostu nie ma.
    Na tym linku jest akurat sporo strefy 30. Tam gdzie się poruszałem było
    dużo mniej. Właściwie jakieś 300-400 metrów ścisłego centrum się
    zdarzało. Ale przejść i tak nie było.

    No tutaj są takie brody ze światłami:

    https://www.google.com/maps/@49.4363694,11.0636587,3
    a,75y,302.64h,82.26t/data=!3m9!1e1!3m7!1s-zXySruQfZb
    Zxuq6eWW1HA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i35

    Zauważcie, że nie ma żadnych znaków oznaczających jakiekolwiek przejście.
    Są też takie bez świateł (w sensie, że są tylko linie). Również nie ma
    żadnych znaków pionowych ani jakichkolwiek innych.
    Są też takie bez niczego - jedynie obniżony chodnik żeby dało się
    łatwiej przejść czy przejechać.

    A tu na wprost taki brodzik. Widać, że miejsce przeznaczone do
    przechodzenia, ale przejścia nie ma.

    https://www.google.com/maps/@49.4351456,11.0597857,3
    a,75y,67.43h,85.34t/data=!3m9!1e1!3m7!1sS2XOSVpeufT5
    39NRxFmtQA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i35

    Tutaj trochę inaczej:

    https://www.google.com/maps/@49.4348072,11.0580193,3
    a,75y,201.73h,86.54t/data=!3m9!1e1!3m7!1s6Cv8el1dcS6
    NLNNIgB9VoA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i35

    https://www.google.com/maps/@48.1229544,11.6682852,3
    a,75y,342.79h,85.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sg729djEE3Cj
    6eLMolJbtvA!2e0!7i13312!8i6656

    Konia z rzędem temu, który znajdzie przejście w naszym rozumieniu (czyli
    zebra + znak ostrzegawczy + znak informacyjny). Nie mówię, że nie ma.
    Są. Ale to prawdziwe rarytasy. Zresztą wystarczy "pochodzić" tam gdzie
    jest Google Maps i samemu sprawdzić jak kto nie wierzy.

    --
    mk4

  • 32. Data: 2019-11-17 14:18:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 14:03, J.F. pisze:

    > Polowa twierdzi to odnosnie wchodzenia na przejscie.
    > Pierwszenstwa pieszego juz na przejsciu to raczej nikt nie neguje, w
    > teorii, bo w praktyce to jak widac.

    Dokładnie to posługują się figurą retoryczną zwaną "robieniem kurwy z
    logiki". Znaczy mają pierwszeństwo, ale nie mają prawa z niego
    skorzystać - czyli jak masz pierwszeństwo to wtargnąłeś, więc tak jakby
    nie masz pierwszeństwa. Nie poradzisz, widać muszą wymrzeć dwa pokolenia.

    > A taki zachodni Europejczyk, jak juz wejdzie na jeden pas ruchu na
    > jezdni, to samochody z przeciwka sie zatrzymaja, zeby go przepuscic,
    > czy to on sie musi zatrzymac i przepuscic ?

    A jak myślisz?

    > To ci kiedys podsylalem
    > https://www.youtube.com/watch?v=BaYeMPgg5sY

    No i?

    > Ile w tym prawa to nie wiem - widac, ze piesi laza jak chca, ale
    > wiedza, ze zle czynia :-)

    Podejrzewam, że kierownikowi z przygazówkami miejscowi przypieliby łatkę
    buraka.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2019-11-17 14:21:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 14:05, mk4 pisze:

> [...]
    > żadnych znaków pionowych ani jakichkolwiek innych.
    > Są też takie bez niczego - jedynie obniżony chodnik żeby dało się

    Po prostu tam się każdy pieszego spodziewa w każdym miejscu. Naszych
    mistrzów zaskakuje obecność pieszego na doskonale oznakowanym przejściu
    przed którym zatrzymał się inny pojazd...

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2019-11-17 14:27:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 13:53, J.F. pisze:

    > Pytanie tylko, czy to sluza na to, aby rowerzysta mogl w lewo, pardon
    > - tam w prawo skrecic, czy zeby faktycznie startowal przed samochodami
    > ... bo to zawalu godne :-)

    Z rysunku wynika, że ze środkowego jedziesz na wprost. No ale to lewacki
    serwis:)

    https://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/active,3
    023/pierwsza-sluza-rowerowa-w-warszawie-jak-z-niej-k
    orzystac,181924,1,1.html

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2019-11-17 14:38:59
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-11-17 14:21, Shrek wrote:

    > Po prostu tam się każdy pieszego spodziewa w każdym miejscu. Naszych
    > mistrzów zaskakuje obecność pieszego na doskonale oznakowanym przejściu
    > przed którym zatrzymał się inny pojazd...

    Gadaj zdrów. Piesi najczęściej grzecznie czekają aż można będzie
    przejść. Na tych brodach kierowcy też raczej się nie zatrzymują - bo nie
    maja takiego obowiązku.

    No i powtórzę jeszcze raz - tam się nie czujesz zaskoczony bo nie ma
    takich wynaturzeń jak u nas - że przejścia są jedno po drugim. Po prostu
    nie ma i już.
    Inna sprawa, że czasem przez całkiem ruchliwą drogę nie ma przejścia
    przez naprawdę dość długi odcinek. No i z tym też nie mają problemu. Nie
    to co u nas. Postawią nowy budynek i że jest wyjście z budynku to od
    razu jeb - przejście. Jak widać można inaczej.

    Nie rozumiem też po co chcesz na sile zaklinać rzeczywistość, że jest
    inaczej niż jest. Rozumiem, ze może Ci się to nie podobać bo nie bardzo
    pasuje do krucjaty, którą tu powadzisz (moim zdaniem zresztą
    krótkowzrocznej i mocno nieprzemyślanej). Ale jest jak jest i nie
    zaprzeczajmy faktom.

    http://www.brd24.pl/infrastruktura/piesi-maja-pierws
    zenstwo-pasami-zawsze-maja-zebry-zrobili-niemcy/

    Właściwie jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. A mianowicie te przejścia
    (brody) z sygnalizacją (jak to ostatnie zdjęcie w artykule).
    Nie ma tam oczywiście żadnego znaku pionowego, że jest jakieś przejście.
    Jest sygnalizacja i dopóki działa to sprawa jest jasna.

    Jednak zastanawia mnie jak do tego podejść, gdy ta sygnalizacja nie
    działa (jakoś nie spotkałem, żeby nie działała) z jakiegoś powodu.
    Podejrzewam, że ze względu na brak jakichkolwiek oznaczeń pionowych
    takie miejsce zmienia się w twór, gdzie pieszy pierwszeństwa nie ma i
    jak się to mówi - musi uważać.

    --
    mk4

  • 36. Data: 2019-11-17 15:02:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 14:38, mk4 pisze:

    > Gadaj zdrów.

    No niestety. Można gadać, a nawet jak ktoś skosi pieszego omijając
    pojazd który się zatrzymał w celu przepuszczenia pieszego, to na 100%
    zjawi się ktoś, kto będzie się doszukiwał winy pieszego jak i drugiego
    kierowcy, I dopóki tak będzie, to niestety będą trupy.

    > No i powtórzę jeszcze raz - tam się nie czujesz zaskoczony bo nie ma
    > takich wynaturzeń jak u nas - że przejścia są jedno po drugim. Po prostu
    > nie ma i już.

    Tam piesi są wszędzie. Po prostu łażą wszędzie i ich widok nikogo nie
    dziwi. U nas dziwi pieszy na przejściu dla pieszych. Na tym można
    porównania zakończyć.

    > Nie rozumiem też po co chcesz na sile zaklinać rzeczywistość, że jest
    > inaczej niż jest.

    A gdzie zaklinam?

    > Rozumiem, ze może Ci się to nie podobać bo nie bardzo
    > pasuje do krucjaty, którą tu powadzisz (moim zdaniem zresztą
    > krótkowzrocznej i mocno nieprzemyślanej). Ale jest jak jest i nie
    > zaprzeczajmy faktom.

    Ale jakim konkretnie faktom zaprzeczam?

> [...]
    > Podejrzewam, że ze względu na brak jakichkolwiek oznaczeń pionowych
    > takie miejsce zmienia się w twór, gdzie pieszy pierwszeństwa nie ma i

    Na dwoje babka wróżyła. Może u nich nie jest wymagane oznakowanie pionowe?

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2019-11-17 15:04:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-11-17 o 13:30, Shrek pisze:

    > Dokładnie tak jest - czyli jak widzisz "przejścia dla pieszych" w
    > rozumieniu "naszych kierowców" (czyli może przejść jak nic nie jedzie)
    > są po prostu w każdym punkcie, gdzie pieszemu przyjdzie do głowy przejść,

    To, że mogą przechodzić poza przejściami dla pieszych nie oznacza, że to
    są "przejścia dla pieszych" w rozumieniu "naszych kierowców". Poza
    wyznaczonymi przejściami piesi są gośćmi na jezdni, uważają gdzie łażą i
    w razie potrącenia/wypadku, to oni są winnymi.

    > Podejrzewam, że wręcz przeciwnie - skoro w mieście jest mało przejść, to
    > za miatem nie ma wogóle i łazi się gdzie chce.

    No nie bardzo, bo po różnego rodzaju autostradach, "landsztrasach" czy
    obwodnicach piesi nie łażą. Nie wiem tylko czy zabraniają tego ichne
    przepisy, czy to instynkt samozachowawczy? Pieszych w takich miejscach,
    w każdym razie, nie spotkałem.

    > Zgadza się, za to piesi łażą gdzie chcą i nikt co do zasady nie ma z tym
    > problemu, nie tąbi na nich i nie mandatuje.

    Ale u nas też możesz przechodzić przez jezdnię(z pewnymi wyjątkami),
    jeżeli do najbliższego skrzyżowania jest więcej niż 100 metrów. Nie wiem
    jak z trąbieniem, ale chyba mandatów policja za to nie wypisuje?

  • 38. Data: 2019-11-17 15:08:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2019 13:05:23 +0000, mk4 napisał(a):
    > On 2019-11-17 12:04, J.F. wrote:
    [...]
    > No tutaj są takie brody ze światłami:
    > https://www.google.com/maps/@49.4363694,11.0636587,3
    a,75y,302.64h,82.26t/data=!3m9!1e1!3m7!1s-zXySruQfZb
    Zxuq6eWW1HA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i35

    Nie wiem czemu nazywasz to brodem.

> [...]
    > żadnych znaków pionowych ani jakichkolwiek innych.
    > Są też takie bez niczego - jedynie obniżony chodnik żeby dało się

    Rzeklbym, ze normalne przejscie ze swiatlami.
    Ale ... z jakis powodow nie chcieli namalowac zebry.

    Czyzby na wypadek wylaczenia swiatel ?

> [...]
    a,75y,67.43h,85.34t/data=!3m9!1e1!3m7!1sS2XOSVpeufT5
    39NRxFmtQA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i35

    O, to jest znakomity przyklad na pierwszenstwo pieszego :-)
    Ale niemcy wiadomo - "Autofahrer Nation" :-)

    > Tutaj trochę inaczej:
    > https://www.google.com/maps/@49.4348072,11.0580193,3
    a,75y,201.73h,86.54t/data=!3m9!1e1!3m7!1s6Cv8el1dcS6
    NLNNIgB9VoA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i35

    Ale to dla rowerow ... i cholera wie, jakie tam przepisy.
    Po nocy moze byc trudno zauwazyc ...

    > https://www.google.com/maps/@48.1229544,11.6682852,3
    a,75y,342.79h,85.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sg729djEE3Cj
    6eLMolJbtvA!2e0!7i13312!8i6656

    Tez piekne.

> [...]
    > Są. Ale to prawdziwe rarytasy. Zresztą wystarczy "pochodzić" tam gdzie
    > jest Google Maps i samemu sprawdzić jak kto nie wierzy.

    No wlasnie problem w tym, ze Niemcy dopiero od niedawna maja Street
    View. Ale tych kilkanascie miast ma, i wystarcza, zeby sie przekonac.

    J.

  • 39. Data: 2019-11-17 15:18:13
    Od: p...@g...com

    --Naszych mistrzów zaskakuje obecność pieszego na doskonale oznakowanym przejściu
    przed którym zatrzymał się inny pojazd

    Cwokiem każdy być może choć rozumiem że wrzask się podniósł bo ich coraz częściej do
    pierdla pakują ;-)

  • 40. Data: 2019-11-17 15:19:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-11-17 o 15:08, J.F. pisze:

    > No wlasnie problem w tym, ze Niemcy dopiero od niedawna maja Street
    > View. Ale tych kilkanascie miast ma, i wystarcza, zeby sie przekonac.

    Odwrotnie. Niemcy od kilkunastu lat nie mają street wiev, zabroniło tego
    jakieś ichne rodo-srodo czy inna ochrona wizerunku. Pozwoli jednak
    googlom pozostawić starszy podgląd w kilku czy kilkunastu większych
    miastach.