    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Date: Sun, 17 Nov 2019 13:38:59 +0000

    On 2019-11-17 14:21, Shrek wrote:

    > Po prostu tam się każdy pieszego spodziewa w każdym miejscu. Naszych
    > mistrzów zaskakuje obecność pieszego na doskonale oznakowanym przejściu
    > przed którym zatrzymał się inny pojazd...

    Gadaj zdrów. Piesi najczęściej grzecznie czekają aż można będzie
    przejść. Na tych brodach kierowcy też raczej się nie zatrzymują - bo nie
    maja takiego obowiązku.

    No i powtórzę jeszcze raz - tam się nie czujesz zaskoczony bo nie ma
    takich wynaturzeń jak u nas - że przejścia są jedno po drugim. Po prostu
    nie ma i już.
    Inna sprawa, że czasem przez całkiem ruchliwą drogę nie ma przejścia
    przez naprawdę dość długi odcinek. No i z tym też nie mają problemu. Nie
    to co u nas. Postawią nowy budynek i że jest wyjście z budynku to od
    razu jeb - przejście. Jak widać można inaczej.

    Nie rozumiem też po co chcesz na sile zaklinać rzeczywistość, że jest
    inaczej niż jest. Rozumiem, ze może Ci się to nie podobać bo nie bardzo
    pasuje do krucjaty, którą tu powadzisz (moim zdaniem zresztą
    krótkowzrocznej i mocno nieprzemyślanej). Ale jest jak jest i nie
    zaprzeczajmy faktom.

    http://www.brd24.pl/infrastruktura/piesi-maja-pierws
    zenstwo-pasami-zawsze-maja-zebry-zrobili-niemcy/

    Właściwie jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. A mianowicie te przejścia
    (brody) z sygnalizacją (jak to ostatnie zdjęcie w artykule).
    Nie ma tam oczywiście żadnego znaku pionowego, że jest jakieś przejście.
    Jest sygnalizacja i dopóki działa to sprawa jest jasna.

    Jednak zastanawia mnie jak do tego podejść, gdy ta sygnalizacja nie
    działa (jakoś nie spotkałem, żeby nie działała) z jakiegoś powodu.
    Podejrzewam, że ze względu na brak jakichkolwiek oznaczeń pionowych
    takie miejsce zmienia się w twór, gdzie pieszy pierwszeństwa nie ma i
    jak się to mówi - musi uważać.

    --
    mk4