  • 91. Data: 2019-11-20 18:22:10
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 5:27:44 PM UTC+1, s...@g...com wrote:

    > I dodatkowo.
    > Jakby piesi chcieli to juz to maja. Nie musza niczym machac, sygnalizowac.
    > Starczy zeby staneli na asfalcie. Weszli na pierwsze 30cm przejscia.

    tylko przy okazji lamia zakaz zatrzymywania sie na przejsciu...

  • 92. Data: 2019-11-20 18:41:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2019 o 18:21, Shrek pisze:

> [...]

    Dobra - żeby nie było - odpuśmy na chwilę te Niemcy i powiedz co takiego
    powoduje, że w Czechach ginie dwa razy mniej pieszych na milion osób na
    przejściach - masz cały kraj w street view - napieraj. Słowacja też jest
    ciekawa - widać że skoro prośba nie działa to wzięcie za mordę też jest
    rozwiązaniem.

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2019-11-20 18:42:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2019 o 18:22, WS pisze:

    > tylko przy okazji lamia zakaz zatrzymywania sie na przejsciu...

    Ty tak na poważnie, czy jesteś kolejnym wcieleniem kogutka, któremu z
    kolei PoRD zabrania zatrzymać się przed przejściem?

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2019-11-20 18:48:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 6:42:59 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Ty tak na poważnie, czy jesteś kolejnym wcieleniem kogutka, któremu z
    > kolei PoRD zabrania zatrzymać się przed przejściem?

    oczywiscie, ze powaznie, takie wejscie "jedna noga" na pasy jest mocno naciagane z
    punktu widzenia PoRD- jesli nie idzie, to znaczy, ze nie ma mozliwosci, czyli wlazi
    "bezposrednio przed"..., a jak celowo sie zatrzymuje, to:

    Rozdział 2 Ruch pieszyc
    Art.14.Zabrania się
    3)zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas
    przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;

  • 95. Data: 2019-11-20 19:28:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2019 o 18:48, WS pisze:

    > oczywiscie, ze powaznie, takie wejscie "jedna noga" na pasy jest mocno naciagane z
    punktu widzenia PoRD- jesli nie idzie, to znaczy, ze nie ma mozliwosci, czyli wlazi
    "bezposrednio przed"...,

    Nieprawda - wchodzę na przejście 50 metrów przed samochodem, czyli
    spokojnie koleś wyhamuje.

    > Rozdział 2 Ruch pieszyc
    > Art.14.Zabrania się
    > 3)zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas
    przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;

    no, ale nie hamuje - znaczy nie wolno mi się zatrzymać i spierdalać w
    druga stronę, bo pord zakazuje zatrzymywania się na przejściu i biegania...

    Powiedz, że żartujesz, bo mnie już naprawdę wasze teorie przerażają.
    --
    Shrek

  • 96. Data: 2019-11-20 19:38:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 7:28:19 PM UTC+1, Shrek wrote:

> [...]
    > druga stronę, bo pord zakazuje zatrzymywania się na przejściu i biegania...
    >
    > Powiedz, że żartujesz, bo mnie już naprawdę wasze teorie przerażają.

    Nie, Twoj przyklad nie ma zwiazku z rzeczywistoscia. Piesi stosuja taka metode w
    calkowicie innej sytuacji: jedzie sznur samochodow, nie ma za bardzo jak przejsc... a
    to se postawie noge na pasach => musza sie zatrzymac, bo wlasnie uzyskalem
    pierwszenstwo ;)
    To jest wg mnie naginanie przepisow/powod do ukarania pieszego mandatem

    Jesli pieszy wejdzie w bezpiecznej odleglosci, a kierowca go oleje, nie zwolni, nie
    zatrzyma sie to oczywiscie pieszy ma prawo (a nawet obowiazek) uniknac wypadku za
    wszelka cene i wtedy moze robic co uwaza za stosowne: zatrzymac sie, zawrocic,
    przebiec...

  • 97. Data: 2019-11-20 19:45:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2019 o 19:38, WS pisze:

> [...]
    to se postawie noge na pasach => musza sie zatrzymac, bo wlasnie uzyskalem

    No i gdzie tu bezprawie pieszego? Wszedł, ma pierwszeństwo ale kierowca
    nie zamierza go puścić, więc niewpierdolenie się pod jadący pojazd
    podpada chyba pod "uzasadnioną przyczynę"?

    Macie coraz ciekawsze argumenty...

    > To jest wg mnie naginanie przepisow/powod do ukarania pieszego mandatem

    Tylko się nie spoć.

> [...]
    wszelka cene i wtedy moze robic co uwaza za stosowne: zatrzymac sie, zawrocic,

    To wolno się zatrzymywać i biegać czy nie? Bo coś się plączesz.

    --
    Shrek

  • 98. Data: 2019-11-20 19:51:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 20, 2019 at 7:45:39 PM UTC+1, Shrek wrote:

> [...]
    to se postawie noge na pasach => musza sie zatrzymac, bo wlasnie uzyskalem

    e.. juz mi sie nie chce EOT z mojej strony. Przeciez napisalem wczesniej: to "slynne"
    wtargniecie bezposrednio przed jadacy pojazd

  • 99. Data: 2019-11-20 19:53:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2019 o 19:51, WS pisze:

    > e.. juz mi sie nie chce EOT z mojej strony. Przeciez napisalem wczesniej: to
    "slynne" wtargniecie bezposrednio przed jadacy pojazd

    To jak wtargnął przed pojazd jak nie przed pojazd, tylko obok?

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2019-11-20 21:00:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
> [...]
    > oznaczone przejścia dla pieszych) to niech i sobie pieszy ma pierwszeństwo
    > z 5 metrów od tego przejścia. Zresztą wtedy jest to tak egzotyczne
    > miejsce, ze nie sposób go przeoczyć ani nie zwolnić, żeby chociaż
    > popatrzeć. No do diabła - można - można!
    > No ale u nas oczywiście naćkane zebr co 100m i jeszcze pożyteczni idioci
    > chcący pozwolić łazęgom na wszystko. Tu właśnie widać tą gówno prawdę
    > serwowaną przez tych co to kitują, że na zachodzie to pieszy ma
    > pierwszeństwo na przejściu. No może i ma - tylko tych przejść nie ma.

    U nas takie debilne pomysły oznaczają paraliż ruchu na jezdni. Odcinek 1 km
    to 10 zatrzymań gdy nie jedziemy w grupie pojazdów tylko sami. W grupie jest
    gorzej. Jeśli każdy będzie zatrzymywał się na widok byle pieszego na
    chodniku a piesi włażą pojedyńczo i w odstępach a nie w zorganizowanych
    grupach to takich zatrzymań może być 10 x liczba aut. Ogromna strata czasu i
    strata pieniędzy. Orlen za mało zarabia? A może piesi tylko sobie gadają w
    pobliżu przejścia?
    U nas pieszy na przejściu pierwszeństwo już ma i nie ma zgody na przywileje.
    Nie ma zgody na święte krowy które już na bezczelnego z gałami w smartfonach
    będą wparowywać na jezdnie, bo za wszystko beknie kierowca! Przypadek
    Cimoszewicza czy Najsztuba lub debila na Bielanach nie może uderzać we
    wszystkich kierowców. Każda zmiana przepisów zawsze jest na gorsze i zawsze
    bije w kierowców. Pożyteczni idioci to eufemizm.

    neelix