  • 161. Data: 2019-11-27 06:28:07
    Temat: Re: Na "za. Rowerzysta.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2019 o 00:05, j...@i...pl pisze:

    > Napisz to na dowolnej grupie czy forum rowr=erowym. Już tam Ciebie
    > odpowiednio naprostują.

    I będą mieli rację - przepis o pierwszeństwie rowerzysty na przejściu
    jest przepisem szczególnym wobec zasad ogólnych.

    --
    Shrek

  • 162. Data: 2019-11-27 14:35:34
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > I będą mieli rację - przepis o pierwszeństwie rowerzysty na przejściu jest
    > przepisem szczególnym wobec zasad ogólnych.
    >
    > --
    > Shrek

    Nie było pisane o pierwszeństwie rowerzysty na przejeździe.

    Czytaj uważniej.

  • 163. Data: 2019-11-28 07:10:37
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.11.2019 o 16:10, Shrek pisze:

    > A skąd "przejście" wie, że pieszy przeszedł wcześniej?

    jakieś czujniki patrzące na przejście ma

    Lukasz

  • 164. Data: 2019-11-28 17:43:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2019 o 07:10, ddddddddddddd pisze:

    > jakieś czujniki patrzące na przejście ma

    To w sumie po co przycisk?

    --
    Shrek

  • 165. Data: 2019-11-29 06:55:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.11.2019 o 16:43, Shrek pisze:

    > To w sumie po co przycisk?

    przycisku używają (przeważnie) dzieci, starcy, lub wszyscy gdy jest
    większy ruch; gdy ruchu większego nie ma, piesi przechodzą bez wciskania
    przycisku (nawet jeśli muszą kilka/kilkanaście sekund poczekać) i auta
    mają stałe zielone.

    Lukasz

  • 166. Data: 2019-11-29 11:44:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-11-27 o 14:35, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie było pisane o pierwszeństwie rowerzysty na przejeździe.

    Pozwolisz, że cię zacytuję:

    "rowerzysta ma pierwszeństwo wjazdu na przejazd tylko wtedy"

    --
    Liwiusz

  • 167. Data: 2019-11-29 17:37:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2019 o 06:55, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > większy ruch; gdy ruchu większego nie ma, piesi przechodzą bez wciskania
    > przycisku (nawet jeśli muszą kilka/kilkanaście sekund poczekać) i auta

    No ale w sumie dopóki są piesi, to zapalenie zielonego dla nich jest
    uzasadnione.

    --
    Shrek

  • 168. Data: 2019-11-29 19:38:05
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > Pozwolisz, że cię zacytuję:
    >
    > "rowerzysta ma pierwszeństwo wjazdu na przejazd tylko wtedy"
    >
    > --
    > Liwiusz

    Shrek pisał o rowerzyście na przejeździe.
    Ja pisałem o rowerzyście przed przejazdem.

  • 169. Data: 2019-11-30 10:18:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.11.2019 o 16:37, Shrek pisze:

    > No ale w sumie dopóki są piesi, to zapalenie zielonego dla nich jest
    > uzasadnione.

    widocznie nie jest - czasem są Kogutki które chcą pogadać a nie
    przechodzić, poza tym ludziom tak bardzo się nie spieszy - stoją w
    korku, mogą postać 10 sekund przed przejściem nie włączając światła.
    Blisko mojego domu jest takie przejście - długa prosta, ruch średni.
    Czasem muszę wcisnąć przycisk, czasem widzę że kawałek dalej jest luka i
    go nie wciskam, dzięki temu przejście odbywa się płynnie - ja nikogo nie
    zatrzymuję, a zajmuje mi to pewnie tyle samo czasu co przejście na
    zielonym - ale wtedy niemal napewno wstrzymałbym ruch

    Tak jak zauważyłem ludzie na prawdę są rozważniejsi i patrzą czy coś
    jedzie czy nie (myślę że wynika to z tego, że od zawsze mogli
    przechodzić w jakimkolwiek miejscu, ustępując pojazdom) - ale w terenie
    zabudowanym nikt o 50km/h nie przekracza (jak jest 50 km/h to jadą
    50-60km/h, jak jest 30km/h to jadą 30-60km/h), ake też teren zabudowany
    (z ograniczeniem) jest możliwie krótki, zdarzają się wioski przez które
    można jechać 100km/h (mimo że budynki blisko, chociaż pewnie nikt tyle
    tam nie jedzie), no i nie ma miliona znaków ograniczeń, bo zakręt, bo
    dziura, bo las itp (no dobra, razem ze znakiem ostry zakręt często wisi
    tabliczka z prędkością ale traktowana jest jako prędkość sugerowana)

    Lukasz

  • 170. Data: 2019-11-30 10:33:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 10:18, ddddddddddddd pisze:

    > widocznie nie jest - czasem są Kogutki które chcą pogadać a nie
    > przechodzić, poza tym ludziom tak bardzo się nie spieszy - stoją w
    > korku, mogą postać 10 sekund przed przejściem nie włączając światła.

    Jest to jakiś argument... U nas i tak jak nacisniesz to włączy się w
    następnej fazie i wszyscy przejdą na czerwonym;)

    --
    Shrek