  • 1. Data: 2011-05-19 17:17:22
    Temat: Na co wymienić 7900GS?
    Od: RedLite <e...@B...ua>

    Zamierzam wymienić kartę graficzną w nienowym już kompiuterze:
    AMD X2 5200+ 4GB RAM zasilacz 420W GeForce 7900GS
    I teraz; chcę żeby nowa karta graficzna była wydajniejsza, miała podobny
    pobór mocy i żeby procesor był w stanie ją 'uciągnąć'
    Cena, myślę, cztery-pięć stów.
    Znajdzie się coś?

    --

    *RedLite*
    jeśli post NTG, no to sori :D

  • 2. Data: 2011-05-19 18:36:23
    Temat: Re: Na co wymienić 7900GS?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-19 19:17, RedLite wrote:
> [...]
    > I teraz; chcę żeby nowa karta graficzna była wydajniejsza, miała podobny
    > pobór mocy i żeby procesor był w stanie ją 'uciągnąć'

    Testuje ZOTAC GTX 460 AMP (podkrecony fabrycznie ) 1GB DDR5. Działa na
    Modecom Feel 400 (sic!). Orientacyjnie jest to na granicy zasilacza i
    może znacznie przyspieszac jego zuzycie. Wersja 460 jest tansza, a efekt
    i tak powinien byc piorunujacy przy mniejszym zuzyciu pradu.

    Nie wiem co to znaczy, iż procesor ma 'uciagnąć' kartę - możesz
    precyzyjniej?

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2011-05-19 18:43:50
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Kup se NVidię za tą kasę bez względu na jej parametry. Powód jest
    prosty: słabe stery od ATI. Ja kupiłem ATI tylko z tego względu że mam
    AGP, ale i tak żałuję, bo sterów dla Linuxa to całkiem brak. A dla Windy
    działają ale tylko te seri 10.x bo stery 11.x wieszają system przy
    uruchomieniu. A tak w ogóle to dla mnie stery to jakieś "HotFixy" a nie
    normalne sterowniki. NVidia to po prostu poważna firma, bo takie poznaje
    się po dopracowanych szczegółach a firmy jak ATI gubią się w detalach.

  • 4. Data: 2011-05-19 18:45:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał w wiadomości grup
    > Nie wiem co to znaczy, iż procesor ma 'uciagnąć' kartę - możesz precyzyjniej?

    Niektóre gry pomagają również wydajnego procesora. Dobrym przykładem jest GTA
    IV, gdzie quad się nie nudzi. :)
    Jednak większość jest dobrze zoptymalizowana i nie wymaga niebotycznej mocy
    obliczeniowej.

  • 5. Data: 2011-05-19 18:48:34
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Szyk" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > NVidia to po prostu poważna firma, bo takie poznaje się po dopracowanych
    > szczegółach a firmy jak ATI gubią się w detalach.

    Bzdury na resorach :)

  • 6. Data: 2011-05-19 18:54:06
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > słabe stery od ATI. Ja kupiłem ATI tylko z tego względu że mam AGP, ale i
    > tak żałuję, bo sterów dla Linuxa to całkiem brak. A dla Windy

    Pci-e to inna bajka. A AMD ATI i AGP to niestety porażka. Mi się na przykład
    trafiła w spadku po kliencie Gigabyte HD 4650 której nie umiem niestety
    poprawnie odpalić. Bez sterów działa chociaż w 2D ale po wgraniu najnowszych
    dla AGP mam tylko 4 kolory i 640x480 a na innych kompach wiesza się w 2D a
    działa o dziwo w 3D. Trafiła na półkę na razie bo nie potrzebuje jej a jak
    trafi mi się inny komp do eksperymentów na AGP to znów ją wypróbuję.
    Wyjątkowo upierdliwy egzemplarz. Klient nawet oddawał ją na gwarę do sklepu
    gdzie kupił ale wróciła z adnotacją, że sprawna to mi ją w końcu zostawił bo
    nie miał do niej więcej sił ani odpowiedniego innego kompa.

  • 7. Data: 2011-05-19 18:56:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Szyk" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > słabe stery od ATI. Ja kupiłem ATI tylko z tego względu że mam AGP, ale i tak

    Miałem 2 karty nv i obecna to druga od ati/amd. Nie mogę nic złego powiedzieć na
    zielonych.

    > bo sterów dla Linuxa to całkiem brak.

    Kogo obchodzi niszowy system? Na linuxie w ogóle jest problem z uruchomieniem
    sprzętu (np. do dvb-t).

    > A dla Windy działają ale tylko te seri 10.x bo stery 11.x wieszają system przy
    > uruchomieniu.

    Tylko, żeby mój komputer się o tym nie dowiedział. Aktualnie mam zainstalowane
    11.4 i wszystko chodzi dobrze.

    > A tak w ogóle to dla mnie stery to jakieś "HotFixy" a nie normalne sterowniki.

    Wiesz dlaczego jest ten hotfix? Podczas wgrywania sterów od odpowiednika
    pci-express system informuje, że nie znalazł zgodnego sprzętu. To jest po prostu
    paczka pod agp. Jak ktoś chce to może pobrać paczkę pod pci-ex i wybrać ręcznie
    sterownik ignorując wszelkie ostrzeżenia (wszystko będzie działało).

    > NVidia to po prostu poważna firma, bo takie poznaje się po dopracowanych
    > szczegółach a firmy jak ATI gubią się w detalach.

    Zwłaszcza, że co nowa gra to trzeba pobierać nowe sterowniki, bo na "starych"
    nie wyświetla tekstur. Na ati/amd miałem chyba tylko raz taką sytuację (na GTA
    IV).
    Zresztą ogólnie karty ati/amd mają mniejsze zapotrzebowanie na energię.

  • 8. Data: 2011-05-19 18:58:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Doxent" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ale wróciła z adnotacją, że sprawna to mi ją w końcu zostawił bo nie miał do
    > niej więcej sił ani odpowiedniego innego kompa.

    Możesz ją wysłać do mnie? Z chęcią ją sprawdzę, bo mam 3650 pro na agp i nie mam
    żadnych problemów w 2d i 3d na 1920x1080x32 @ 60Hz.

  • 9. Data: 2011-05-19 19:07:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-19 20:45, qwerty wrote:
> [...]
    > jest GTA IV, gdzie quad się nie nudzi. :)
    > Jednak większość jest dobrze zoptymalizowana i nie wymaga niebotycznej

    To jeszcze nie dowód ;) Oprogramowanie może być tak skonstruowane, iż
    maksymalnie wykorzystuje wszystkie dostępne zasoby. Oczywiście to
    teoria, bo oprogramowanie może być jakiekolwiek.

  • 10. Data: 2011-05-19 19:14:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 19 May 2011 20:45:04 +0200, qwerty napisał(a):

    > Niektóre gry pomagają również wydajnego procesora. Dobrym przykładem jest GTA
    > IV, gdzie quad się nie nudzi. :)

    To chyba coś poprawili. Swego czasu trzepałem komputer z i7 920 @ 3,68GHz i
    w benchmarku z GTA IV właśnie wyrzucał zużycie procesora na poziomie
    37-22%...

    > Jednak większość jest dobrze zoptymalizowana i nie wymaga niebotycznej mocy
    > obliczeniowej.

    Jednak skalowanie się wyników wraz ze wzrostem mocy procesora też
    niejednokrotnie jest zauważalne. :)

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]