  • 1. Data: 2011-05-19 13:25:46
    Temat: HP Microserver
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Szukam NAS'a i zaczynam się zastanawiać nad takim rozwiązaniem:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF06a/15351-
    15351-4237916-4237917-4237917-4248009.html

    Nie patrzcie na cenę - można go kupić za połowę.
    Czy ktoś użytkuje taki sprzęt np. z FreeNAS'em? Jak to się sprawuje? Czy
    jest bardzo głośne? Można to bootować z USB (FreeNAS'a chciałbym
    posadzić na flashu)?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-05-19 13:34:34
    Temat: Re: HP Microserver
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF06a/15351-
    15351-4237916-4237917-4237917-4248009.html

    > Nie patrzcie na cenę - można go kupić za połowę.

    Cena to chyba zalezy od tego co do niego włozysz :)
    Tu masz konfigurator
    http://www.powerserver.pl/d5966_serwer_hp_proliant_m
    icro_server.html

    > Czy ktoś użytkuje taki sprzęt np. z FreeNAS'em? Jak to się sprawuje? Czy
    > jest bardzo głośne? Można to bootować z USB (FreeNAS'a chciałbym
    > posadzić na flashu)?

    Co do tego sie nie wypowiem :)

  • 3. Data: 2011-05-19 14:02:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-05-19 15:34, Mateusz pisze:
    > Cena to chyba zalezy od tego co do niego włozysz :)
    > Tu masz konfigurator
    > http://www.powerserver.pl/d5966_serwer_hp_proliant_m
    icro_server.html
    No dokładnie o to mi chodziło :-) Wersja podstawowa kosztuje 600-parę zł
    brutto i taka w zupełności wystarczy, najwyżej dokupię ze 2 dyski
    niekoniecznie w HP :-) A właśnie: jest szansa, że z innymi dyskami
    będzie to normalnie pracować?

    A szkoda :-)

    Maciek

  • 4. Data: 2011-07-09 22:53:05
    Od: OBCY <0...@o...pl>

    Maciek: kupiles juz?
    Jak dziala?
    Mysle nad tym samym.

  • 5. Data: 2011-07-10 12:08:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-07-10 00:53, OBCY pisze:
    > Maciek: kupiles juz?
    > Jak dziala?
    > Mysle nad tym samym.
    Nie kupiłem. Na razie temat odłożony na później.
    Maciek

  • 6. Data: 2011-07-11 11:00:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 14:08:36 +0200, Maciek napisał(a):

    > Nie kupiłem. Na razie temat odłożony na później.

    Ponieważ temat wypłynął powtórnie więc parę uwag do tego sprzętu jako
    serwera:

    1. Pamięć musi być ECC.

    2. Można kupić tylko w konfiguracji z 1 x 1 GB RAM, więc próby
    rozszerzenia zazwyczaj oznaczają, że zostaje nam 1GB ECC z którym nie
    bardzo wiadomo co zrobić.

    3. Standardowo przychodzi z dyskiem 250GB - trochę mało. Nie można kupić
    bez dysku.

    4. Standardowa konfiguracja nie zawiera DVD

    5. Już dokładnie nie pamiętam, ale były jakieś problemy ze znalezieniem
    sterowników grafiki do czegokolwiek innego niż Win server 2k8

    6. Dokładanie dysków proste, ale już włożenie DVD musi zrobić ktoś kto
    się nie boi grzebania w sprzęcie

  • 7. Data: 2011-07-11 16:08:24
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-07-11 13:00, jureq pisze:
    > 6. Dokładanie dysków proste, ale już włożenie DVD musi zrobić ktoś kto
    > się nie boi grzebania w sprzęcie
    A na czym polega problem? Bo po przeczytaniu tego wątku też zacząłem o
    czymś takim myśleć. Chociaż już sama firma mnie zniechęca troszkę.

  • 8. Data: 2011-07-11 17:17:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 18:08:24 +0200, Jawi napisał(a):

    > A na czym polega problem? Bo po przeczytaniu tego wątku też zacząłem o
    > czymś takim myśleć. Chociaż już sama firma mnie zniechęca troszkę.

    Sposób wyciągania bebechów w celu zamontowania DVD i jego kabelka (a
    także np w celu dodania RAM) jest w tej konstrukcji nieoczywisty i nieco
    upierdliwy.

  • 9. Data: 2011-07-11 17:27:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 16:02:58 +0200, Maciek napisał(a):

    > W dniu 2011-05-19 15:34, Mateusz pisze:
    > A właśnie: jest szansa, że z innymi dyskami
    > będzie to normalnie pracować?

    używałem różnych - nie było problemu

    To jest naprawdę ciche

  • 10. Data: 2011-07-14 23:24:43
    Od: OBCY <0...@o...pl>

    W sprzedazy sa dwie wersje z zasilaczem 150W i 200W.
    Czy ktos wie dlaczego i jakie sa roznice?